Skocz do zawartości

Do użytkowników Exela 2000 – obawy z oblotem.


Pitstrel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Skończyłem swoją wymarzoną spalinę, z tego typu modelami nie mam doświadczenia. Za domem mam łączkę, z wysokością trawy bywa różnie. Założyłem do modelu koła 80 mm, silnik ASP 46 LEO. W związku z tym mam pytanie, czy Excelem można startować z ręki i jak to zrobić. Jak wygląda technika lądowania tym modelem w wyższej trawie. Model postaram się oblatać z kół, ale jest to związane z wyjazdem, może koledzy mają inne uwagi co do tego modelu. Będę wdzięczny za udzielone mi informacje. Pozdrawiam i zapraszam na wspólne loty (z grilem i nie tylko). Krzysiek :oops: :oops: :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem jeszcze dodać, że wzmocniłem rurkę aluminiową łącząca płaty wklejając wewnątrz kołek sosnowy, który zalaminowałem kilkoma warstwami tkaniny szklanej. Powstał pręt laminatowy z drewnianym rdzeniem. Do mocowania przedniego kółka dołożyłem jeszcze dwa wkręty, teraz jest ich sześć. Ponadto dodatkowo posmarowałem żywicą miejsce wklejania wręgi silnikowej, mocowania kół i innych elementów do których miałem dostęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lądowania w trawie model radzi sobie dobrze. Nie wiem co oznacza wyższa trawa.

5cm-30cm-1m.

W wysokiej takie nie strzyżonej to trochę bym się obawiał o podwozie. Moim zdaniem niepotrzebnie wzmacniałeś to podwozie. Ja jak mi zgsał ASP i musiałem lądować w kartoflisku to podwozie się pięknie oderwało tylko w miejscu gdzie było przykręcone, tak że wystarczyło zalać CA na lotnisku i dalej wio w górę.

Jak wzmocniłem w drugim EXCEL-u to wyrwało mi połowę spodu i naprawy trwały tydzień.

Czy z ręki da się wystartować to nie wiem. Z asfaltu musiał się rozpędzać ze 5m żeby można było ładnie bez przeciągnięcia wystartować, ale to był mój pierwszy trenerek i na nim dopiero zaczynałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach