Skocz do zawartości

latanie w zimie


emem18

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem gdzie zamieścić ten temat i przyznam się szczerze że nie szukałem specjalnie czy już taki temat był...

 

ostatnio zbudowałem sobie samolot i postanowiłem go oblatać ....

za oknem śnieg -8 stopni ale słonecznie :) ... ubrałem się ciepło ... zabezpieczyłem elektronikę przed śniegiem i wilgocią ... sprawdziłem działanie lotek w domku .. ustawiłem lotki silnik itd... wszystko cacy

 

poszedłem na górkę i co widzę ...

serwa pchają lotki bardzo powoli ? co jest grane ?

 

czy od zimna smar w serwach mógł się "zagęścić" i dlatego serwa tak powoli pchają lotki??

generalnie spróbowałem się "przelecieć" jednak reakcja na lotki była tak powolna że oczywiście się rozbiłem ... na szczęście samolot nisko budżetowy z możliwością szybkiej i łatwej naprawy dlatego generalnie strat prócz czasu nie ma... :)

 

co wy na to ? jak u was z lataniem w zimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy miałem Focusa ,miałem w nim serwa hxt900 i przy -5 - -10 serwa chodziły bardzoo powoli...

tej zimy kilka razy w tygodniu latam z serwami HXT900 na mrozie i nigdy mi się nie "spowalniały". Jedyny mankament jaki zauważyłem, to serwo od wysokości na mrozie zmienia minimalnie swoją wysokość na pozycję (drąg na siebie) :P. Ale o tyle, że to w zupełności nie przeszkadza, bo niweluje problem trymerem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz jeden z kolegow trafnie zauwazyl, wszystko zalezy od smarowania trybow. Renomowane firmy, takie jak Hitec czy Futaba oferuja sprzet bardzo wysokiej jakosci, jednak jakosc ta ma swa cene-stosunkowo wysoka niestety. Firmy produkujace zas tansze zamienniki na pierwszy rzut oka rozprowadzaja artykuly rownie atrakcyjne-gabarytowo podobne, czesto ladnie przyozdobione, kolorowe. Ale nizsza cena nie bierze sie z nikad. Kupujac serwo TowerPro moim zdaniem liczymy na szczescie-jesli dopisze-serwo bedzie sluzylo przez kilka sezonow. Jesli nie-dostaniemy albo doslownie zalane jakims olejem serwo, albo pracujace chaotycznie, wariujace, albo po prostu zepsute.

Nie mam doswiadczenia w lataniu na mrozie, dysponuje serwami TowerPro (ze wzgledow finansowych). I latac w zime na takich serwach z oryginalnym "smarowaniem" uwazam za samobojstwo.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie też ze względów finansowych mam takie a nie inne ...

generalnie jak było ciepło ( czyli na plusie) nic specjalnie się nie działo ...

no niestety wygląda na to że w zimie nie polatam, a szkoda bo pogoda była wyśmienita ... co do rozebrania serw to te chyba są nie rozbieralne ... więc nic za bardzo z nich nie zrobię hmmm

 

zastanawiałem się też czy zawias który jest zrobiony z PET-a nie stwardniał i on tak oporuje serwo ze wolno pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawiasy w roznych temp. chyba az tak nie wplywaja na prace serw. Oczywiscie, cale polaczenie serwa z powierzchnia sterowa powinno dzialac mozliwie bez luzow i leciutko, a jesli bysmy uniemozliwili ruch sterow to albo popychacz by sie urwal, albo serwo zablokowalo, albo tryby uszkodzily. Na przyszlosc radzilbym robic zawiasy z dyskietek.

Moim skromnym zdaniem wolno dzialajace serwo to wina temperatury i smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przemyj tryby i nasmaruj np. dobrym smarem grafitowym?

nie bardzo, lepiej smarem silikonowym, stosuję w swioch srewach i jeszcze nie miałem problemu na mrozie a też używam serw niskobudżetowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.