mirekppg Opublikowano 9 Marca 2011 Opublikowano 9 Marca 2011 Witam wszystkich. Pragnę przedstawić mój najnowszy model mianowicie Mig 15 oczywiście z napędem tunelowym. Model rozpiętości 80cm, waga 550g, napęd EDF 64mm silnik 4500KV, Pakiet 3s -ciąg ok 1300 ciąg ok 400g ,sterowanie lotki-wysokość-gaz-przednie koło. Model został wykonany w skali z rzutów oryginału. Kadłub rura z podkładu pod panele na zewnątrz wręgi styropianowe i całość pokryta tymże podkładem. Skrzydła styropian dżwigar drewniany wzmocniony drutem od podwozia gdyż przez kadłub nic nie przechodzi przed turbiną. Jedynie przy wlocie znajduje się opływowy pojemnik na baterie wykonany z butelki po szamponie:) Model jest po próbie kołowania i jednym podskoku ze względu na silny turbolentny wiatr nie zdecydowałem się na start ale przy najbliższej okazji na pewno i zdam relacje.
waldi1973 Opublikowano 13 Marca 2011 Opublikowano 13 Marca 2011 Brawo..! Fajny modelik.. Czekamy na relację z oblotu.. Ale spodziewaj się dość sporych prędkości..
Cimek Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 RCsuperpowers na Youtube testował ten model, jakoś to mu zbytnio nie chciało latac i aż takiej prędkości ten model nie nabierał
f-150 Opublikowano 14 Marca 2011 Opublikowano 14 Marca 2011 Cimek to nie ten model.Po drugie popatrz co wyprawia gość na Yotube a potem pisz że nie lata.W ten sposób nigdy nie będzie.
mirekppg Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Opublikowano 14 Marca 2011 Witam i po oblocie. Miałem zabiegany weekend wiec nie pisałem. W piątek wieczorem mimo kropiącego deszczu i trochę wiatru po oblocie pogody moim niezawodnym SU 26 zdecydowałem się na start. Nie miałem ze sobą fotografa więc nie mam zdjęć w powietrzu. Model wystartował bez problemu z dłuższym nieco niż sądziłem rozbiegiem, ale krótszym niż startuje mój drugi EDF SU 27. Prędkość lotu też nieco mniejsza model miał tendencję do opuszczania nosa więc troszkę trymera i ok. Po ok. 2-3 min lotu jednak dało się odczuć spadek ciągu- akumulator chyba nie wyrabia i trzeba było lądować, nie chciałem ryzykować lotu na granicy przeciągnięcia. Model szybuje ładnie i nieco mi przeleciał pas ale bez problemu siadł na niskiej trawie. W sobotę rano odbyłem ponowny lot i podobnie po ok. 3 min spadek mocy zmusił mnie do lądowania. Po analizie osiągów stwierdziłem, że w modelu zastosowaną mam turbinę 64mm i nie wykonałem żadnego zwężenia wylotu , pomiar ciągu na ziemi wykazuje chwilowo 460g po czym po ok. 15 s spada do 350-380 później nastepuje stopniowy spadek mocy i dlatego trzeba lądować. Wykonałem zwężenie –stożek z opakowania po jogurcie przy wylocie z 64mm na 54mm i o dziwo ciąg wzrósł na początkowo 560g i spada do ok. 450g. Strumień wylotowy mam wrażenie że jest bardziej spójny i oczywiście szybszy. Spadek mocy wynika z akumulatora mam 1300mhA 20C chwilowo 30C(Turningy) jak podłączyłem aku 2200mhA z Su 27 to ciąg spokojnie osiągnął wartość 590g po czym spadł do ok550g . Zatem trochę słaby aku , nie chcę na razie zakładać większego bo za ciężki na ten model moim zdaniem i nie wyjdę ze środkiem ciężkości ale zobaczymy. Najpierw spróbuje latać na tym co mam jeszcze z dyszą potem zobaczę albo użyje tego aku 2200mhA w sumie jest tylko 35gcięższy albo spróbuje zdobyć jakiś mocny aku ok. 1600mhA. Na razie model gotowy czeka na dalsze próby myślę, że uda mi się go doprowadzić do w miarę przyzwoitych osiągów (czasu lotu). Jak tylko będę miał możliwość przedstawię zdjęcia z powietrza bo co jak co ale wygląd MIGa w powietrzu ma w sobie to coś. Pozdrawiam.
GiulioN Opublikowano 15 Marca 2011 Opublikowano 15 Marca 2011 co jak co ale wygląd MIGa w powietrzu ma w sobie to coś.Dokładnie Mogę wiedzieć jaką turbinę (chodzi mi o firmę i ilość łopatek) i silnik masz w modelu?
mirekppg Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Opublikowano 15 Marca 2011 Witam turbinę i silnik mam dokładnie taka: http://archiwumallegro.pl/naped_tunelowy_edf_jet_64_4500kv-1164491271.html Dziś wykonałem lot z zwężonym wylotem z 64mm na 54mm i model lata znacznie szybciej i ogólnie czuć większą moc jednak nadal aku szybko odmawia posłuszeństwa. Mam ochotę spróbować z 2200mhA i wtedy zobaczę jaki będzie czas lotu jest tylko trochę za ciężki ale myślę że te 50g Mig jeszcze uniesie. Chciałbym zoptymalizować wielkość aku dla zadowalających parametrów czasu lotu i osiągów. Swoją droga zastanawia mnie do jakiego momentu warto zwężać wylot skoro redukcja 10mm znacznie poprawiła osiągi. Wezmę zgrzewkę jogurtów i będę eksperymentował:-)
mirekppg Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Opublikowano 23 Marca 2011 Witam. Wczoraj zainstalowałem w modelu nowy pakiet Tornado Power 3s 1800mhA 25C poprzednio miałem Turningy 3s 1300mhA 20C. Nowy pakiet jest 30g cięższy ale za to znacznie wydajniejszy. Również wczoraj wykonałem lot z tym pakietem i rewelacja teraz model nabrał werwy. Model na pełnym gazie lata z bardzo duża prędkością , wznosi sie pod katem 45 stopni i można poszaleć. Latałem Ok 6min i prądu jeszcze zostało wiec myślę ze 10 min lotu spokojnie można zaliczyć. Ogólnie teraz jestem z modelu bardzo zadowolony. Zdjęcia z lotów wkrótce. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.