Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Cularis,szybowiec ze stajni Multiplex-a. http://www.multiplex-rc.de/ Sam lata poprawnie,z obciazeniem, to juz roznie. Opisuje go tutaj,gdyz jest to pierwszy model,z ukonczonym montazem calej elektroniki (o tym jest w innych dzialach) A wiec po wielu rozterkach z zasilaniem,cale wyposazenie zostalo rozplanowane i zasilone. Od lewej,bateria lipo,autopilot,nadajnik,OSD. Na srodkowej czesci kadluba zostal umieszczony czujnik do co-pilota i wysiegnik do kamerki X-151 Przed pierwszym lotem calosc prezentowala sie tak W celu poprawienia stabilnosci zamontowanych plytek,dorobilem,,polke'' na belce ogonowej No i teraz zaczely sie schody. W kabince jest juz pakiet napedowy 4s1p 3200,oraz dodatkowy akumulator z BEC do zasilania odbiornika.Calosc postanowila niebezpiecznie duzo wazyc.Wywazenie dobralem pozycjonujac pakiet napedowy,puszczonyz reki,nie mial ochoty jak to zwykle robil leciec do przodu,tylko zalosnie przepadal.Nie zrazony tym,chyba slusznie rozumujac,pomyslalem ze przy wiekszej predkosci postepowej,gdy wytworzy sie wiecej sily nosnej,bedzie lepiej.A i owszem,polecial ok 100m,ale skrzydla (w spokojnym-ustalonym locie) zaczely sie niebezpiecznie wyginac.Nawet slychac bylo jak puszcza miejscami klej CA. Moj AXI 2826 /8 dzielnie sie spisal,po nawrocie do ladowania,na full gazie (inaczej plasko przepadal-brak sily nosnej) urwal w czasie pracy - w locie jedna z lopat,co po chwili zaowocowalo wyrwaniem calego silnika . Cale szczescie ze trawka dzis rano koszona-wiec znalazlem silnik i kawalek przodu. Tak duzej mocy do lotu to jescze nigdy nie uzywalem,pewnie dlatego lopata smigla nie przezyla tego (smiglo nowe). Cularis czeka wiec na nastepne klejenie-nie pierwsze w jego intesywnym zyciu. Dzis obylo sie bez wiekszych strat,ale jestem powoli zirytowany ta sytuacja. Znow nie polatalem,a modele mam nieloty-totalne. Czuje sie troche jak dziecko we mgle,bo nie znam lub nie rozumiem bledu/ow ,gdzie sa :?: . A pomocy znikad :* Jutro podejme kolejna probe-czarno to widze.Wniosek jest jeden,calosc wyposazenia jest ,,nieustawialna'' musi byc na zewnatrz , ze zgledu na gabaryty niektorych plytek-elementow Dochodzi dodatkowy ciezar bateri.A to jescze nie wszystko.Dojdzie jeszcze pan-tilt , wprowadzajacy spore opory i dodatkowa bateria do gps. Zaczynam miec powoli dosc tej zabawy-same porazki.
Killerus Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 CZyli kamera pozostaje nieruchoma. DAj znać jak zrobisz oblot !!
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Wyzej wspomnialem , ze bedzie obrotowa,ale to sa nastepne opory aero.Cularis juz teraz nie chce leciec,jak dodam mu nastepne opory,to juz chyba nie poleci wcale :rotfl:
Killerus Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Moim zdaniem masz za dużo tych AKU, to najwięcej waży, ile ja się ich naliczyłem: 1, silnik, 2 BEC i ma byc jeszcze 3-cia ??? Dlaczego tak duże pojemności i aż 4S do silnika ???
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Wczoraj padlo pytanie http://pfmrc.pl/viewtopic.php?p=37103&sid=0c761fd9a28697ffaaecd958df44e7c6#37103 1.Na 3s nie mam tylemocy by dzwignac model do gory. 2.BEC-masz pomysl jak zasilic ESC i odbiornik z co-pilotem i dziesiec serw ? 3.Nadajnik i kamera musi miec osobny-zaklocenia od ESC. 4.Ostatecznie mozna zasilic z tego samego pakietu OSD i GPS 12v i 5 V ale to znow wiaze sie ze stratami-konwesrsja na 5V-radiatory parza. Teraz policz pobor pradu,wieksza mase modelu - ile minut pracy bedzie mial motorek przy tak ciezkim modelu.Wczesniej latalem nawet na 2s przy duzych lopatach i na silniczku 2814 -ale model byl super lekko zrobiony.Teraz ESC jest goracy po minucie pracy.
motyl Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 to że dałeś mu 4s i lepszy silnik nie spowoduje że on będzie latał. Weż lepiej napisz ile wyszedł gotowy do lotu, bo może nie jest to już latająca cegła a latający pustak. Wszystko zależy od obciążenia powierzchni jaka ci wyszła.
