tommy Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Panowie zabieram się za dokończenie mojej cessny po latach... Mam teraz trochę wolnego czasu, więc można się pobawić... Mam pytanko co do silnika i śmigła. Co byście polecili? 1200KV czy coś więcej?
Volleyboy Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 1200 Kv w zupełności wystarczy. Do tego śmigło 8x4 i będziesz zadowolony fajnie że do niej wracasz. Ja już dwie "zajechałem" ale jeszcze chodzi mi po głowie kolejna. Bardzo wdzięczny model Wytapatane z mojego GT-S5830
tommy Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2014 No ja juz ja praktycznie skończyłem Zastanawialem sie nad silnikiem. I jesli pogoda pozwoli to w niedziele oblot
Volleyboy Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Czekam na relacje i powodzenia na wrędze pod silnikiem daj w trzech punktach po jednej małej pokładce żeby ustawić prawidłowy skłon i wykłon silnika. Patrząc od przodu na kadłub to 2 na górze i jedną na dole po prawej stronie Wytapatane z mojego GT-S5830
tommy Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Bedzie relacja Wprawdzie dononczenie do czesci ktora juz jest na tym forum;) Dzieki za wskazówki dotyczace silnika.
Volleyboy Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Wiesz nie wiem jak u Ciebie bo widzę że miałeś środek cięty według oryginału ze styroduru. A nie wiem czy tam czasem już nie jest nadane ja u siebie miałem wszystko na prosto i stąd musiałem zrobić to co napisałem wyżej by lot był poprawny. Tak więc możesz zobaczyć na początku bez ale jak odrazu dasz to też w niczym nie zaszkodzi skrzydło wykonałes oryginalne z planów? i zwróć szczególną uwagę na wyważenie. Ja zrobiłem w standardzie na 1/3 cieciwy od natarcia. Ale miałem oba skrzydła wykonane na clark y. Więc może być drobna różnica Wytapatane z mojego GT-S5830
tommy Opublikowano 11 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2014 No i Cessna oblatana niestety nie udało się nakręcić fimu bo nie miał kto... Może następnym razem... Do poprawy jeszcze skłon silnika bo idzie za duzo do góry i w lewo. Zauwazyłem jeszcze wade konstrukcyjną... Podwozie pod skrzydłem i ciągnie przy starcie na dziób... Wygiołem do przodu przed skrzydło jest o wiele lepiej. Statystyka dwa złamane śmigła przy lądowaniu. Zrobiłem podwozie z drutu spawalicznego i chyba jest za elastyczny, a druga sprawa nierówności na lądowisku i małe koła.
tommy Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2014 Cessna bardzo fajnie lata. Filmik z lotu wkrótce... Muszę go trochę pociąć. A tak wygląda w ubranku: Dorabiam do niej skrzydło z planów Motylastego z samolotu TOTO0. Choc przy dużym wietrze wzmocnione skrzydło wg planów spisuje się bardzo dobrze. Samolot lata idelanie bez lotek. Pytanie na przyszłość z czego zrobić dobre proste podwozie? Drut spawalniczy jest kiepski.
Volleyboy Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 No i gratuluje zakończenia projektu trochę to trwało Wytapatane z mojego GT-S5830
magilla Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Pytanie na przyszłość z czego zrobić dobre proste podwozie? Drut spawalniczy jest kiepski. A jakiej średnicy masz ten drut? Już któryś z kolei raz robię podwozie z drutu ale kupuje go w modelarskim. Mam wrażenie że jest on bardziej sprężysty i fajnie pracuje przy lądowaniu. Ale tak jak to ktoś powiedział drut drutowi nie równy:)
robertus Opublikowano 17 Kwietnia 2014 Opublikowano 17 Kwietnia 2014 To prawda drut drutowi nie równy i nawet w modelarskim spotkałem dwa rodzaje. Jeden o śr 2,5 mm mogłem śmiało wygiąć rękami, a drugi o takiej samej średnicy musiałem ogrzewać palnikiem aby dobrze się wyginał, inaczej się łamał. Używałem też szprychy rowerowej, te też są miękkie i twarde.
tommy Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Opublikowano 2 Maja 2014 Zlikwidowałem podowzie bo były same problemy. W planach jest podowzie dzielone, a ja zrobiłem jako całość. Wg mnie drut spawalniczy był za sprężysty i przy nawet najłagodnieszym siadaniu wyginał się i samolot się kłaniał po lądowaniu Latam na pakiecie 1600 i 2100 na obu fajnie lata bo zapas mocy jest bardzo duży bo idzie pionowo do góry (na połownie gazu lata prościutko). Przez te pakiety jest z SC bo ciągnie ją momentalnie po wyłączeniu silnika ale to nie jest aż taki problem. Spróbuje ją w najbliższym czasie wyważyć. Dorobiłem oświetlenie do niej. Po pierwszym locie stwierdziąłem, że światła tylko pod skrzydłami to kiespki pomysł. Spróbuje umieścić na bocznej krawędzi skrzydeł lub dołoże jeszcze na górze skrzydła.
robertus Opublikowano 2 Maja 2014 Opublikowano 2 Maja 2014 Takie światła nawigacyjne jak w normalnym samolocie słabo orientują model w powietrzu. Trzeba niestety bardziej naświetlić model.
tommy Opublikowano 2 Maja 2014 Autor Opublikowano 2 Maja 2014 Masz świętą rację. Zasadniczo problem był jeden przy zawracaniu nie było widać żadnego oświetlenia. A latałem już prawie o zmroku. Bezwarunkowo trzeba dodać oswietlenia Fajnie się spisuje taśma led. Nie myślałem, że aż tak będzie widoczny w powietrzu z ziemi (oczywiście gdy przelatywał)
tommy Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Poniżej fimil z oblotu już bez podwozia... Musiałem sprawdzić model Gama 2100 po naprawie, więc z nadzieją, że przestanie wiać wziąłem i Cessne. Nie przestało. Jednak na taki model to był za duży wiatr. Pomimo wiatru udało się wylądować normalnie tylko kamerzysta zawiódł..
magilla Opublikowano 5 Maja 2014 Opublikowano 5 Maja 2014 Nie wiem może to sprawa wiatru ale mam wrażenie że środek ciężkości masz przeniesiony za bardzo do tyłu. Ha! Poznaje jasielskie lotnisko:) Też tam latałem na nim na weekendzie.
tommy Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 Trafiłeś A co do środka ciężkości to masz rację też mi się tak wydawało. Właśnie przed chwilą sprawdzałem i ciągnie na ogon. Z podwoziem dużo lepiej zachowywał się w locie. Być może z podowziem wyważony był prawidłowo. Przyznam się, że to jedyny model w którym nie sprawdzałem SC. Nie ma za bardzo możliwości przestawić pakiet do przodu. Jedyne wyjście dorobić spowrotem podwozie
robertus Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Można przykleić ciężarek od wyważania kół, lub nakrętkę.
magilla Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Ja już widziałem i takich którzy latali ze snickersem:D
tommy Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 Dobry pomysł Dzięki Wcześniej latałem na pakiecie 1.6 a teraz założyłem jeszcze 2,1 i jeszcze to mało. Więc bez dodatkowego obciązenia się nie obejdzie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.