Skocz do zawartości

Transport, przechowywanie pakietów


szewo

Rekomendowane odpowiedzi

Mam bardziej lub mniej uzasadnione lęki związane z przechowywaniem i transportem pakietów LiPol. W domu składuje je w żeliwnym pojemniku o ściankach ok 1 cm, więc śpię w miarę spokojnie.

 

Natomiast w transporcie - wożąc je w samochodzie - narażam pakiety na działanie niskich lub wysokich temperatur, np. na parkingu w czasie upału. Generalnie boję się trochę spuchnięcia, eksplozji, pożaru....

 

Myślę o walizeczce w rodzaju tej:

http://hobby-model.pl/walizka-k7-na-pakiety-lipol-pelikan.html

 

Ale nie jestem pewien czy to wystarczy. Jak wy sobie z tym radzicie? A może na moje lęki to najlepszy psycholog by był?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie z tym niebezpieczeństwem. Czy Wy naprawde wyjmujecie ogniwa z modelu, po lotach i wkładacie je w żeliwa? Nie wierzę. A co robisz z telefonem, tam masz w obecnych czasach takie same zasilanie. Nie boisz się nosić w spodniach? Ogniwom, na ogół moze tylko zaszkodzić ładowanie zbyt dużym prądem. Takie, przy którym pakiet się nagrzewa. Te wszystkie pożary są po ładowaniach b. dużymi prądami. W normalnym użytkowaniu, gdy nie ma potrzeby, ładujmy je mniejszymi prądami, takimi, by się ogniwa wogóle nie nagrzewały. Nic się nie zapali. A przechowywanie w niskich temperaturach, nawet b. niskich jest właśnie wskazane. pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. Pożar może też wystąpić przy zwarciu wewnątrz pakietu, a to może wystąpić po dostaniu się do środka wilgoci, lub po uszkodzeniu mechanicznym, np. po kraksie.

Proces wypalania ścieżki zwarciowej może przebiegać długo i być bezobjawowy do momentu znacznego wzrostu prądu. Wtedy objawy są.

 

Osobiście w dwóch pakietach lipo miałem zwarcie wewnętrzne po stosunkowo niewielkim krecie. Na szczęście na tyle małe, że pakiet się rozładował do zera, zanim prąd osiągnął niebezpieczną wartość.

Z tego jeden pakiet mi spuchł, a drugi udało mi się przerobić na 2S z 3S. Ale po tym zabiegu i tak nie posłużył długo i został zutylizowany.

 

W obu wypadkach zwarcie wykryłem po pewnym czasie, bo bezpośrednio po locie pakiet wyglądał na sprawny i przeszedł pozytywnie pomiary kontrolne. Jego stan pogorszył się dopiero po kilku godzinach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.