pietka Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 Witam Kolegów Przetłumaczyłem sobie instrukcje montażową do telemetrii Aurory i w części dotyczącej czujnika poziomu paliwa jest uwypuklona informacja, że czujnik ten działa tylko do paliwa nitro. Czy ktoś z użytkowników tego zestawu próbował już działania tego czujnika z paliwem benzynowym? czy ktoś ma również jakieś informacje nt. sposobu działania tego czujnika tj. jakie zjawisko fizyczne zostało wykorzystane do jego konstrukcji? Prosze o jakieś podpowiedzi. Pozdrawiam Piotr
Leszek_K Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Jezeli producent pisze ze tylko nitro to najpewniej znaczy ze w czujniku sa jakies silikonowe uszczelki a silikon benzynki nie lubi.
pietka Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 Leszku, tam nie ma silikonu, mam już 2 komplety czujników do tej telemetrii. W instrukcji napisali wyraźnie, że czujnik wykrywa (detect) tylko paliwo nitro. Same "płytki" robocze czujnika to zwykły elastyczny nadruk miedziany na laminacie, taki sam jak wiele taśm połączeniowych w sprzęcie elektronicznym. Jest tylko przyklejany na zewnątrz zbiornika paliwa przy pomocy warstwy klejącej, którą jest pokryty laminat. do tego jest jeszcze " wtyczka" z elektroniką i złączem do podpięcia samego nadruku na laminacie. Wtyczka jest solidnie zabezpieczona termokurczem. Zastanawia mnie jak taki nadruk wykrywa poziom paliwa, bo na pewno nie jest to jakieś wykorzystanie optycznych cech paliwa. Pozdrawiam Piotr
Leszek_K Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Moze to byc czujnik typu np. pojemnosciowego czy ultradzwiekowego a w tych przypadkach da sie to skalibrowac tylko dla okreslonego medium. Pisza cosik na temat gestosci plynu, ze od tego to zalezy. Trudno zgadnac co to za zwierz.
Norman Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Trudno zgadnac co to za zwierz. tu masz fotki tych czujników , nakleja się je na zewnętrzną strone zbiornika Aurora 9 ZESTAW TELEMETRYCZNY HTS 2,4GHz , HPP-22 , dodatki
Leszek_K Opublikowano 11 Lutego 2011 Opublikowano 11 Lutego 2011 Norman - sadzisz ze nie wiem jak sie googlem poslugiwac :twisted: Wiem jak to wyglada, ja chcialbym wiedziec jak to dziala.
Wiesiek Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Wiem jak to wyglada, ja chcialbym wiedziec jak to dziala. Ja tez chce wiedziec,a najbardziej skad ta bestia wie jakie paliwo jest w zbiorniku :shock: Podaja ze dziala tylko z nitro,a kolega Norman pisze ze testowal to z woda w butelce i tez dziala Jakas sciema ten sensor.
Leszek_K Opublikowano 12 Lutego 2011 Opublikowano 12 Lutego 2011 Zgodnie z tym co pisze Hitec to moze dzialac z woda. Pisza ze gestosc benzyny jest duzo mniejsza od paliwa nitro (prawda) i dlatego toto dzialac nie bedzie. Gestosc nitro jest wieksza od benzyny ale nie tak znowu wiele (0.791 z olejem bedzie ok 0.8 a benzyna ok 0.72) Cos tu ktos klamie albo nie chce sie przyznac bo roznica pomiedzy woda a metanolem jest wieksza.
Swift Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Witam Też bardzo mnie interesuje, jak ten czujnik działa. Faktycznie przedstawiciel Hiteca pisze, że mierzy gęstość ale chyba mija się z prawdą. Wygląda na to, że jest to jednak czujnik pojemnościowy. Wtedy znaczenie ma przenikalnośc elektryczna względna (epsilon) cieczy w zbiorniku i tu mamy: dla metanolu 33, dla wody 80, dla benzyny 2 i to może wyjaśniać dlaczego dla beznzyny czujnik nie działa.
Leszek_K Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Zapomniales o samym zbiorniku ktory tez ma jakas przenikalnosc. A te 0.5mm tego jest. Lub wiecej. Oj wzialby to ktos i podczepil do oscyloskopu.
Swift Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Już się poprawiam Zbiorniki są wykonane, jeżeli dobrze pamiętam, z polietylenu, którego przenikalnośc elektryczna = 2,5 czyli mała w porównaniu z metanolem. Poza tym jak podają w instrukcji czujnik należy skalibrować z pustym zbiornikiem, czyli pojemność elektryczna samego zbiornika nie wpływa na wynik pomiaru. Ja Aurory nie mam, więc nie sprawdzę, ale zakładając, że paliwo (metanol plus ok. 20% oleju) ma przenikalnośc 25 (olej ma bardzo małą) a woda (destylowana) ma przenikalność 80, to ostrożnie licząc, wskazanie czujnika dla zbiornika pełnego wody destylowanej, powinno być około czterokrotnie większe, niż dla takiego samego zbiornika wypełnionego paliwem żarowym. Jak ktoś chce niech sprawdzi. Ciekaw jestem wyniku.
Leszek_K Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Wszystko sie zgadza, dlatego mowie ze Hitec gdzies klamie. To nie ma sensu. EDIT - chyba jednak ma. Czujnik ma 4 elektrody plus eklektroda dookola (tak mi sie wydaje) Przeciez wystarczy porownac pojemnosci pomiedzy elektrodami a elektroda wspolna. Przy przenikalnosci paliwa, roznice pomiedzy elektroda ponizej poziomu paliwa i ta powyzej bedzie duza. W przypadku benzyny - cieniutko. To i pogdybali sobie ;D
pietka Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Panowie, w urządzeniach jakie często wykorzystuję w zawodzie, występują sondy pomiarowe wykorzystujące pole magnetyczne do określania stężenia jakiejś substancji w wodzie, lub do określenia jej cech fizykochemicznych zmienionych np. sodą kaustyczną w minimalnym roztworze. Nie wiem dokładnie jakie zjawisko wykorzystują, ale może iść w poszukiwaniach zasady działania tego czujnika poziomu paliwaw tym kierunku? Zapewne nie wykorzystuje pola magnetycznego ani ultradźwięków ale stawiałbym na pomiar pola elektrycznego i jego zmian w jakimś medium, jak paliwo czy powietrze? Co o tym myślicie? Piotr
pietka Opublikowano 26 Lutego 2011 Autor Opublikowano 26 Lutego 2011 znalazłem, konduktywność:http://pl.wikipedia.org/wiki/Konduktywno%C5%9B%C4%87 To zjawisko zostało wykorzystane przy konstrukcji tego czujnika. Po zapoznaniu się z teorią na wikipedii nie mam już w zasadzie wątpliwości. Pozdrawiam Piotr
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.