Skocz do zawartości

Extra 330l 120 CMpro


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dzieki Pawle za pozytywne slowko tez sadze ze nie bedzie tak zle jak juz mowilem nie bedzie jakiegos szalenstwa wczesniej zle sie wyrazilem poniewaz ogolnie latalem sporo a to pierwszy model tej wielkosci i tego typu co do pomyslu z odlaniem formy to juz dzialm w tym kierunku i pomyslalem wlasnie coby zdzialac lepsiejszy kadlubek mysle ze do pierwszych prob model sie nada z czasem zmienie na cos powazniejszego co jest aktualnie w planie ale o tym potem jak beda elementy wtedy pomysle o konkretach w 3d wroce w wekkend do domku to wogole lukne ile ten egzemplarz waży podam wam wage

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dodam,coś z mojego doświadczenia. Nie znam dokładnie tego modelu,ale słyszałem wiele opinii. Proponuję następujące działania :

 

1.Wyposażyć model najlżej ja to możliwe - lekki tłumik, pakiety,półki

2.Wyważyć dobrze przed pierwszym lotem - lepiej z przeważeniem na front

3.Nie doważać ciężarkami,jeśli ma złe wyważenie, lecz przenosić wyposażenie

4.Ustawić wychylenia sterów według instrukcji, a nawet mniej i dodać expo min 30%-40% na wysokość i 60%-70% na lotki, kierunek 30%-40%

5.Wykonać długie podejście do lądowania, kontrolować prędkość gazem- lepiej większa predkość, nie machać skrzydłami (ruszać lotek) przy małych prędkościach.

6.Lądowanie to przeciągnięcie w momencie przyziemienia - więc wysokość zaciągamy gdy dotkniemy ziemi ( w modelach 3D można to lepiej kontrolować)

7.Jeszcze można dodać,że w locie z wiatrem nie zwalniamy,a generalnie tym modelem raczej latać z większą prędkością.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Siemka, narazie latam jeszcze ze tak powiem w trybie treningowym innymi modelami,pierwszy lot zaplanowalem sobie na polowe wakacji.Miałem nie lada problem ze znalezieniem CG poniewaz nigdzie w sieci nie trafiłem na instrukcje,ale znalazlem modelarza ktory lata identyczną wiec podal mi wszystkie dane.Motorek wstepnie dotarty chodzi jak marzenie mysle ze te 50 ccm spoko sobie poradzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Latałem tym modelem na silniku ZDZ40 i potwierdzam że bardzo ciężko się lata.Jakby co mam jedno ze skrzydeł w całości mogę odstąpić ;D .Mocowanie podwozia w kadłubie ciągle pęka a firwall szybko zaczyna się ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Są też modele tej firmy, na które nie można narzekać.Miałem Leo 110 i uważam,że jest to dość przyzwoity samolot do treningu akrobacji.Latałem nim 4 lata.Miałem Passiona i też nieźle wywijał.Trza tylko zastrzały dać na wysokość gdyż potrafi się złamać przy ścianie lub innym węzełku. Mam Gilesa 202 i z Yamadą 140 i też można potrenować bez problemów. Robi nawet niektóre figury 3D. Innymi CmPro nie latałem to nie będę się wymądrzał. Tymi trzema można spokojnie się ulatać zanim się przesiądzie człowiek na Krilla lub Carfa.

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak,pomimo nieprzyjaznych opinii na temat tego modelu jakoś nie zrażam się do ulotnienia go,jak mówią co ma wisieć nie utonie,od wiszenia na scianie na pewno się nie przekonam czy to lata czy też nie,a z jakim wynikiem czas pokarze,jak powiedziałem akrobacji latał nie będę bo jestem leszczu w te sprawy, ale do jakiegoś spokojnego latania myślę ze się nada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.