Jump to content

Modelik 2,5m od Pana Ireneusza


tomnow95

Recommended Posts

Model kupiłem z wyposażeniem(6 serw) za dość symboliczną kwotę. Rozpiętość 2,5m. Wagi nie znam,ponieważ moja obsługuje do 1kg:)

Kadłub laminowany,statecznik poziomy płytowy. Skrzydła balsa laminowana.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Oblot w moich rękach w ten weekend:)

Link to comment
Share on other sites

Edit:

Waga około 2,5kg. Mam pytanie. Czym zasilać taką bestię(zastanawiam się nad nicd 2400 wysokoprądowe oraz life 2s2p ponieważ potrzebuję sporo wagi. I gdzie powinien wypadać środek ciężkości? Mam nadzieje,że nie na dźwigarze be będę musiał wsadzić jeszcze prawie pół kilo na dziób :)

Link to comment
Share on other sites

W takich modelach zazwyczaj daje się NiMh trochę ponad 1000mAh, duże pakiety z czasem 'gubią' pojemność i z 2400 robi się 500 :P ja mam coś takiego, po zimie 4x mniejsza pojemność, fakt że mają już kilka dobrych lat. Jeśli chodzi o wyważenie to na początek 30% cięciwy płata - oddana wysokość to nie rozwiązanie, model w pierwszej kolejności musi być wyważony, dopiero potem delikatnie trymowany. Ból w płytowym usterzeniu jest taki, że kąty trzeba ustalić samemu, a jak serwo źle trzyma neutrum to co chwile się zmienia i de facto wczoraj zmierzone i ustawione 2stopnie to dzisiaj 1 albo 3 :?

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Z akumulatorem zrób jak Ci radził poprzedni właściciel. Jeszcze lepiej gdyby to były NiCd a nie NiMh-y....Przy tak ogromnym nosie problemu z wyważeniem nie powinno być. Posprawdzaj wszystko jeszcze raz i bezwzględnie ustaw prawidłowy S.C. Nawet gdyby tam były serwa standardowe (6 szt.) masa którą podajesz wydaje się nieprawdopodobna. Nawet gdyby się okazało, że wyszła 2-2,5 kg do oblotu weź kogoś bardzo doświadczonego w szybowcach. Model robi wrażenie szybkiego i będzie potrzebował szybkości do lądowania....W konsekwencji przestrzeni na podejściu do lądowania. Szkoda go rozbić nieumiejętnym podejściem do tematu. Poczytaj co nieco o regulacji modelu szybowca. Dobrym miejscem zaczepienia popychacza SW na serwie zminimalizujesz ryzyko o którym ostrzega kuba r.

Znam 1 Pana Irka z Krakowa i podane masy mi do niego nie pasują..... Zdjęcia nie są najwyższych lotów ale mogłyby wskazywać na jego robotę. Tym bardziej byłoby szkoda zniszczyć ten model np: rzucaniem z ręki.... Wiem: dobrymi radami jest piekło wybrukowane....

Powodzenia - Jurek

Link to comment
Share on other sites

Pakiety to doscstarodawne 2400nicd sanyo,uzywane do grzalek do swiec. Mam takich wiecej,ktore dzialaja i maja 2200mah na wyladowaniu po 4latach. Jeszcze raz to powaze. Serwa w kadlubie sa standardowej wielkosci.

Co do doswiadczenia to mam naprawde wiele. Latam dosc dobrze 3metrowa Akacja,oczywiscie ze startem i ladowaniem w moich rekach. Latam od 7roku zycia:) Model jest szybki ale moja f3j mini 1,6m na 6 serwach wyciaga spokolnie 130-150kmh,wiec nie bede mial problemu:)Lubie latanie zboczowe:)

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie wymiary i waga jak najbardziej na zbocze, typowy F3F, pewnie na RG15 :) Ja mam Trinity F3B, 3.1m i ok. 2.5 kg - lata w bardzo słabych warunkach na zboczu, niby laminat, czyli +10 do doskonałości :P

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję. Ja już polutowałem stare dobre NICD. Wielkość bateriR14(wielkość ogniwa do grzałki do świeczek:D) Pojemność 2400 i w sumie wsadze kilka śrub stalowych przed pakiet(akurat jest szczelina w sam raz) i bedzie wyważon w 1/3 od przodu skrzydła. :)

W weekend może bedzie filmik z oblotu(wszystko uzależnione od tego,ile bede miał pakiety neta bo zaraz wyjeżdżam na mazurki:)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.