JacekCichy Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Witam wszystkich! Nie wiem czy pisze w dobrym dziale jeżeli nie to proszę o łagodny wymiar kary Jeżeli chodzi o RC to poza jednym statkiem pływającym nie robiłem nic tak więc można uznać że jestem w tym temacie zielony. Jako pierwszy model chciałbym wykonać samolot PZL P11c przy czym chciałbym go bardzo dokładnie odwzorować (powierzchnie z nitami itd.) Zdaje sobie sprawę że jako pierwszy model latający to nie najlepszy pomysł bo nie umiem latać natomiast tworzenie modelu to to co najbardziej lubię i dlatego chciałbym zrobić coś ładnego. Jak się rozleci no to przynajmniej z klasą Poza tym może uda mi się pożyczyć od kolegi starego wytrzymałego depronowca i podszkolić pilotaż przed oblotem. Ponieważ mam małą wiedzę na temat elektroniki itp. więc będę pytał o rzeczy zapewne dla wielu z was oczywiste dlatego napisałem w tym dziale. Zatem do dzieła! -skala: 1:8 -szkielet wycięty laserem - Autocada uczyłem się od dziecka, a poza tym mam szansę wyciąć szkielet po znajomości za przysłowiową flaszkę tak więc myślę że warto skorzystać z tej możliwości. Za parę dni postaram się wrzucić poglądowe rysunki z prac projektowych. A teraz kilka pytań laika: Z obliczeń siły oporu aerodynamicznego na ster wyszło mi że najtańsze serwa wystarczą nie uwzględniałem natomiast sił dynamicznych czyli siły bezwładności a że prędkości są dość znaczne więc podejrzewam że może to mieć duże znaczenie, dlatego chciałbym zapytać o jakim momencie (kg*cm) serw użylibyście do modelu o takiej wielkości (rozpiętość ok. 1,3m)? Kolejne pytanie to czy do aparatury 2.4GHz odbiornik np. spectrum AR7000 można podłączyć serwa analogowe?