Skocz do zawartości

Relacja z budowy RWD-5 by skazoo


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Tylko i wyłącznie z lotkami:), w skrzydło też wklej listewki wzdłuż dzwigarów dla wzmocnienia bo mi po kilku lotach skrzydło przełamało się w locie.

 

Jeśli chodzi o pakiet to warto pomyśleć o mocowaniu go w kadłubie przed jego sklejeniem. W moim rwd-5 pakiet 2.2 wyszedł około 2-3 cm od wręgi silnikowej, miejsce miedzy wręgą silnika a aku warto czymś wypełnić np. styropianem lub depronem żeby aku podczas kreta nie leciał do przodu i nie robił spustoszenia.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tylko i wyłącznie z lotkami:), w skrzydło też wklej listewki wzdłuż dzwigarów dla wzmocnienia bo mi po kilku lotach skrzydło przełamało się w locie.

Przy założeniu, że skrzydło oklejasz taśmą pakową i budujesz je zgodnie z wytycznymi Skazoo, uważam że montowanie dźwigarów z listewek jest zbędne. Mam już drugie skrzydło w moim RWD 5 by Skazoo - pierwsze uszkodziło się przy przy trafieniu skrzydłem w drzewo i zostało później sponiewierane w kilku następnych kraksach - tak, że zdecydowałem się je wycofać z użytkowania. Drugie mam do tej pory Żadne z tych skrzydeł nie miało żadnych dodatkowych wzmocnień, a lubię od czasu do czasu polatać dość agresywnie. Jedyny problem, który pojawia mi się po jakimś czasie to pęcherze, które powstają na połączeniu depron taśma pakowa - szczególnie wychodzi to przy czerwonej taśmie. Przypuszczam że albo farba albo klej, ale raczej farba z taśmy (przy żółtej taśmie taki efekt występuje sporadycznie), gryzie się z depronem.

 

Jeśli chodzi o pakiet to warto pomyśleć o mocowaniu go w kadłubie przed jego sklejeniem. W moim rwd-5 pakiet 2.2 wyszedł około 2-3 cm od wręgi silnikowej, miejsce miedzy wręgą silnika a aku warto czymś wypełnić np. styropianem lub depronem żeby aku podczas kreta nie leciał do przodu i nie robił spustoszenia.....

Ja w swoim RWD 5 zrobiłem klapkę aby mieć dostęp do pakietu i regulatora - widoczna na zdjęciu poniżej.

 

Dołączona grafika

 

 

Sam pakiet jest wkładany w tak jakby sanki depronowe, które są przymocowane do podłogi modelu za pomocą rzepa (łatwo zmienić środek ciężkości) a przestrzeń przed pakietem (do firewalla) jest wypełniona gąbką. (zdjęcie może się pojawić jak będzie potrzeba i gdy wrócę do domu)

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej obiecane zdjęcia instalacji pakietu i dostępu do niego i regulatora.

 

Dostęp do pakietu i regulatora:

Dołączona grafika

 

Ułożenie pakietu i regulatora:

Dołączona grafika

 

"Sanki" widok od strony ogona

Dołączona grafika

 

"Sanki" widok od strony silnika

Dołączona grafika

 

Od góry na pakiet idzie jeszcze warstwa gąbki aby pakiet nie wypadł z mocowania.

 

Pakiet po ostrych lotach w lecie jest lekko ciepły ale nie gorący, a regulator gdy dojdę do modelu po lądowaniu jest już praktycznie zimny.

 

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.