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Wieczor cudow. Witam szanownego Administratora . No chyba juz wyszedl pustak. Nie mam wagi,ale skrzydelka wyginajasie dosc mocno. W modelu jest 8 serw, ? axi2826 170g regulator 60-70A 70g bateria 4s1p 3200 ? bateria 2s1p 1000 do odbiornika ? bateria 3s1p 1000 do nadajnika ? plytki -nadajnik,autopilot,OSD waga ok 250g +/- kabli i drobiazgow,smigla itp.nie wliczam Tak w lapce , to juz jest b. ciezki. Na dzien dzisiejszy moge tylko tak nieprecyzyjnie okreslic wage
Killerus Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Do czego ci te 10 serw ?? Peter, nie dziwie sie, że model ma kłopot z lataniem, po prostu przedobrzyłeś !!! (ESC - czyli regulator ? Tak o ile dobrze pamiętam - grzeje sie, jesli tak to za słaby do silnika, który zasila) Rozpisz dokładnie co jakim napięciem na być zasilane, może wymyślimy lepsze rozwiązanie (lżejsze)
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Wszytkie dane sa tutaj lub w linku w/w. U- OSD 12V U-AUTOPILOT 9V U-NADAJNIK 12V U - ODBIORNIK 5V U-BEC-7,4v U-KAMERA 12V kazde z tych urzadzen ma swoj stabilizator ,zmniejsza napiecia do zadanego Zasilanie 8 serw. Co Ty na to ?
motyl Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Strzel do tego jakeigoś ASW 28-18 w skali 1:3 i dalej można kombinować Podszedłeś do tematu jak mój jeden znajomy. Wagi nie liczę bo najwyżej dam mocniejszy silnik. Tylko ze wtedy mamy rakietę z napędem śmigłowym. Wróć do początku i poszukaj modelu pod ten sprzęt.
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Czyli OD POCZATKU. :twisted: Marek napisal podobnie,powrot do korzeni-temat-platforma No coz,ludzilem sie przez chwile ze dam rade. Chyba jednak usmiechne sie do Tomka,moze odkurzy zapomniany pomysl. Skazany jestem tylko na ARF,a duzy-ciezki elektryk,drzewiany,po malym krecie to tylko do kosza.No i drogo wychodzi takie latanie na elektronach.
Killerus Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Wszytkie dane sa tutaj lub w linku w/w.U- OSD 12V U-AUTOPILOT 9V U-NADAJNIK 12V U - ODBIORNIK 5V U-BEC-7,4v U-KAMERA 12V kazde z tych urzadzen ma swoj stabilizator ,zmniejsza napiecia do zadanego Zasilanie 8 serw. Co Ty na to ? Ok, jesli kazdy z tych urządzeń ma stabilizator, to na jakie napięcie zmniejsza? Jesli dobrze zrozumialem odp. Nadajnik 12 V a nie 5 lub 3,3V ??? Kamerka fajna ,ale czy nie lepiej bylo wziac np KX-131 na 5 V (juz odchodzi 1 cela) Jeżeli te urz. maja byc docelowo zasilana takimi napieciami jakie podajesz, to wystarcza 2 stabilizatory 9V i 5V, no bo te wymagajace nap. 12V powinny dzialac na 11,1. Ponawiam pytanie czym steruja te 8 serw? 2x lotki, kierunek, wysokosc, a pozostale 4 ? CHyba ze masz klapy, a nie lepiej lotki zmiksowac tak by pracowaly jako klapolotki?
olo Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Peter czy ty umiesz latać modelami? Bo może Ci takiego początku brakuje ? Może wtedy było by łatwiej poskromić te wszystkie platformy,autopiloty,OSD,itd?
