Jump to content

GUPPY 2250 relacja z budowy


tomasxxx
 Share

Recommended Posts

W wolnej chwili i w przypływie weny postanowiłem zbudować gupika tyle ze powiększonego o 50% czyli z 1500 mm zrobiło się 2250 , kadłub w pełni konstrukcyjny kryty balsa 3mm za wręgi posłużyły mi przekroje modelu lekko zmodyfikowane,rura karbonowa z jednej z uszkodzonych wędek skrzydełka rdzeń styro na dzwigarach sosnowych docelowo kryte balsa 1,5 mm, poniżej kilka fotek z placu budowy :D

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ciekaw jestem jak to wyjdzie na końcu. Kibicuję.

Nie widzę na załączonych fotkach statecznika pionowego bowdenu wysokości. Nie widać czy nie zamontowałeś ?

Przy takiej rozpiętości to zaproponowałbym Ci zrobienie płata z lotkami (może inny profil) i zmianę sposobu mocowania płata do kadłuba. Śruby to porażka. Poza tym zalaminowałbym przednią część kadłuba wchodząc aż na belkę ogonową. Miejsce łączenia przedniej części kadłuba z tylną to słaby punkt tego modelu.

Link to comment
Share on other sites

kadłub wraz ze sterami bedzie w calosci laminowany bowdenow jeszcze nie wprowadzalem sa przygotowane kanaly nie bedzie problemow ich przeprowadzeniem tak wyszlo ze zamowione czesci jeszcze nie doszly, jakie proponowalbys mocowanie płata

Link to comment
Share on other sites

wystartowałem z projektem przedwczoraj wiec raczej nowy temat

:D Temat nowy - zgadza się

Materiał nowy - cytowany przez Rafała - też zgadza się

Rura karbonowo-węglowa ? :?: Co to jest ?

Karbon to węgiel.

Więc rura karbonowa, albo rura węglowa.

Nie ma lodów waniliowo-waniliowych tylko waniliowe :lol2:

 

 

P.S.

Laminowanie sterów (chyba myślisz o statecznikach ?) odpuściłbym.

Link to comment
Share on other sites

Mocowanie płata ?

Przy tej rozpiętości ? Jakieś bagnety na stałe wmontowane w kadłub i dwie połówki płatów, może gumy ? Trzeba by pomyśleć ? Jeżeli nie podobają Ci się gumy to można coś innego. Jednak elastyczne połączenie gumowe jest jaknajbardziej praktyczne.

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego odradzasz laminowanie statecznikow ? Nie mam nic przeciwko gumom nie chcialbym dzielic skrzydelka bo ze tak powiem juz musztarda po obiedzie gdybym wczesniej to przewidzial inaczej bym zbudowal kadlub i wtedy 2 polowki mocowane na bagnetach

Link to comment
Share on other sites

Dołożysz dodatkową zbędą masę na tył. Z masą musisz uciekać do przodu. Tył musisz starać się wykonać najlżejszy. Jedyne co może być nie tak przy tych rozmiarach to mocowanie T usterzenia. Warto by to przemyśleć.

Na zamieszczonych fotkach 8 i 9 bodajże nie widzę otworu na rurę w tylnej wrędze. Jest tylko mały otworek na bowden. Jak chcesz to rozwiązać ?

Link to comment
Share on other sites

Nie mam nic przeciwko gumom nie chcialbym dzielic skrzydelka bo ze tak powiem juz musztarda po obiedzie gdybym wczesniej to przewidzial inaczej bym zbudowal kadlub i wtedy 2 polowki mocowane na bagnetach

Jedno nie wyklucza drugiego. Robisz dwie połówki płatów rozbieralne składane na bagnety z płytki laminatowej spinane ze sobą (sposobów jest od metra) i tak zmontowany płat mocujesz gumami do kadłuba.
Link to comment
Share on other sites

to tylko otworek prowadzacy dla rozwiertaka rurka ma 11 mm, w miejscu laczenia kadluba z rurka sa 2 wregi z takim kwadratowym kanalem dla rurki polaczenie zostanie zalane zywica,hmm mowisz sposobow od metra to moj pierwszy tej wielkosci szybowiec wiec bede korzystal z wszelkich wskazowek

Link to comment
Share on other sites

Ładnie wygląda modelik

 

Lepszym rozwiązaniem od strony technicznej było by wbudowanie do rury krzyżaka ze ze sklejki . Wtedy rura się nie gnie a i miejsce na Bowdeny zostanie.

 

http://www.rc-network.de/forum/attachment.php?attachmentid=332547&d=1250491485

 

http://www.rc-network.de/forum/attachment.php?attachmentid=332548&d=1250491485

 

 

 

 

Drobna uwaga nie na temat :

 

to co teraz napiszę to nie jest wycieczka osobista ale uświadomienie pewnych faktów

Niestety ta rura to ani węgiel ani carbon - to tylko sprytny marketing .

wystarczy porównac ceny węgla w dużym hurcie do ceny gotowej wedki na sklepowej półce i wychodzi na to że producent oddał pól wędki za free. 8)

Dlatego też prawdziwe rury węglowe dostepne w sklepach modelarskich kosztują tyle ile kosztują

Link to comment
Share on other sites

Ciekawie będzie wyglądał taki duży guppy.Ja bym nie dzielił skrzydełek i zrobiłbym je na gumę.Chyba najlepsze rozwiązanie :wink:

I jeździł byś w dłoni z 2.2m skrzydłem o nic nie zawadzając , ew włożył do auta takie 2,2m bydle....

Na gumki takie skrzydło?

Opanuj się...

Link to comment
Share on other sites

Co do rury to na sto procent wegiel i to bardzo sztywny wiec dlatego nie wklejalem krzyzaka a pewnosc do rury jest taka ze wedkuje od 30 lat zawodowo byla to wedka spiningowa dolnik jest {byl}bardzo sztywny poniewaz to typowo sandaczowy kij z wlokna IM6 patyk kiedys tam kosztowal mnie okolo 250 zeta przy 2,70 m dlugosci :D ale to nieistotne co do plata tez mysle ze jednak zrobie go w calosci tak jak w planie z podwójnym wzniosem a mocowanie to narazie znak zapytania nie wiem jakie zrobie planowalem na sruby nylonowe m4,lotek nie bede robil bynajmniej narazie,jakie serwa zastosowac czy 2,2 kg uciagu dadza rade ?? mam takie na stanie a i zostaje jeszcze kwestia wzniosu czy po przeskalowaniu o 50% powinienem wznios podniesc rowniez o 50% ? ,dzis w planie zaslubiny kadluba z belka ogonowa fotki wieczorkiem

Link to comment
Share on other sites

Po przeskalowaniu nie zmieniaj kąta wzniosu. Kąty są takie same mimo zmian proporcji uszy-centropłat-centropłat i nigdy się nie przeskalowywuje. No chyba, że na minus.

W całości płat 2,2 m będzie trochę upierdliwy w transporcie, ale nie ma jeszcze tragedii. To jeszcze nie monstrualne rozmiary mimo, że na fotce Twoja praca przy przeskalowanych planach robi wrażenie.

Co do mocowania płata do kadłuba ja bym robił na gumy.

 

.....Na gumki takie skrzydło?

Opanuj się...

Bez przesady. Nie widzę w tym nic złego. Oczywiście nie jedna gumka a kilka splotów i jest OK.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.