tomasxxx Opublikowano 5 Maja 2011 Autor Opublikowano 5 Maja 2011 Spoko spoko dziala sie zapodalem szpachle natryskowa,poszlifowalem,kadlubek czeka na malowanko a i dodatkowo drugi projekt nad ktorym tez pracuje wiec natlok pracy ale nie ustaje znajde chwile to zapodam foto,fajnie ze zagladasz w temat :wink: bo myslalem ze nieciekawa relacja Pozdreka
JarekF Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Tomek no dawaj ! Niepokoi mnie trochę taki zamilkł w temacie, niemożliwe żeby tak dobrze żarło i zdechło. Guppy tej wielkości to bardzo atrakcyjny projekt i ciekaw jestem efektu końcowego. Czy masz jakieś problemy ? Czy można Ci w czymś pomóc ? Pisz o tych problemach nie milcz. Damy radę :wink: .
tomasxxx Opublikowano 10 Maja 2011 Autor Opublikowano 10 Maja 2011 Nie nie Jarku czekam na graty w czwartek dotrze do mnie przesylka z modelemax i ruszam dalej a w miedzyczasie oszlifowalem platy uksztaltowalem krawedzie natarcia w sumie wszystko przygotowane do skladania w calosc ,SW robie mocowany na 2 srubeczki plastikowe m3 nie bedzie wadzil w aucie w czasie transportu no i jak mowilem walcze tez z fun flayem mialem wolny silnik 10 ccm wiec 2 projekty jednoczesnie a doba tyko 24h troche malo ,mozesz mi powiedziec taka rzecz zamowilem bowdeny fi3 mm z drutem 0,8 nie za cienki ten drucik :?: i jakie serwa bys poradzil planowalem cos 2 -2,2 kg wystarczy :?: i temat wingletow tez mnie meczy jak je zrobic bo to tez odciagam , balsa czy moze styro wyszlifowane i pokryte 2 warsewkami tkaninki 48g co o tym sadzisz No tak jak mowilem troszke drgnelo winglety balsowe laminowane plat zlozony na chwile obecna wyglada to tak Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us a tu moj drugi projekt zeby nie bylo ze sie wykrecalem Uploaded with ImageShack.us sorki za jakosc fotek
tomasxxx Opublikowano 18 Maja 2011 Autor Opublikowano 18 Maja 2011 Pierwszy raz w calosci poszlifowany przygotowany do oklejania i montazu osprzetu Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
Tomek Reda Opublikowano 18 Maja 2011 Opublikowano 18 Maja 2011 Piękny taki duży gupik Jakie kolory? :wink:
JarekF Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Co do bowdenów to tak naprawdę ten drut 0,8 jest zbrojeniem tego białego plastikowego cięgna i bezpośrednio na to cięgno nakręca się snapa, zaś sam bowden to ta pomarańczowa rurka. To my sami sobie do mniejszych modeli rurkę pomarańczową odpuszczamy a bowden i cięgno to to białe i drut. Jednak jak użyjesz bowden tak jak to przewidział producent to będzie dobrze. Co do serw to raczej użył bym HS81, lub coś ze standartowych rozmiarów. Tutaj masz duże pole manewru. Nie przesadzaj za bardzo, bo to nie jest jeszcze model dużych rozmiarów. Oczywiście jak na Gupika to robi wrażenie.
tomasxxx Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Opublikowano 21 Maja 2011 Tak to wyglada w calosci oklejony tym co bylo pod reka ale mi nawet pasi calosc z balastem wyszla niecale 1300 loty z reki poprawne niestety nie dysponuje holem wiec chyba gupik dostanie silnik i tu pytanie jaki do tej wagi motorek chodzi tylko o to aby go wycholowywac jesli moge prosilbym o jakies propozycje oczywiscie cos tanszego Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us w tle nasze lotnisko przy okazji zapraszam na mazurskie loty
JarekF Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Podoba mi się. Właśnie taka wielkość by mi bardziej odpowiadała niż oryginał. Ale mam kilka uwag. 1. Owiewka kabiny, chyba nie tłoczona a wycięta ze zwykłej butelki - niezbyt to dobrze wygląda. 2. Na tym haku ciężko Ci będzie holować z ziemi. Jest za blisko. Hak holowniczy powinien być w okolicach środka ciężkości. Sprawdź na planie gdzie był hak w oryginale. Co do napędu. Zamontuj coś z 3530 np: Aeolian. Te silniki nie są zbyt drogie. Pakiet 3S 1800 mAh, regulator 40/60A
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Obawiam się że ster kierunku w modelu tej wielkości będzie tak mało skuteczny ,że zmusi do budowy kolejnego skrzydła tym razem wyposażonego w lotki a może i klapy na centropłacie . Budowa lekkiego konstrukcyjnego skrzydła z balsy wyposażonego w klapy i lotki może tą konstrukcję wzbogaćić o walory eksploatacyjne . Warto się więc nad tym zastanowić ...
