tomnow95 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Model kupiłem z wyposażeniem(6 serw) za dość symboliczną kwotę. Rozpiętość 2,5m. Wagi nie znam,ponieważ moja obsługuje do 1kg:) Kadłub laminowany,statecznik poziomy płytowy. Skrzydła balsa laminowana. Oblot w moich rękach w ten weekend:)
tomnow95 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Edit: Waga około 2,5kg. Mam pytanie. Czym zasilać taką bestię(zastanawiam się nad nicd 2400 wysokoprądowe oraz life 2s2p ponieważ potrzebuję sporo wagi. I gdzie powinien wypadać środek ciężkości? Mam nadzieje,że nie na dźwigarze be będę musiał wsadzić jeszcze prawie pół kilo na dziób
Cimek Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Słyszałem że masz bardzo dużo pakietów, dobierz taki aby był dobrze wyważony + bec i sprawa załatwiona
tomnow95 Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2011 Zrobie tak,jak latał Pan Irek. Pakiet 2400 wysokoprądowy i oddać na wysokośći. Bo jak jest wyważony to waży około 3kg i muszą być świetne warunki:)
kuba r. Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 W takich modelach zazwyczaj daje się NiMh trochę ponad 1000mAh, duże pakiety z czasem 'gubią' pojemność i z 2400 robi się 500 ja mam coś takiego, po zimie 4x mniejsza pojemność, fakt że mają już kilka dobrych lat. Jeśli chodzi o wyważenie to na początek 30% cięciwy płata - oddana wysokość to nie rozwiązanie, model w pierwszej kolejności musi być wyważony, dopiero potem delikatnie trymowany. Ból w płytowym usterzeniu jest taki, że kąty trzeba ustalić samemu, a jak serwo źle trzyma neutrum to co chwile się zmienia i de facto wczoraj zmierzone i ustawione 2stopnie to dzisiaj 1 albo 3 :?
wojcio69 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 2,5m i 2,5kg :roll: Trochę ciężko i będzie potrzebować trochę prędkości aby poprawnie latać. Dla porównania Proxima II 2,8m z silnikiem, pakietem 4S 2600mAh do lotu nie całe 2,1kg.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Z akumulatorem zrób jak Ci radził poprzedni właściciel. Jeszcze lepiej gdyby to były NiCd a nie NiMh-y....Przy tak ogromnym nosie problemu z wyważeniem nie powinno być. Posprawdzaj wszystko jeszcze raz i bezwzględnie ustaw prawidłowy S.C. Nawet gdyby tam były serwa standardowe (6 szt.) masa którą podajesz wydaje się nieprawdopodobna. Nawet gdyby się okazało, że wyszła 2-2,5 kg do oblotu weź kogoś bardzo doświadczonego w szybowcach. Model robi wrażenie szybkiego i będzie potrzebował szybkości do lądowania....W konsekwencji przestrzeni na podejściu do lądowania. Szkoda go rozbić nieumiejętnym podejściem do tematu. Poczytaj co nieco o regulacji modelu szybowca. Dobrym miejscem zaczepienia popychacza SW na serwie zminimalizujesz ryzyko o którym ostrzega kuba r. Znam 1 Pana Irka z Krakowa i podane masy mi do niego nie pasują..... Zdjęcia nie są najwyższych lotów ale mogłyby wskazywać na jego robotę. Tym bardziej byłoby szkoda zniszczyć ten model np: rzucaniem z ręki.... Wiem: dobrymi radami jest piekło wybrukowane.... Powodzenia - Jurek
tomnow95 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Pakiety to doscstarodawne 2400nicd sanyo,uzywane do grzalek do swiec. Mam takich wiecej,ktore dzialaja i maja 2200mah na wyladowaniu po 4latach. Jeszcze raz to powaze. Serwa w kadlubie sa standardowej wielkosci. Co do doswiadczenia to mam naprawde wiele. Latam dosc dobrze 3metrowa Akacja,oczywiscie ze startem i ladowaniem w moich rekach. Latam od 7roku zycia:) Model jest szybki ale moja f3j mini 1,6m na 6 serwach wyciaga spokolnie 130-150kmh,wiec nie bede mial problemu:)Lubie latanie zboczowe:)
kuba r. Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Latam dosc dobrze 3metrowa Akacja,oczywiscie ze startem i ladowaniem w moich rekach.Zapraszam na zawody do Tęgoborzy http://www.orlik.sacz.pl/pzs2011.php
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Przepraszam najmocniej ! - Jurek
tomnow95 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Mała poprawka co do wymiarów:P Przed chwilką go zmierzyłem:) Rozpiętość 2,8m Długość 1,35m Waga bez pakietu 2,1kg
kuba r. Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Jak dla mnie wymiary i waga jak najbardziej na zbocze, typowy F3F, pewnie na RG15 Ja mam Trinity F3B, 3.1m i ok. 2.5 kg - lata w bardzo słabych warunkach na zboczu, niby laminat, czyli +10 do doskonałości
Gość horn3t Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Ja bym wstawił takie coś http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=203&products_id=3558 i pakiet li-pol rewelacyjnie się sprawuje Ładny model gratulacje
tomnow95 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Dziękuję. Ja już polutowałem stare dobre NICD. Wielkość bateriR14(wielkość ogniwa do grzałki do świeczek:D) Pojemność 2400 i w sumie wsadze kilka śrub stalowych przed pakiet(akurat jest szczelina w sam raz) i bedzie wyważon w 1/3 od przodu skrzydła. W weekend może bedzie filmik z oblotu(wszystko uzależnione od tego,ile bede miał pakiety neta bo zaraz wyjeżdżam na mazurki:)
Rekomendowane odpowiedzi