Skocz do zawartości

Pakiet 4S, ładowarka widzi 3S


Viking
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jeden z moich pierwszych postów na forum, proszę więc o wyrozumiałość. :)

 

Kupiłem 2 pakiety LiPo 4s1p 3300mAh. Po podłączeniu jednego z nich do ładowarki, widzi go ona jako 3S. Drugi rozpoznawany jest dobrze. Pytanie moje jest następujące. Czy taki pakiet mogę spokojnie naładować pomimo złego rozpoznania przez ładowarkę? Czy powinienem zareklamować pakiet u sprzedawcy. Pakiet nie był jeszcze ładowany. Zdążyłem jedynie dolutować końcówkę do kabli zasilających. Żaden z kabelków nie jest oderwany (delikatnie pociągnąłem za każdy).

 

Proszę o informację. Jestem kompletnym nowicjuszem w tych sprawach i oczywiście dziękuję za każdą pomoc. :)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pewnie napięcie spadło na tyle, że automatyka "zakwalifikowała" go jako 3S a nie 4S. Wystarczy podnieść jego napięcie powyżej progu dla 4S i automatyka zacznie ładować normalnie (z twojego postu wnioskuję, że ładowarka bez wbudowanego balancera?)

jak to zrobić - znajdziesz na forum, zalecam tylko ostrożność i po "załapaniu" normalnego ładowania zastosowanie balancera do wyrównania cel.

Bo jeśli któraś z cel bardzo niedomaga, to ładowarka dążąc do naładowania sumarycznego pakietu może przeładować sprawną celę, a to może skończyć się nawet pożarem.

Dlatego pakiet umieść w metalowym lub ceramicznym naczyniu typu garnek lub donica, albo w worku do lipoli.

poczytaj tu (wewnątrz linki do innych o tej tematyce)

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=36431

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.