noker Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 WitamPanowie mam na tapecie silniczek jak w temacie, jego parametry znamionowe wg HK to:TURNIGY AerodriveXpModel: TR35-42BInput Voltage : 7.4V~14.8V (2~4S Li-po)Kv : 1250 rpm/V within 10%Current capacity : 45A/30sDimentions : 35mm X 42mm / 1.38in X 1.65inShaft diameter : 4mm / 0.16inWeight : 132g / 4.66ozNumber of poles/magnets : 12/14Recommended model weight : 600~2000g / 35~81ozPower equivalent : .30 to .35 IC glow engineStator Dimentions: 28x20mmZabieram się za przewijanie, stare uzwojenie usunięte już jest, policzone, pomierzone.na stronie http://www.bavaria-direct.co.za/scheme/calculator/ wygenerowałem układ połączeń dla 12 Slotów i 14 Magnesów i wychodzi AabBCcaABbcC, wszystko ładnie pieknie krok po kroku można zobaczyć jak nawijać i w którą stronę, lecz mam jeszcze kilka pytań. Połączenie w gwiazdę? Które końce pęczków nawojowych łączyć parami?Druga sprawa - bardziej mechaniczna, uzwojenie nawijam na rdzeń (to chyba wirnik? we Frani nawijało się na stojan), lecz wygodniej by było jakbym mógł go oddzielić od części korpusu, jest taka możliwość? Nie chciałbym czegoś uszkodzić/ połamać.Czym mogę uzupełnić ubytki (toto zielone) w izolacji rdzenia?Z góry dziękuję za podpowiedzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarro Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Startor na żywicy się trzyma , ja zdejmowałem go podważając dwoma śrubokrętami ,gładko schodził. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Wszystko jedno, co potraktujesz jako końce, a co jako początki. Uzupełnij ubytki izolacji jakąś żywicą. Z moich doświadczeń-najlepiej sprawdza się Distal wolnowiążący (biały). Jeśli masz dobrze wykonane i złożone elementy przez fabrykę, na zimno nie rozłączysz blach stojana od podstawy (są sklejone żywicą). Mój wypróbowany sposób-nagrzewam w mikrofalówce na kawałku drewna (bez sęka) stojan z podstawą. Dość mocno. Po wyjęciu z mikrofalówki, trzeba (koniecznie) odczekać ok.5-10 min. i dopiero, z czuciem przy pomocy dwóch wkrętaków zsuwamy stojan z podstawy. Zejdzie bez kłopotów. Chwytaj elementy przez szmatę, bo będą parzyć. Nie bój się grzania, nic nie uszkodzisz. Jeśli nie masz mikrofalówki, nagrzewaj na gazie, na środku dekla palnika, do momentu prawie dymienia. Dalej tak samo, odczekaj i zsuń wkrętakami. Przy nawijaniu, zaznaczaj kawałkami klejącego papieru początki i końce poszczególnych uzwojeń. Ułatwi Ci to później łączenia. powodzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Połączenie w gwiazdę? Które końce pęczków nawojowych łączyć parami?Te na początku nawijania, albo na końcu - nie ma to znaczenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted February 5, 2011 Author Share Posted February 5, 2011 Jak narazie bez skutku. Stator trzyma się korpusu jak rzep psiego ogona i nie zamierza sie poddać EDIT: Uległ w drugim podejściu po minucie grzania w mikrofali na max power :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaczma2 Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Tu, na tej stronie co podałeś jest ładnie narysowane uzwojenie 12N14P i zaznaczone końce Anfang i Ende http://www.powercroco.de/Schema.html Według tego nawijałem silnik i ruszył bez kłopotów, z tym, że zamiast nawijać czterema cienkimi nawijałem jednym grubszym drutem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Jeśli nagrzewamy stator, to po tej czynności trzeba odczekać nawet do 15 min. i dopiero próbować rozdzielać. Zywica dopiero po tym czasie staje sie płynna w szczelinach. No, chyba że, zdrowo ją przypalimy. A nawijanie lepiej przeprowadzać cienkimi drutami w wiązce. Więcej ich zmieścimy i izolacja na drutach nie dostaje mikropęknięć na zgięciach na tak małych stojanach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted February 8, 2011 Author Share Posted February 8, 2011 W orginale silniczek nawiniety był pakietem 20żył każdy ząbek 3x daje to 60szt średnica drucika jaką zmierzyłem to 0,2mm Postaram się nawinąc tak samo, przy łaczeniu w trójkąt dwa końce po 20 żył były splecione razem i w izolacji wychodziły z silniczka na zewnątrz Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 Silnik przewinięty. Jak sobie radzicie z cynowaniem wiązki 40 żył? koszmar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Cienkie druciki daje się lutować bez zdrapywania izolacji. Mozesz skrobać ostrym nozykiem całą, rozplaszczoną wiazke. Mozesz czyścić papierem ściernym, dość grubym, też od razu całą wiązke. Mozesz wreszcie usunąć emalię przez pocieranie lutownicą wiązki na tabletce aspiryny, ale to mocno dymi. Trzeba aspirynować przy otwartym oknie. