Skocz do zawartości

EXTRA NAC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Jako że ostatnio rozstałem się z uczelnią mam wkońcu czas żeby robić modele ( nie tylko latać tym co mam). Chodził ostatnio za mną jakiś samolot, w sensie żeby latał jak samolot a nie silnik z obudową jak to 3deski mają. Dla rozgrzewki po półtorarocznej przerwie postanowiłem zrobić model

 

EXTRA NAC

 

 

Dzisiaj w zasadzie zrobiłem tylko kadłub i usterzenie (poziome częściowo).Jako że KOMFORT wycofuje się z produkcji tego jasnozielonego izoflooru 6mm musiałem kupić ten ochydny ciemnozielony rowkowany, jest on niestety również krótszy mniej więcej o 40cm.

 

Rowki wymusiły na mnie zrobienie steru kierunku z dwóch warstw klejonych ze sobą rowkami do siebie.

 

Statecznik poziomy tak samo tylko, że z izoflooru 3mm. Narazie jest tylko sklejony, ster nie jest odcięty, nie ma podłużnic które będą to wzmacniać.

Model planuję wykończyć ładnym malowaniem, tak żeby tylko proste kształty kadłuba zdradzały to, że został wykonany z depronu.

 

 

Jedna poglądowa fota z tym co do tej pory wyprodukowałem.

 

 

Dołączona grafika

 

Pozdrawiam

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helloł and welcome:)

Dzisiaj garść kolejnych zdjęć:

 

 

 

Połówki skrzydła i dźwigar posmarowane klejem, czekają aż odparuje rozpuszczalnik

 

Dołączona grafika

 

Przyklejony dźwigar, dodatkowo połówki skrzydła połączone w środku, żeby się nie rozjeżdżały i trzymały kąty.

Dołączona grafika

 

W połowie zamknięte skrzydło, jak widać trafiłem na ten depron który się nie łamie tak bardzo, dzięki temu mogłem spokojnie giąć natarcie, bez podziały na górną i dolną część.

 

Dołączona grafika

 

Całkowicie sklejone skrzydło:

 

Dołączona grafika

 

Profil jak zwykle: CRD niestety nie pomyślałem i dźwigar na końcówkach wyszedł nieco zbyt przesunięty do tyłu.

 

Dołączona grafika

 

Tutaj już odcięta lotka, musiałem bardzo uważać, żeby nie połamać niezamkniętej lotki

 

Dołączona grafika

 

Zamknięta lotka i skrzydło:

 

Dołączona grafika

 

Tutaj już poglądowe zdjęcie na efekt dzisiejszych prac. Zrobione są podłużnice usztywniające usterzenie poziome, wszystke zawiasy są już wyszlifowane, wszystko połapane taśmą do zdjęcia.

Dołączona grafika

 

 

Następne w kolejce jest podwozie no i uzbrajanie modelu w serva, przewiduję po jednym servie na lotkę. Nie mam pojęcia jak będzie wyglądała sprawa z wyważeniem, przód jest dosyć krótki, wsadzę najpierw silnik i akumulatory, potem będę myślał gdzie wylądują serva na ogon. Na koniec malowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki jest w zupełności wystarczający, stosowalem w niejednym modelu tego pokroju

Przy mocniejszych i bardziej agresywnych figurach skrzydło będzie się giąć i może się złamać. :roll: Ja bym tam jeszcze dał listewkę sosnową.Wiele gramów ona nie ma a może uratować model.Ogólnie bardzo czysto pan buduje.Model trochę podobny do ultrona 3D.Czym będzie pomalowany? :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mówię że stosowałem i wytrzymał to tak było i nie widzę potrzeby robienia mocniejszego, a lekko ze mną nie miał:) konieczne jest tylko sklejenie dwóch połówek paskiem depronu tak jak ja to zrobiłem od środka, albo od zewnątrz. Nie wiem czy to widać na zdjęciach, ale ten dźwigar który zrobiłem jest umieszczony pionowo.... może to rozwieje część wątpliwości.

Wątpię w działanie przyklejonej na depronie listewki:)

 

I BEZ PANOWANIA MI TUTAJ :crazy: JESTEM STANOWCZO ZA MŁODY 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuję się zabardzo w temacie Ultrona więc mam parę pytań: jakiej jest rozpiętości? jaką ma masę?

