Skocz do zawartości

MIG 15 EDF


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Pragnę przedstawić mój najnowszy model mianowicie Mig 15 oczywiście z napędem tunelowym.

Model rozpiętości 80cm, waga 550g, napęd EDF 64mm silnik 4500KV, Pakiet 3s -ciąg ok 1300 ciąg ok 400g ,sterowanie lotki-wysokość-gaz-przednie koło.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Model został wykonany w skali z rzutów oryginału. Kadłub rura z podkładu pod panele na zewnątrz wręgi styropianowe i całość pokryta tymże podkładem. Skrzydła styropian dżwigar drewniany wzmocniony drutem od podwozia gdyż przez kadłub nic nie przechodzi przed turbiną. Jedynie przy wlocie znajduje się opływowy pojemnik na baterie wykonany z butelki po szamponie:)

Model jest po próbie kołowania i jednym podskoku ze względu na silny turbolentny wiatr nie zdecydowałem się na start ale przy najbliższej okazji na pewno i zdam relacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i po oblocie. Miałem zabiegany weekend wiec nie pisałem.

W piątek wieczorem mimo kropiącego deszczu i trochę wiatru po oblocie pogody moim niezawodnym SU 26 zdecydowałem się na start.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nie miałem ze sobą fotografa więc nie mam zdjęć w powietrzu.

Model wystartował bez problemu z dłuższym nieco niż sądziłem rozbiegiem, ale krótszym niż startuje mój drugi EDF SU 27.

 

Dołączona grafika

Prędkość lotu też nieco mniejsza model miał tendencję do opuszczania nosa więc troszkę trymera i ok. Po ok. 2-3 min lotu jednak dało się odczuć spadek ciągu- akumulator chyba nie wyrabia i trzeba było lądować, nie chciałem ryzykować lotu na granicy przeciągnięcia. Model szybuje ładnie i nieco mi przeleciał pas ale bez problemu siadł na niskiej trawie.

W sobotę rano odbyłem ponowny lot i podobnie po ok. 3 min spadek mocy zmusił mnie do lądowania. Po analizie osiągów stwierdziłem, że w modelu zastosowaną mam turbinę 64mm i nie wykonałem żadnego zwężenia wylotu , pomiar ciągu na ziemi wykazuje chwilowo 460g po czym po ok. 15 s spada do 350-380 później nastepuje stopniowy spadek mocy i dlatego trzeba lądować.

Wykonałem zwężenie –stożek z opakowania po jogurcie przy wylocie z 64mm na 54mm i o dziwo ciąg wzrósł na początkowo 560g i spada do ok. 450g. Strumień wylotowy mam wrażenie że jest bardziej spójny i oczywiście szybszy. Spadek mocy wynika z akumulatora mam 1300mhA 20C chwilowo 30C(Turningy) jak podłączyłem aku 2200mhA z Su 27 to ciąg spokojnie osiągnął wartość 590g po czym spadł do ok550g . Zatem trochę słaby aku , nie chcę na razie zakładać większego bo za ciężki na ten model moim zdaniem i nie wyjdę ze środkiem ciężkości ale zobaczymy. Najpierw spróbuje latać na tym co mam jeszcze z dyszą potem zobaczę albo użyje tego aku 2200mhA w sumie jest tylko 35gcięższy albo spróbuje zdobyć jakiś mocny aku ok. 1600mhA.

Na razie model gotowy czeka na dalsze próby myślę, że uda mi się go doprowadzić do w miarę przyzwoitych osiągów (czasu lotu). Jak tylko będę miał możliwość przedstawię zdjęcia z powietrza bo co jak co ale wygląd MIGa w powietrzu ma w sobie to coś.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam turbinę i silnik mam dokładnie taka:

http://archiwumallegro.pl/naped_tunelowy_edf_jet_64_4500kv-1164491271.html

 

Dziś wykonałem lot z zwężonym wylotem z 64mm na 54mm i model lata znacznie szybciej i ogólnie czuć większą moc jednak nadal aku szybko odmawia posłuszeństwa. Mam ochotę spróbować z 2200mhA i wtedy zobaczę jaki będzie czas lotu jest tylko trochę za ciężki ale myślę że te 50g Mig jeszcze uniesie. Chciałbym zoptymalizować wielkość aku dla zadowalających parametrów czasu lotu i osiągów.

Swoją droga zastanawia mnie do jakiego momentu warto zwężać wylot skoro redukcja 10mm znacznie poprawiła osiągi. Wezmę zgrzewkę jogurtów i będę eksperymentował:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wczoraj zainstalowałem w modelu nowy pakiet Tornado Power 3s 1800mhA 25C poprzednio miałem Turningy 3s 1300mhA 20C. Nowy pakiet jest 30g cięższy ale za to znacznie wydajniejszy. Również wczoraj wykonałem lot z tym pakietem i rewelacja teraz model nabrał werwy. Model na pełnym gazie lata z bardzo duża prędkością , wznosi sie pod katem 45 stopni i można poszaleć. Latałem Ok 6min i prądu jeszcze zostało wiec myślę ze 10 min lotu spokojnie można zaliczyć. Ogólnie teraz jestem z modelu bardzo zadowolony. Zdjęcia z lotów wkrótce.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.