Skocz do zawartości

PZL P11c


JacekCichy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Nie wiem czy pisze w dobrym dziale jeżeli nie to proszę o łagodny wymiar kary ;) Jeżeli chodzi o RC to poza jednym statkiem pływającym nie robiłem nic tak więc można uznać że jestem w tym temacie zielony. Jako pierwszy model chciałbym wykonać samolot PZL P11c przy czym chciałbym go bardzo dokładnie odwzorować (powierzchnie z nitami itd.) Zdaje sobie sprawę że jako pierwszy model latający to nie najlepszy pomysł bo nie umiem latać natomiast tworzenie modelu to to co najbardziej lubię i dlatego chciałbym zrobić coś ładnego. Jak się rozleci no to przynajmniej z klasą :P Poza tym może uda mi się pożyczyć od kolegi starego wytrzymałego depronowca i podszkolić pilotaż przed oblotem. Ponieważ mam małą wiedzę na temat elektroniki itp. więc będę pytał o rzeczy zapewne dla wielu z was oczywiste dlatego napisałem w tym dziale. Zatem do dzieła!

 

-skala: 1:8

-szkielet wycięty laserem - Autocada uczyłem się od dziecka, a poza tym mam szansę wyciąć szkielet po znajomości za przysłowiową flaszkę tak więc myślę że warto skorzystać z tej możliwości.

 

Za parę dni postaram się wrzucić poglądowe rysunki z prac projektowych.

 

A teraz kilka pytań laika:

Z obliczeń siły oporu aerodynamicznego na ster wyszło mi że najtańsze serwa wystarczą nie uwzględniałem natomiast sił dynamicznych czyli siły bezwładności a że prędkości są dość znaczne więc podejrzewam że może to mieć duże znaczenie, dlatego chciałbym zapytać o jakim momencie (kg*cm) serw użylibyście do modelu o takiej wielkości (rozpiętość ok. 1,3m)?

Kolejne pytanie to czy do aparatury 2.4GHz odbiornik np. spectrum AR7000 można podłączyć serwa analogowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P-11 odradzam. ZDECYDOWANIE. I to jeszcze redukcję.:crazy:

Lepiej spożytkuj swoją energię :wink:

W tym czasie zbuduj ze trzy modele treningowe, później sam zdecydujesz, czy budować P-11, czy jeszcze poczekać i nabrać wprawy.