Skocz do zawartości

Mieszanka paliwowa własnej roboty - istotne pytanie


Robert.

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałeś o mieszance 30% nitro więc domyślam się, że latasz helikopterami - mam racje? Z tego co wiem rycyna nie bardzo się ma do silników heli... Szczerze mówiąc jeśli bazujesz na rycynie to i tak Ci drogo wychodzą te paliwa - na mieszankę 15% nitro na rycynie koszty widzę tak: nitro 30 zł, olej 21 zł, metanol 8 zł - suma 59 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że nie przepłacam :lol: , choć i tak w sumie,jest to wszystko bardzo drogie. O wiele za drogie :cry: Paliwa nie używam do śmigłowców, jeżeli by tak było to nie potrzebował bym go aż tyle. I chyba nikt inny 150L nie zużywa. Tyle paliwa potrzeba do startów w FSRach.

W klasie FSR15 potrzeba na jeden wyścig 30 min ok 3,5 litra paliwa. A takich wyścigów na jednych w róznych klasach tak jak ja? To łatwo obliczyć. I najgorsze( a może najlepsze :lol: ) że przeważnie przepływam te wyścigi w całości...

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Panowie, nieco odkopie watek, ale nie znalazlem jeszcze odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie. Otoz niebawem bede musial dotrzec silnik (.18 OS Engines) w lodce Aquacraft SuperVee Nitro. Producent zaleca paliwo 30-65% +min. 20% oleju. Udalo mi sie jedynie dostac paliwo BigBang 30%, 10% oleju (jesli ktos ma namiary na sklepy, gdzie sa _fizycznie_ dostepne lepsza paliwa, to prosze o info). Czy jesli dodam do 5l takiego paliwa 0.5l (caly litr?) oleju rycynowego, to bede mogl spokojnie dotrzec silnik i plywac?

Czytalem, ze rycyna nie lubi dlugiego lezakowania (jelczeje). Ile moge trzymac takie paliwo po ew. wymieszaniu? Miesiac, pol roku?

 

P.S. To moj pierwszy model nitro, prosze o wyrozumialosc :D

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie coś dla mnie :wink: Kolego Tummi. Może na pocżatek: nitro to może być rozpuszczalnik, farba, albo nitrometan, ale nie model :lol: . Nawet określenie silnika spalinowego słowem "nitro", mi osobiście wydaje się jakąś dziwną manierą, która przyszła nie wiadomo skąd.

My nie mamy silników nitro... my mamy silniki z zapłonem żarowym w skrócie żarowe, albo samozapłonowe, albo benzynowe. Czyż nie o lepiej to brzmi? Szanujmy nasz język!

Odnośnie Twojego silnika, to motorek ten będzie dobrze pracował na każdym paliwie. Nawet na takim, w którym nie ma w ogóle nitrometanu,oleju syntetycznego. Wystarczy olej rycynowy i metanol. Testowałem motor tej firmy , której model posiadasz, i mogę to potwierdzić. W FSR-ach jest taka klasa w której stosowanie dodatków nitrometanu jest zabronione. I nawet sobie nie wyobrażasz jak pieknie pracują motorki na tzw zupie, nawet takie silniki żarowe jak NOVAROSSI, czy inne tzw wyczynowe. jezeli chodzi o rycynę , to moim zdaniem , chyba lepiej jednak będzie rozrobić rycynę z metanolem niż trzymać skladniki osobno. Nie tak dawno znalazłem w garażu paliwo, które przeleżało w szafie ,ładnych parę lat. I okazało się bardzo dobre. I nie jest to tylko moje zdanie.

jeżeli nie możesz poradzić sobie z tym Twoim offshorkiem, to przyjedż do nas na zawody do Lińska (2 week. września) może nawet sobie wystartujesz, jak wykupisz licencję. Regulacja twojego silnika nie jest trudna, choć coś nie coś trzeba o tym wiedzieć

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AndrzejC, dzieki za odzew ;) Pisalem 'nitro', bo takiego okreslenia uzywa producent - nawet w nazwie modelu. Mam 0 doswiadczenia z takimi silnikami, wiec wolalem nie dokladac nic 'od siebie' :)

 

Zaskoczyles mnie tym tekstem o paliwie bez nitrometanu. Czytam od 3 dni watek na rcuniverse o moim modelu i ludzie tam polecaja paliwa min. 30%, a najlepiej 65%. Czy w US maja jakies inne mieszanki? Wydawalo mi sie, ze 'nitromethane' mozna latwo przetlumaczyc na 'nitrometan', co sugerowaloby, ze paliwa sa identyczne po obu stronach atlantyku ;)

 

Jedzie juz do mnie banka BigBang 30%, wiec chyba pozostane przy tym paliwie (jest stosunkowo latwo dostepne w .pl). Teraz pytanie - czy dolac do tej banki oleju rycynowego? Producent paliwa podaje, ze posiada ono 10% oleju w swym skladzie. Tak sobie wykombinowalem, ze odleje 500ml paliwa i wleje 500ml oleju rycynowego, wymieszam i bedzie paliwo idealnie zgodne z zaleceniami producenta lodki. Ale czy aby na pewno? Nie zrobi sie zawiesina, koagulat albo jeszcze cos innego? Od 3 dni czytam, ze docieranie jest najwazniejsze, a zeby nie przegrzac silnika (akurat tego modelu) musi byc w paliwie min. 18% oleju. Stad moje obawy o prawidlowy dobor mieszanki.