Czepiliście się tego dźwigara, aż mi się zaczyna głupio robić, może Wam się wydawać że jestem ignorantem no ale jakby nie patrzeć taki dźwigar niejednokrotnie zdał u mnie egzamin na 5, może skrzydło się delikatnie wyginało, ale nie zaobserwowałem tego, ani tego żeby np. lotka nie chciała się wychylić, co często dzieje się przy wyginających się skrzydłach. Może dlatego nie mam obaw odnośnie tego skrzydła bo model nie będzie latal szybko. Skrzydło sprawdzałem jak wszystkie moje inne skrzydła tzn "łopatologicznie" opierając ja na swojej klacie i wyginając rękami, nie wyginało się zbytnio i było porównywalnie sztywne w odniesieniu do innych, wiem że to mało precyzyjna metoda ale daje jakieś porównanie:)

 

Mam też gotowego w 50% Dromadera z depronu o rozpiętości tam jednak mam zamiar wrzucić duuuży pakiet + ewentualny ładunek a rozpiętość spora dlatego dźwigar na centropłacie to przekładka balsy 1.5mm z depronem, no i jest pancerny ale taki musi być bo jeszcze do niego mocowane jest podwozie. Jednak o tym będzie w oddzielnym wątku dopiero jak model będzie gotowy, bo już miałem jedno podejście do tego latadła a prace stanęły na samym ich początku, tak samo jak temat o nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuję się zabardzo w temacie Ultrona więc mam parę pytań: jakiej jest rozpiętości? jaką ma masę?

rozpiętość 960

długość 870

w moim wykonaniu masa ~460 gr

dźwigary pancerne węgiel/depron http://pfmrc.eu/viewtopic.php?p=299123#299123

wytrzymują pełne zaciąganie wysokości tuż nad ziemią przy pikowaniu pionowym w dół. :twisted:

Ładny modelik, jak Ultronik mi się skończy zapewne będzie jego następcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje 3 Ultrony, dwa mialy podwozie. Latal bajecznie pieknie i akrobacji sie nie bal. No ale w pierwszym Skrzydlo nie wytrzymało i dlatego dostał wzmocnienie. U mnie z waga mieścił sie w 460g. Jak chcesz latac spokojnie i bez szaleństw to powinno ci to wystarczyć. Ale wtedy tez z waga ostrożnie. Pakiet max 1300mah, 4 serwa tp sg90 i powinno ci sie dobrze latac. Jak masz wątpliwości co do wytrzymałości skrzydla to natnij Skrzydlo(w miejscu dźwigara) i wklej pręt węglowy 1mm. W modelach ESA daje rade wiec u ciebie tez sie dobrze sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pakiet to 3cele 1200mAh, serwa dokładnie te które podałeś, regulator tower pro 18A( niestety nie ma na nim oznaczenia, jeden z pierwszych dostępnych w Polsce). Silnik to taki elektryczny diesel :wink: Axi 2212/34. Modelem nie planuję szaleństw, ma latać jak samolot:)

 

Dołączona grafika

 

Dzisiaj wkleiłem skrzyło i statecznik poziomy, lotki zostały zawieszone na zawiasach, do tego wsadziłem do modelu moje przechodnie podwozie (przeżyło z 9 modeli)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie nie odcinałem nic, ponieważ nie wiem gdzie wyląduje wyposażenie biorąc pod uwagę środek ciężkości.

 

Do wszystkiego dostęp będzie od dolu, ewentualnie przez klapki na bokach kadłuba, serva mam zamiar schować w środku, przynajmniej te które będą napędzały ogon. Serwa lotek będą na boku kadłuba pod skrzydłem.

 

Zapomniałem w poprzednim poście napisać że śmigło APC 10x7, również sprawdzona konfiguracja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowa porcja zdjęć, nie zrobiłem dzisiaj dużo z powodu takiego że skończyło mi się "uho" i nie mam chwilowo czym kleić. Dzisiaj całość powinna zostać wygłaskana drobniutkim papierem i pomalowana, jeśli się uda to wieczorem będzie więcej zdjęć.

 

Wzmocnienia pod łoża silnika :

 

Dołączona grafika

 

wklejone wzmocnienia:

Dołączona grafika

 

model dostał też wlot powietrza, niestety koncepcja zmieniała mi się kilka razy i została szczelina pod łożem silnika a poniżej nowy wlot, łoże silnika siedzi narazie tylko na wcisk, tak samo jak i silnik, wszystko na przymiarkę, a na stałe będzie na samym końcu:

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.