Skocz do zawartości

Budowa Cessna 185


tommy

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zabieram się za dokończenie mojej cessny po latach...

Mam teraz trochę wolnego czasu, więc można się pobawić...

 

Mam pytanko co do silnika i śmigła. Co byście polecili? 1200KV czy coś więcej?

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

1200 Kv w zupełności wystarczy. Do tego śmigło 8x4 i będziesz zadowolony ;) fajnie że do niej wracasz. Ja już dwie "zajechałem" ale jeszcze chodzi mi po głowie kolejna. Bardzo wdzięczny model :D

 

Wytapatane z mojego GT-S5830 :)

Opublikowano

No ja juz ja praktycznie skończyłem :) Zastanawialem sie nad silnikiem. I jesli pogoda pozwoli to w niedziele oblot ;)

Opublikowano

Czekam na relacje i powodzenia ;) na wrędze pod silnikiem daj w trzech punktach po jednej małej pokładce żeby ustawić prawidłowy skłon i wykłon silnika. Patrząc od przodu na kadłub to 2 na górze i jedną na dole po prawej stronie ;)

 

Wytapatane z mojego GT-S5830 :)

Opublikowano

Bedzie relacja ;) Wprawdzie dononczenie do czesci ktora juz jest na tym forum;) Dzieki za wskazówki dotyczace silnika. :)

Opublikowano

Wiesz nie wiem jak u Ciebie bo widzę że miałeś środek cięty według oryginału ze styroduru. A nie wiem czy tam czasem już nie jest nadane ;) ja u siebie miałem wszystko na prosto i stąd musiałem zrobić to co napisałem wyżej by lot był poprawny. Tak więc możesz zobaczyć na początku bez ale jak odrazu dasz to też w niczym nie zaszkodzi :D skrzydło wykonałes oryginalne z planów? :rolleyes: i zwróć szczególną uwagę na wyważenie. Ja zrobiłem w standardzie na 1/3 cieciwy od natarcia. Ale miałem oba skrzydła wykonane na clark y. Więc może być drobna różnica :D

 

Wytapatane z mojego GT-S5830 :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No i Cessna oblatana niestety nie udało się nakręcić fimu bo nie miał kto... Może następnym razem...

 

Do poprawy jeszcze skłon silnika bo idzie za duzo do góry i w lewo.

Zauwazyłem jeszcze wade konstrukcyjną... Podwozie pod skrzydłem i ciągnie przy starcie na dziób...

Wygiołem do przodu przed skrzydło jest o wiele lepiej.

 

Statystyka dwa złamane śmigła przy lądowaniu. Zrobiłem podwozie z drutu spawalicznego i chyba jest za elastyczny, a druga sprawa nierówności na lądowisku i małe koła.

Opublikowano

Cessna bardzo fajnie lata.

Filmik z lotu wkrótce... Muszę go trochę pociąć.

 

A tak wygląda w ubranku:

cess2_zpsc69c1f54.jpg

 

Dorabiam do niej skrzydło z planów Motylastego z samolotu TOTO0. Choc przy dużym wietrze wzmocnione skrzydło wg planów spisuje się bardzo dobrze. Samolot lata idelanie bez lotek.

 

Pytanie na przyszłość z czego zrobić dobre proste podwozie? Drut spawalniczy jest kiepski.

Opublikowano
Pytanie na przyszłość z czego zrobić dobre proste podwozie? Drut spawalniczy jest kiepski.

 

A jakiej średnicy masz ten drut? Już któryś z kolei raz robię podwozie z drutu ale kupuje go w modelarskim.

Mam wrażenie że jest on bardziej sprężysty i fajnie pracuje przy lądowaniu. Ale tak jak to ktoś powiedział drut drutowi nie równy:)

Opublikowano

To prawda drut drutowi nie równy i nawet w modelarskim spotkałem dwa rodzaje. Jeden o śr 2,5 mm mogłem śmiało wygiąć rękami, a drugi o takiej samej średnicy musiałem ogrzewać palnikiem aby dobrze się wyginał, inaczej się łamał.

Używałem też szprychy rowerowej, te też są miękkie i twarde.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zlikwidowałem podowzie bo były same problemy.

W planach jest podowzie dzielone, a ja zrobiłem jako całość. Wg mnie drut spawalniczy był za sprężysty i przy nawet najłagodnieszym  siadaniu wyginał się i samolot się kłaniał po lądowaniu :)

 

Latam na pakiecie 1600 i 2100 na obu fajnie lata bo zapas mocy jest bardzo duży bo idzie pionowo do góry (na połownie gazu lata prościutko). Przez te pakiety jest z SC bo ciągnie ją momentalnie po wyłączeniu silnika ale to nie jest aż taki problem. Spróbuje ją w najbliższym czasie wyważyć.

 

Dorobiłem oświetlenie do niej. Po pierwszym locie stwierdziąłem, że światła tylko pod skrzydłami to kiespki pomysł. Spróbuje umieścić na bocznej krawędzi skrzydeł lub dołoże jeszcze na górze skrzydła.

 

Opublikowano

Takie światła nawigacyjne jak w normalnym samolocie słabo orientują model w powietrzu. Trzeba niestety bardziej naświetlić model.

Opublikowano

Masz świętą rację. Zasadniczo problem był jeden :) przy zawracaniu nie było widać żadnego oświetlenia. A latałem już prawie o zmroku.

Bezwarunkowo trzeba dodać oswietlenia Fajnie się spisuje taśma led. Nie myślałem, że aż tak będzie widoczny w powietrzu z ziemi (oczywiście gdy przelatywał)

Opublikowano

Poniżej fimil z oblotu już bez podwozia... Musiałem sprawdzić model Gama 2100 po naprawie, więc z nadzieją, że przestanie wiać wziąłem i Cessne.

Nie przestało. Jednak na taki model to był za duży wiatr. Pomimo wiatru udało się wylądować normalnie tylko kamerzysta zawiódł..

 

Opublikowano

Nie wiem może to sprawa wiatru ale mam wrażenie że środek ciężkości masz przeniesiony za bardzo do tyłu.

Ha! Poznaje jasielskie lotnisko:) Też tam latałem na nim na weekendzie.

Opublikowano

Trafiłeś ;)

 

A co do środka ciężkości to masz rację też mi się tak wydawało. Właśnie przed chwilą sprawdzałem i ciągnie na ogon. Z podwoziem dużo lepiej zachowywał się w locie. Być może z podowziem wyważony był prawidłowo. Przyznam się, że to jedyny model w którym nie sprawdzałem SC. Nie ma za bardzo możliwości przestawić pakiet do przodu. Jedyne wyjście dorobić spowrotem podwozie ;)

Opublikowano

Dobry pomysł :) Dzięki

 

Wcześniej latałem na pakiecie 1.6 a teraz założyłem jeszcze 2,1 i jeszcze to mało. Więc bez dodatkowego obciązenia się nie obejdzie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.