 

Linsk (link dla tych, ktorzy tak jak ja nie wiedza gdzie szukac: http://www.fsrvho.pl/pliki/Linsk%202011/INFORMATOR_LINSK%202011_1.pdf) wyglada kuszaco - dzieki za info.

 

O regulacji silnika czytam i czytam, w tej chwili paliwo nie daje mi spokoju. Wyglada na to, ze mieszanki do lodek to w .pl bardzo deficytowy towar :/

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanie to bogaty naród, i dla nich taki silniczek to jest jakby część modelu( zabawki) i jak się popsuje to wyrzucają do kubła lub do wody( sam widziałem) i kupują sobie nowy nawet nie patrzą co się zepsuło. U nich wszystko musi najszybsze bez względu na koszty, które nawiasem mówiąc dla nich są żadne.Tez czytałem pare wątków o silnikach na ich stronach (interesuje mnie temat silników odnosnie podwyższania ich osiągów), i z wieloma postami nie do końca się zgadzam. paliwo do motorków wszędzie jest takie samo, a te pisaniny o 65% nitro można w zasadzie między bajki wlożyć. Po pierwsze przy tej ilości nitrometanu, może się zdarzyć, że paliwa nie da się do końca rozmieszać.

Przy naszych silnikach maksymalna ilość nitrometanu to 45%, większe dawki nitra nic już nie dają. Sam to sprawdziłem. Przy 60% procentach i nawet z dodatkiem nitrobenzenu, model nie płynął ani szybciej , ani silnik nie miał wyższych obrotów. tak jest w łodkach. Nie wiem , czy w lotniczych lub samochodowych motorkach jest inaczej , bo nie sprawdzałem.

Niepotrzebnie, w sumie kupowaleś paliwo, które do Ciebie idzie... W Twoim przypadku wystarczy na początek to

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=9126

albo jeszcze lepsze to:

http://www.modelarski.com/produkt-Paliwo_Duraglo_5__-_5l,1494.html

Ja bym sobie zrobił na początek takie paliwo:

12% rycyny

3-5% EDL

10% nitrometan

i reszta metylak

Pływam na takim paliwie wyczynowo w dużych pojemnościach i uzywam go do docierania małych motorków .Wg mnie bardzo dobre.

Jest jeszcze kwestia świecy. kup sobie jakąś "ciepłą" ale dobrej firmy. Wg mniie to najlepsze są NOVAROSSI, ale do Twojego motorka o w zasadzie każda ciepła świeca będzie dobra . Tak jak napisałem wcześniej to jest prosty, wytrzymały i bardzo "wdzięczny" motorek. i do tego dość mocny jak na te swoje 3 ccm. A jak mu jeszcze jakąś odpowiednią rurę dodasz , to może Cię zadziwić :lol:

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy silnik .18 w US to ~100$, wiec obciazenie dla budzetu jak u nas ~100zl. Nie wiem, czy chcialoby mi sie rozkrecac, szukac, kombinowac z naprawa zdechlaka zamiast kupic nowke w takiej cenie i spedzic czas plywajac ;) Inna sprawa rozkrecic zima - dla przyjemnosci i z ciekawosci :D

 

Paliwo juz kupione, jedzie, wiec przy nim zostane. Dodam te 10% rycyny, zeby bylo zgodnie z instrukcja. Robienie mieszanki od zera to jeszcze nie moj poziom ;) Za duzo niewiadomych, zeby dokladac do tego niesprawdzone i nieweryfikowalne paliwo.

 

Swiece kupilem zgodne z instrukcja producenta (DuraTrax Silver Sport) - na poczatek ide utarta sciezka, ulepszenia beda dopiero jak dotre silnik i 'wplywam' sie w model. Zakupilem tez swiece O.S. Max A3 (juz w .pl) na wszelki wypadek. Bedzie uzyta w ostatecznosci.

 

Rurke inna mowisz? Ale ja jeszcze nie widzialem mojej lodki :D Ups, troche OT sie zrobilo.

 

P.S. Andrzej - czy "lodkarze" maja jakies swoje forum, mocniej nakierowane na modele wodne?

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może lepiej już niczego nie dodawaj do tego paliwa. Spróbuj uruchamiać na tym co masz. Tylko na poczatek, ostrożnie. Jezeli nie miałes do czynienia z silnikami żarowymi, to i tak wiekszej krzywdy mu nie zrobisz. Jezeli uda Ci się uruchomić, to daj mu popracować na srednich obrotach( oczywiście na wodzie). Niedotarty motor i tak Ci nie wejdzie na obroty. W tym temacie trzeba troszkę cierpliwości. Nie daj zbyt dlugo pracować silnikowi bez obciążenia, bo może się okazać,ze tak jak amerykanie, będziesz musial sobie sprawić nowy motorek.Do kupienia tu: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=7972

Mamy oczywiście swoje forum, a nawet fora. ja polecam to :

http://www.fsrv.wroclaw.pl/ :arrow: http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.