Jump to content

oblot Extry 300


rosolp

Recommended Posts

Witam,

w ubiegłą niedzielę po raz pierwszy leciałem zbudowaną przeze mnie depronową Extrą 300 (wg planów RCPowers). Do tej pory latałem motoszybowcem AXN Floater Jet. W Extrze miałem ustawione maksymalne wychylenia sterów, stąd dość trudno było mi opanować model. Zastanawiam się cały czas jaki popełniłem błąd - czy nie było szansy aby wyjść z pętli na tak małej wysokości? Wydawało mi się, że model będzie na tyle zwrotny, że pętla powinna się udać. Może model miał zbyt małą prędkość?

 

 

 

straty po upadku: urwane końcówki statecznika poziomego (równo z końcami wzmocnienia węglowego) - już sklejone i wzmocnione dodatkowo wklejonymi pręcikami węglowymi.

 

I jeszcze jedno pytanie: w modelu jest silnik Turnigy TR 28-30B 14A 1050Kv, śmigło 9 x 4,7, LiPol 1000mah 3S 25~50C, regulator 20 A. Zauważyłem, że po podłączeniu pakietu regulator jest lekko ciepły (bez włączania silnika). Czy ten regulator jest wystarczający do podanego zestawu?

 

Będę wdzięczny za wszystkie uwagi.

Link to comment
Share on other sites

w modelu jest silnik Turnigy TR 28-30B 14A 1050Kv, śmigło 9 x 4,7, LiPol 1000mah 3S 25~50C

Moim zdaniem masz przemotoryzowany ten model.

Miałem ten sam model z silnikiem emax 2822+gws 10x4,7" i latałem na pakiecie 2S 850mAh . Zawis robił na połowie mocy. U Ciebie rwie po starcie jak szalony, ogólnie lata za szybko. Na pakiecie 2S model będzie trochę lżejszy i gwarantuję, ze będzie się lepiej latało. Na podobnym zestawieniu jak podajesz latam depronową Funtaną ok. 450g wagi.

Kolejna sprawa stery. Śmiało możesz zmniejszyć powierzchnię steru wysokości odcinając ze spływu po pasku depronu z obu połówek jakieś 2-3cm oraz z końcówek też po 2 cm. Spokojnie do 3D wystarczy. To samo ze sterem kierunku. Modelem można naprawdę ciasno manewrować, musisz się tylko w niego wlatać.

 

skrzydła pracują jak w szybowcu

Ja przykleiłem do krawędzi natarcia listewkę sosnową 5x3mm po całej rozpiętości, nic się nie wyginało w locie.

 

Zauważyłeś że kadłub jest mało sztywny i się wykręca?

2 paski depronu 3mm wklejone od spodu kadłuba 45 stopni załatwią sprawę.

Link to comment
Share on other sites

Wygląda mi to na pętle za wiatrem

Tak chyba rzeczywiście było .

 

Gdzie wklejałeś węgiel i jaki, zrób kilka fotek

pręty węglowe 3 mm wkleiłem zgodnie z planami z RCPowers. Załączam zdjęcia już po naprawie - na 2 zdjęciu na stateczniku widać miejsce sklejenia, te dwa pręty z tyłu wkleiłem po wypadku dodatkowo.

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Zauważyłeś że kadłub jest mało sztywny i się wykręca?

 

 

2 paski depronu 3mm wklejone od spodu kadłuba 45 stopni załatwią sprawę.

Czytałem gdzieś o takim właśnie sposobie usztywnienia.

 

Śmiało możesz zmniejszyć powierzchnię steru wysokości odcinając ze spływu po pasku depronu z obu połówek jakieś 2-3cm oraz z końcówek też po 2 cm. Spokojnie do 3D wystarczy. To samo ze sterem kierunku. Modelem można naprawdę ciasno manewrować, musisz się tylko w niego wlatać.

Trochę szkoda mi ciąć stery. Do kolejnych lotów ustawiłem na nadajniku "dual rate" na 50 %. Czy można uznać że to równoważne rozwiązanie?
Link to comment
Share on other sites

Na SW i SK to jest bowden w tej białej otulinie?

Jeśli tak to tutaj może być winowajca. Przytrzymaj ster wysokości i daj drążek steru do siebie. Być może się wygina popychacz.

Dodatkowo daj zastrzały na skrzydła (po 2 pręty tworzące patrząc od góry literę V - popatrz jak to jest w halówkach). Pręty 1.5mm powinny zdać egzamin.

Dodaj również po 1 pasku depronu na całą długość kadłuba (po obu stronach) wklejony pod kątem 45*, jeśli serwo masz na dole to paski wklej do góry.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

W dniu wczorajszym odbył się drugi lot Extry - niestety ostatni. Pozostaje wyciąć nowy kadłub i skrzydła i przełożyć całe wyposażenie.

Wnioski:

1. Dual rate na 50 % to chyba jednak trochę za dużo (wg pilota: "skręcać nie chce" :x )

2. potrzebne sztywniejsze popychacze (może krótsze?) na SW i SK . Co prawda przy sprawdzaniu przed lotem stery wychylały się w pełnym zakresie, to jednak było widać, że bowdeny się wyginały

3. nie latać w pobliżu płotów :lol:

 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.