Skocz do zawartości

Millenium WISTMODEL


specyfick
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

NO to już mam obraz kołpakowego światka.

W sumie do tego modelu kupiłem 3 kołpaki.

Pelikan TURBO, rozpadł się bo:

1. Dekielek jest przyklejany.

2. Piny to nakrętka na śrubkę.

3. Tuleja jest tak zrobiona że trzeba skracać wał. Nie wchodzi zbyt głęboko.

 

Więc zamówiłem kolejny kołpak, tym razem MP JET, po czym okazało się że:

1. Rozstaw pinów jest tak mały że łopatki haczą o kadłub i się nie składają. Próbowałem kombinować do jakiego szybowca się nadają ale nie wymyśliłem.

2. Dekiel jest przykręcany, co jest dobre, ale dekiel blokuje też piny, które to są wykonane ze wałków tylko wchodzących w otwory.

 

Więc po naradzie w nastiku zakupiłem kołpak "TaP MaDEL" :) : który okazał się już tym najlepszym rozwiązaniem, ponieważ:

1. Piny to śrubki tak dobrane że łeb nie wystaje, pasuje do frezu i wkręca się w element. Nie ma nakrętki.

2. Można już nie skracać wału bo tuleja przyjmuje znacznie dłuższy. Tak jest wykonana że jest większy margines niż w Pekikanie.

3. Kołpaczek na śrubkę, właściwie można się bez niego obejść, nie spowoduje to rozpadu pinów czy innych zdarzeń. Wbrew pozorom to ma znaczenie, jak mi odpadł kołpak w pelikanie to straciłem najpierw łopatkę potem wręgę. Jak by odpadł w MP Jecie to wylatają piny i nie ma łopatek.

 

No i jak zwykle jaj droższe okazuje się najlepsze.

A było tak od razu. Oszczędny płaci 2 razy.

Nie potrzebnie obcinałem wał, który w nowym kołpaku by spokojnie się zmieścił.

 

Tyle, może komuś przydadzą się moje rozważania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

NO to już mam obraz kołpakowego światka.

W sumie do tego modelu kupiłem 3 kołpaki.

Pelikan TURBO, rozpadł się bo:

1. Dekielek jest przyklejany.

2. Piny to nakrętka na śrubkę.

3. Tuleja jest tak zrobiona że trzeba skracać wał. Nie wchodzi zbyt głęboko.

Tyle, może komuś przydadzą się moje rozważania.

Wiedza zawsze się przydaje :)

 

Używałem takie kołpaki w 3 motoszybowcach prze 2 i pół roku czyli koło 5 sezonów.

Na początku użytkowania odkleił dekielek ale dlatego, że wcześniej trafiłem na kamień przy lądowaniu. Dałem nowy kołpak i potem już nie miałem tego typu problemów. Jedyny mankament to przy lądowaniu lubi nabrać ziemi, trawy, piachu i zapodać to dalej na silnik, dlatego zrezygnowałem z turbo bo i tak w środku niewiele się grzeje. Jednak jak będzie kiedyś potrzeba lepszego chłodzenia wyposażenia na pewno zastosuje ponownie ten kołpak. Jeśli chodzi o skracanie wału wszystko zależy od zastosowanego silnika i jak głęboko jest on mocowany w kadłubie.

 

Moim zdaniem miałeś zwykłego pecha - mercedesy też się psują.

 

"Piny to nakrętka na śrubkę." - nie rozumiem tego? Czy chodzi o mocowanie łopatki do piasty na wkręt zabezpieczony nakrętką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Millenium sobie lata dobrze. Bez większych niespodzianek ... ale...

Kołpak mam w sumie dobry ale te łopatki kolejny raz mi pękły.

Tym razem wręga silnika się nie wykleiła. Bezpieczne lądowanie.

A latałem sporo, i na lotnisku i na klifie. Dałem gaz do oporu i przy rozpędzonym modelu bez większego obciążenia pękła łopatka jak poprzednia. A dokładnie była taka sama.

Niezły hałas robi taki zestaw na jednej łopatce na full gazie.

Az dziw bierze że się model nie rozleciał.

Wibracje niezłe.

Teraz wstawię sobie, bo akurat mam, łopatki Areonauta Szklane.

Białe będą ładnie wyglądać a wytrzymują 16 tyś obrotów, węglowe tylko 13 tyś.

Może gdzieś tu siedzi diabeł ...

Mam nadzieje że nie będę musiał wymieniać kolejny raz silnika, bo jak tak to chromolę.

Wszystko wygląda dobrze.

Coś tam szumiało, ale może jakieś opiłki metalu się dostały przy odkręcaniu.

Bo śrubki zjechałem, taki szajs.

 

A no i foto z Kazimierza Biskupiego.

 

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.