mirekppg Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Witam wszystkich. Pragnę przedstawić mój najnowszy model mianowicie Mig 15 oczywiście z napędem tunelowym. Model rozpiętości 80cm, waga 550g, napęd EDF 64mm silnik 4500KV, Pakiet 3s -ciąg ok 1300 ciąg ok 400g ,sterowanie lotki-wysokość-gaz-przednie koło. Model został wykonany w skali z rzutów oryginału. Kadłub rura z podkładu pod panele na zewnątrz wręgi styropianowe i całość pokryta tymże podkładem. Skrzydła styropian dżwigar drewniany wzmocniony drutem od podwozia gdyż przez kadłub nic nie przechodzi przed turbiną. Jedynie przy wlocie znajduje się opływowy pojemnik na baterie wykonany z butelki po szamponie:) Model jest po próbie kołowania i jednym podskoku ze względu na silny turbolentny wiatr nie zdecydowałem się na start ale przy najbliższej okazji na pewno i zdam relacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 13 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2011 Brawo..! Fajny modelik.. Czekamy na relację z oblotu.. Ale spodziewaj się dość sporych prędkości.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 RCsuperpowers na Youtube testował ten model, jakoś to mu zbytnio nie chciało latac i aż takiej prędkości ten model nie nabierał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 14 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Cimek to nie ten model.Po drugie popatrz co wyprawia gość na Yotube a potem pisz że nie lata.W ten sposób nigdy nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirekppg Opublikowano 14 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2011 Witam i po oblocie. Miałem zabiegany weekend wiec nie pisałem. W piątek wieczorem mimo kropiącego deszczu i trochę wiatru po oblocie pogody moim niezawodnym SU 26 zdecydowałem się na start. Nie miałem ze sobą fotografa więc nie mam zdjęć w powietrzu. Model wystartował bez problemu z dłuższym nieco niż sądziłem rozbiegiem, ale krótszym niż startuje mój drugi EDF SU 27. Prędkość lotu też nieco mniejsza model miał tendencję do opuszczania nosa więc troszkę trymera i ok. Po ok. 2-3 min lotu jednak dało się odczuć spadek ciągu- akumulator chyba nie wyrabia i trzeba było lądować, nie chciałem ryzykować lotu na granicy przeciągnięcia. Model szybuje ładnie i nieco mi przeleciał pas ale bez problemu siadł na niskiej trawie. W sobotę rano odbyłem ponowny lot i podobnie po ok. 3 min spadek mocy zmusił mnie do lądowania. Po analizie osiągów stwierdziłem, że w modelu zastosowaną mam turbinę 64mm i nie wykonałem żadnego zwężenia wylotu , pomiar ciągu na ziemi wykazuje chwilowo 460g po czym po ok. 15 s spada do 350-380 później nastepuje stopniowy spadek mocy i dlatego trzeba lądować. Wykonałem zwężenie –stożek z opakowania po jogurcie przy wylocie z 64mm na 54mm i o dziwo ciąg wzrósł na początkowo 560g i spada do ok. 450g. Strumień wylotowy mam wrażenie że jest bardziej spójny i oczywiście szybszy. Spadek mocy wynika z akumulatora mam 1300mhA 20C chwilowo 30C(Turningy) jak podłączyłem aku 2200mhA z Su 27 to ciąg spokojnie osiągnął wartość 590g po czym spadł do ok550g . Zatem trochę słaby aku , nie chcę na razie zakładać większego bo za ciężki na ten model moim zdaniem i nie wyjdę ze środkiem ciężkości ale zobaczymy. Najpierw spróbuje latać na tym co mam jeszcze z dyszą potem zobaczę albo użyje tego aku 2200mhA w sumie jest tylko 35gcięższy albo spróbuje zdobyć jakiś mocny aku ok. 1600mhA. Na razie model gotowy czeka na dalsze próby myślę, że uda mi się go doprowadzić do w miarę przyzwoitych osiągów (czasu lotu). Jak tylko będę miał możliwość przedstawię zdjęcia z powietrza bo co jak co ale wygląd MIGa w powietrzu ma w sobie to coś. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 15 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 co jak co ale wygląd MIGa w powietrzu ma w sobie to coś.Dokładnie Mogę wiedzieć jaką turbinę (chodzi mi o firmę i ilość łopatek) i silnik masz w modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirekppg Opublikowano 15 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2011 Witam turbinę i silnik mam dokładnie taka: http://archiwumallegro.pl/naped_tunelowy_edf_jet_64_4500kv-1164491271.html Dziś wykonałem lot z zwężonym wylotem z 64mm na 54mm i model lata znacznie szybciej i ogólnie czuć większą moc jednak nadal aku szybko odmawia posłuszeństwa. Mam ochotę spróbować z 2200mhA i wtedy zobaczę jaki będzie czas lotu jest tylko trochę za ciężki ale myślę że te 50g Mig jeszcze uniesie. Chciałbym zoptymalizować wielkość aku dla zadowalających parametrów czasu lotu i osiągów. Swoją droga zastanawia mnie do jakiego momentu warto zwężać wylot skoro redukcja 10mm znacznie poprawiła osiągi. Wezmę zgrzewkę jogurtów i będę eksperymentował:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirekppg Opublikowano 23 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Witam. Wczoraj zainstalowałem w modelu nowy pakiet Tornado Power 3s 1800mhA 25C poprzednio miałem Turningy 3s 1300mhA 20C. Nowy pakiet jest 30g cięższy ale za to znacznie wydajniejszy. Również wczoraj wykonałem lot z tym pakietem i rewelacja teraz model nabrał werwy. Model na pełnym gazie lata z bardzo duża prędkością , wznosi sie pod katem 45 stopni i można poszaleć. Latałem Ok 6min i prądu jeszcze zostało wiec myślę ze 10 min lotu spokojnie można zaliczyć. Ogólnie teraz jestem z modelu bardzo zadowolony. Zdjęcia z lotów wkrótce. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.