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted February 16, 2011 Author Share Posted February 16, 2011 Właśnie ja czyściłem papierkiem ściernym całą wiązkę, wyczytałem że jest drut nawojowy w izolacji, która łatwo się lutuje, mój niestety nie był taki. Lakier na uzwojenie to dowolny jaki mam? Czy może coś specjalnego zastosować? A może żywica? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted February 16, 2011 Share Posted February 16, 2011 Uzwojenia trzeba koniecznie nasycać lakierem. Bez tego, od drgań, w drucikach przeciera się izolacja i łatwo się przepalają. Ja stosuję, z bardzo dobrym skutkiem, zwykły capon do drewna. Nasączam uzwojenia, kilkakrotnie pędzelkiem maczanym w Caponie. polecam.Polecam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekO Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Dzięki radom z forum udało mi się wczoraj przewinąć swój pierwszy silnik (POT 30W): Jak widać mogłem ciaśniej nawinąć uzwojenie, ale zorientowałem się dopiero jak zacząłem nawijać drugą fazę, więc zostawiłem tak jak jest. Pierwsze próby przeszedł pomyślnie, tylko czeka mnie jeszcze lakierowanie (jeszcze nie wiem jakim lakierem). Co do Twojego pytania noker, to do lutowania izolację z przewodu usuwałem nad płomieniem zapalniczki. Potem spaloną izolację skrobałem nożykiem i ewentualnie czyściłem powierzchnię cienkim papierem ściernym (gramatura rzędu 300) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam_Max Posted February 18, 2011 Share Posted February 18, 2011 Pierwsze próby przeszedł pomyślnie, tylko czeka mnie jeszcze lakierowanie (jeszcze nie wiem jakim lakierem).Modelarskie przewinąłem tylko dwa, ale zwykłych trójfazowych od 0,7 do 6kW trochę wyremontowałem.Możesz zastosować tak jak ktoś sugerował lakier do drewna, lub nawet zwykłą farbę olejną. Ale żeby wyglądało estetycznie to najlepiej bezbarwny lakier. Żywicy lepiej nie używać bo to trudniej usunąć, a nie wiadomo czy nie będziesz kolejny raz przewijał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted February 19, 2011 Author Share Posted February 19, 2011 Melduję wykonaną robotę, silnik uruchomiony :mrgreen: . Jace, ze zdjęcia wniuskuję, że przewijałeś pojedyńczą żyłą, i to chyba grubszą, w moim przypadku to było 40x0.2mm Teraz jeszcze stator przykleić do korpusa żywicą i gotowe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacekO Posted February 19, 2011 Share Posted February 19, 2011 Jace, ze zdjęcia wniuskuję, że przewijałeś pojedyńczą żyłą, i to chyba grubszą, w moim przypadku to było 40x0.2mm Tak, jest to pojedyńczą żyłą 0,4mm - nawinąłem 10 zwoi na ząb. Oryginalnie była taka sama średnica, jednak trochę gęściej nawinięte. Ale do następnego przewijanego silnika przyłoże się Teraz jeszcze stator przykleić do korpusa żywicą i gotowe.A jakim lakierem w końcu pokryłeś uzwojenie? Adam_Max, dzięki za podpowiedź... Pewnie uzwojenie zabezpieczę nitrocellonem, bo mam go akurat pod ręką. Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted February 20, 2011 Author Share Posted February 20, 2011 A jakim lakierem w końcu pokryłeś uzwojenie?Capon był, ale w litrowych wiadrach :? Wziąłem zwykły lakier do drewna, 200ml za 5.40, w tej cenie był też nitro/szybkoschnący ale bałem się że to całe nitro może nadgryźć izolację statora lub uzwojenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted February 20, 2011 Share Posted February 20, 2011 Nitro izolacji przewodów elektrycznych nie rusza. Mozna śmiało używać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.