tomasxxx Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 Dzieki Jarku co do kabinki to masz racje zrobiona na szybko w celu sprawdzenia wlasciwosci lotnych na dniach wytlocze ladniejsza i dopasowana Kamilu powiem tak reakcja na SK moim zdaniem az nazbyt dokladna musialem przesunac o 2 oczka na orczyku popychacz wiec moze wystarczy szkoda ze jeszcze bede musial troszke poczekac zeby docenic lepiej jego wlasciwosci lotne bo bez silnika nie mam innej opcji holu ale narazie zawsze pozostaje zabawa rzutami z reki
Tomek Reda Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Z lotkami na pewno był by bardziej sterowny.Warto to przemyśleć :wink:
tomasxxx Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 Dzis jeszcze kilka lotow rekreacyjnie i jako dowod ze lata bylo naprawde milutko tym bardziej ze z synem Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us
X-wing Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Moje gratulacje, świetnie się prezentuje. Myślę że taki silnik będzie dobry, tylko trzeba przełożyć oś z drugiej strony, ewentualnie ten, do tego pakiet 2200 mAh, regulator 40 A i śmigło 10- 11, taki zestaw powinien dać radę. Powodzenia :jupi:
JarekF Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Proponowany przez kol. X-wing uważam jest trochę za słaby. Oczywiście też pociągnie, ale tutaj ważna jest skuteczność. Podobny silniczek mam w moim Guppy w oryginalnych rozmiarach. Idzie jak rakieta pionowo, ale Twój jest większy. Proponowałbym więc większy silnik. Ja mam w swoim Albatrosie o podobnych proporcjach dokładnie ten . Albatros jest trochę większy i cięższy może nie idzie pionowo co widać na filmiku w temacie, ale z Twoim będzie sobie radził skuteczniej. P.S. Synek widzę poszedł w ślady ojca. I dobrze. A Guppy wygląda w locie rewelacyjnie. Ta sylwetka jest wręcz wzorcem dla innych modeli szybowców.
tomasxxx Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Opublikowano 29 Maja 2011 I sie narobilo zmuszony jestem do przerobki gupika mianowicie usterzenie typu T w tym przypadku porazka nie ze wzgledow sterownosci ale wytrzymalosci tej konstrukcji w przypadku tej wielkosci wiec bedzie normalne usterzenie po przerobce rzuce foto bycmoze macie jakies pomysly co do mocowania SW bo przyznam sie ze nie bardzawo wiem jak go dokleic i czy zmienic jego powierzchnie :?:
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Zaproponował bym motylka ale jegoskuteczność jest znacznie mniejsza od usterzenia typu T lub X więc dobrym rozwiazaniem w tym przypadku może okazać się wzmocnie statecznika poziomego np przez oklejenie bokow sklejką 0,6 mm przy jednoczesnym zadbaniu o zmniejszenie masy statecznika poziomego , bo przyczyną uszkodzeń jest wlaśnie jego masa i bezwładność ...
tomasxxx Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Opublikowano 31 Maja 2011 Dokladnie Kamil o to chodzi sila bezwladnosci V nie dla mnie jakos nigdy jeszcze nie probowalem myslalem o standardowym usterzeniu lub cos w tym stylu co o tym sadzisz JK THERMIC http://www.arthobby.pl/arthobby1/shop_pl.html
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Motylek ma małą skuteczność kierunkową , usterzenie typu T często uszkadza statecznik pionowy , nisko położony statecznik poziomy też jest kłopotliwy bo dostaje podczas lądowania na trawie . Zatem kompromisem będzie usterzenie krzyżowe z poziomym na wysokości 1/3 statecznika pionowego, co dodatkowo daje szanse powiększenia steru kierunku o przeciw-wagę . w tym przypadku warto się też zastanowić nad pływającym usterzeniem poziomym ułatwiającym regulację i montaż statecznika poziomego ...
Rekomendowane odpowiedzi