sławek Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 W skrzydełku zastosowałem silnik EMAX 2812 i regler TP18A śmigło 7x6 i jego drugi lot można zobaczyć tu niestety lot zakończył się tak jak widać na końcu filmu .Po naprawie modelu silnik w locie zaczął przerywać i to tak gwałtownie że "machał" skrzydłami-i to niemal w całym zakresie gazu czyli nie tylko na maxie. Sprawdziłem luty ,zmieniałem pakiety, niestety bez rezultatu .Regler w locie robił sie wprawdzie ciepły bo śmigiełko jest odrobinę za duże (skok) ale problemu nie było- do tej pory. Na nos nic się nie przypaliło ,wizualnie tak samo nie widać usmażenia (reglera pod koszulką nie sprawdzałem) silnik tak samo wygląda ok.Najgorsze jest to że nie mam na te chwile innego regulatora by to sprawdzić.
mayo Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 sprawdzałeś ustawienia timingu w regulatorze? Być może jest zbyt mały i silnik gubi synchronizację. Miałem raz przypadek z tym regulatorem, że ot tak po prostu zgubił ustawienia i powrócił do fabrycznych.
sławek Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Nie potrzebowałem w nim nic ustawiać-latałem nim z bez zmian ustawień regulatora bo jego zachowanie się na fabrycznych mi pasowało ,jak widać na filmie nie było żadnych problemów . Samoistne przestawienie ustawień w moim przypadku by było "z fabrycznego na fabryczne" Gubienie synchro z kolei najczęściej jest połączone ze zgrzytającym dźwiękiem a ponowne uruchomienie silnika wymagało by cofnięcia gazu i danie go ponownie-chyba że się mylę ? A u mnie praca silnika przypomina alfabet morsa w zwolnionym tempie: praaaaaaca ,przerwa,praca,przerwa,praaaaaaaaca itd (oczywiście przerywanie pojawia się przypadkowo-bez jakiegoś schematu ) Dodam dla utrudnienia że statycznie w rękach model nie chce przerywać ale zbyt długo nie sprawdzałem by nic przegrzać (zasięg radia ??---ee nie bo przerywa gdy model jest i blisko i daleko) . I dodam jeszcze jedno-wahnięcia skrzydeł są podczas przerywania na tyle silne że zastanawiam się czy aby to nie jest skutkiem jakiegoś zakłócenia a nie szarpania śmigłem,ostatni lot zakończył się pikowaniem bez jakiekolwiek kontroli .
Piotrek2136 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 Opublikowano 25 Kwietnia 2011 mam podobnie ale z jakimś małym silnikiem TP (nie wiem dokładnie jak to) i regulatorem 12A też tp... nie mam pojęcie co jest przyczyną ale bardzo chętnie się dowiem...
mike217 Opublikowano 2 Maja 2011 Opublikowano 2 Maja 2011 Taka praca przy złym ustawieniu timingu to przypadek skrajny. Tak grymaszą tylko 2 polowe inrunnery. Wątpie aby Twój silnik był czuły na timing. Zdecydowanie jest to wada regulatora. Zły timing objawia się zazwyczaj grzaniem silnika i dla 90 procent lataczy jest w sumie niewykrywalny. Kiedy zaczynasz się ścigać wtedy te niuanse decydują. Kiedy silnik nie chodzi za sprawą złego timingu to po prostu wogóle nie utrzymuje płynnych obrotow.
Rekomendowane odpowiedzi