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Wszytkie dane sa tutaj lub w linku w/w. U- OSD 12V - 5V tego ukladu nie bede nawet dotykal U-AUTOPILOT 12V- NA 9V U-NADAJNIK 12V NA 5V U - ODBIORNIK 5V Z U-BEC-7,4v U-KAMERA 12V NA 5V kazde z tych urzadzen ma swoj stabilizator ,zmniejsza napiecia do zadanego Lotkix2 SWX1 SKX1 KLAPYX2 KAMERKAX2 REZERWA x2- to juz nawyk po spadnieciu ASW-28-18 ZAWSZE O DWA SERWA WIECEJ-ZAPAS wydolnosci pradowej zrodla zasilajacego serwa
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Peter czy ty umiesz latać modelami? No troche umiem,skoro dostalem licencje.Obejmuje rowniez spaliny do 7 kg masy calk.To juz osobny egzamin-troche trudniejszy-ale tez zdalem. Obejmuje ona kilka prostych rzeczy. Manewry te,typu krag,plaska osemka,ladowanie (takze z bocznym) i kilka innych trzeba powtorzyc bezblednie x2. Z drugiej strony-zona ma 15 lat prawo jazdy,a do garazu nie umie wjechac-tylem I tez twierdzi ze umie jezdzic :shock:,choc ja jestem odmiennego zdania po kazdej przejazdzce po miescie :crazy:- jako pasazer-z tylu i w pasach
hubert_tata Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Peter czy ty umiesz latać modelami? Bo może Ci takiego początku brakuje ? Nie mam pojecia co Peter kombinuje, ale zawędrowałem tu za wypowiedzią Ola. I przyłączam się do pytania, ale je sprecyzuję: czy latałeś tym Cularisem z kawałem złomu o wadze dodatkowego wyposażenia? Od tego bym proponował zacząć. Bo cała ta aparatura pewnie powoduje Twój stres (koszt ), dodatkowo rozprasza (myślisz o wszystkim na raz), może też daje jakieś zakłócenia do odbiornika, a w końcu może zmiast pomgać w sterowaniu cośtam robi po swojemu. Moim zdaniem dopiero jak poskromisz Cularisa z wagą odpowiadającą całej tej elektronice, to możesz próbować powoli włączać kolejne urządzenia. Gdy za którymś lotem coś nawali, będziesz wiedział, że to może być wina tego nowo załączonego urządzenia. Tyle rad laika w sprawach elektronicznych
olo Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Peter czy ty umiesz latać modelami? No troche umiem,skoro dostalem licencje. Obejmuje ona kilka prostych rzeczy. Manewry te,typu krag,ladowanie (takze z bocznym) trzeba powtorzyc bezblednie x2. Z drugiej strony-zona ma 15 lat prawo jazdy,a do garazu nie umie wjechac-tylem I tez twierdzi ze umie jezdzic :shock:,choc ja jestem odmiennego zdania po kazdej przejazdzce po miescie :crazy: Ja nie mam licencji :oops: ale do garażu tyłem wjadę. Masz jakiś model który przeżył Twoje latanie i zasłużył na emeryturę modelarską ?
Peter Opublikowano 28 Lipca 2007 Autor Opublikowano 28 Lipca 2007 Tyle rad laika w sprawach elektronicznych Hubert jak zawsze ma wywazona opinie. I tak zrobie jutro. Najpierw zaloze mu tylko nadajnik i kamerke. Co do wlasciwosci lotnych,sygnalizowalem juz,ze Cularis zle znosi obciazenia. Ale nie mam kasy na inny model,a spalinka ze zroumialych wzgledow raczej upada. Edit. Zbyszek tez zrezygnowal z Cularisa jako platformy,a mial o kilka elementow mniej. Bedzie to moze jakas informacja,dla kogos kto bedzie chcial wykorzystac ten model jako platforme.
attyla Opublikowano 28 Lipca 2007 Opublikowano 28 Lipca 2007 Peter policzyłem tak na szybki według opisu ze strony http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2878 dodałem do wagi 1680 gram jako wersji elektrycznej wagę Twojego wyposażenia i wyszło mi około 2300 gram gotowy do lotu co przy powierzchni 55dm2 daje obciążenie powierzchni 42gramy na dm2 raczej za dużo jak na model szybowca. Kurcze usiądź spokojnie i przemyśl drogę która chcesz podążać wydaje mi się ze najpierw ważymy wyposażenie potem wybieramt platformę do niego anie odwrotnie , unikniesz frustracji z nielatajacych modeli za mołao wiem żeby Ci bardziej pomóc ale przez rok nauczyłem się jednego pospiech jest złym doradcą , pogadaj ze Zbigiem na forum Alexa moze coć Ci podpowie odnośnie zasilania w końcu sam lata Cularisem z kamerką i modułem Gps jedyne czego niema to autopilot a jego Cularis lata bez problemu . Peter czy znasz to forum http://rcapa.net/forums/viewforum.php?f=34 ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.