Skocz do zawartości

Multiplex Acromaster


alchemique

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model gotowy !

Był też oblot, ale niestety nim dopchałem się do wolnej przestrzeni złapały nas ciemności. Więc tylko dwa bardzo krótkie loty testowe - ostrożne i bez akrobacji.

Wszystko było OK.

acromas1.jpg

acromas2.jpg

Pozdrawiam

Grzegorz

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dzisiaj odbyły się już normalne loty.

acrom3.jpg

To praktycznie mój pierwszy (latający) akrobat i wiele muszę się jeszcze nauczyć. Dlatego ciężko mi go w związku z tym obiektywnie ocenić. Powiem tak - jest dobrze, nie ma żadnych problemów ze startem, lotem czy lądowaniem. Dobrze szybuje i jest stabilny w locie. Jak się chce to można lecieć dosyć wolno. Napęd jest wystarczający do zawisu, ale jeszcze nie udało mi się dobrze tego zrobić.

 

To na razie tyle.

Grzegorz

Opublikowano

W Bytkowie w tym sezonie jeszcze nie latałem. Może bym się tam nawet wybrał, ale w tygodniu nim tam zajadę to już będzie ciemno. Z kolei w sobotę czy niedzielę raźniej jest na lotnisku (dużo osóB) i najważniejsze - można mieć za plecami auto z podłączoną ładowarką.

Zapraszam na Muchowiec.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano
Najbardziej zadowolony jestem z wymiany fabrycznych dzwigarow na weglowe - zszedlem z waga z 60g na 33 - milo latwo i przyjemnie

 

Paweł - jakie tam miałeś te rury, bo moje wyglądały na węglowe i razem ważyły 45g?

Dokończysz ten model, czy już ostatecznie z niego zrezygnowałeś?

 

Ja uważam, że jest bardzo fajny i można nim dobrze polatać na różne sposoby

zmieniając ewentualnie śmigła, akumulatory i w ostateczności silnik.

Pusty model (ale z serwami, podwoziem i popychaczami) przy wadze około 600g w stosunku do swojej wielkości wcale za ciężki nie jest.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano

Pewnie kiedys go dokoncze. Na razie jest rozgrzebany i lezy, jak mnie najdzie ochota i troche czasu bede mial to z checia bym nim polatal.

Ja tez myslalem ze mam weglowe do czasu gdy zamowilem weglowe dzwigary :P

To jest cos weglopodobnego ale nie do konca weglowego.

 

Czytalem tez ze ludzie lataja bez tego pierwszego - krotkiego dzwigara - bo podobno nie jest potrzebny, ale ja w tej kwestii zdania nie mam.

Opublikowano

Płyta betonowa naszego lotniska jest bardzo zniszczona (łączenia, dziury, kamyki, które z tych dziur się wykruszyły, trawki itp). Spowodowało to już pewne problemy przy eksploatacji Acromastera. Przy lądowaniach owiewki zaczepiały się o te nierówności. Trochę się już powystrzępiały :cry: , ale najgorsze, że czasami któraś się całkiem przekręciła i zablokowała koło :evil: .

Koło składa się z opony i felgi - wszystko z elaporu, tylko w różnych kolorach. Wydawało się że stanowi to mocną całość, ale niestety tak nie było - opona potrafi zeskoczyć :shock: . Musimy więc to sami dobrze przykleić CA i to na całym obwodzie.

 

A teraz pytania:

1. na ile owiewki wpływają na lot modelu :?: Chodzi o praktyczny wpływ na model 1,1m o prędkości do ok. 55 km/h w locie i akrobacji, a nie np. prawdziwy samolot.

2. jak i czym najlepiej zaszpachlować Elapor, tak by było lekko, trwale i estetycznie :?:

 

pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano

Kapcie fajnie wyglądają ,ale większego pożytku z nich nie masz ,w każdym razie jako nie zawodowiec różnicy nie odczujesz ,no może poza tą wizualną.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Przyszła pora na małe podsumowanie.

acro1ff0.jpg

Po ustawieniu S.C. na 120mm (przedtem było 15 mm bardziej na dzióB) model lata jak trzeba. Teraz razem z Piotrem musimy tylko doskonalić nasze umiejętności.

Dla przypomnienia, zastosowane wyposażenie:

silnik DUALSKY XM3536CA-8T Outrunner

śmigło APC-E 12x6

akumulator 3s1p KOKAM 2100 mAh 30C

serwa 2 x Hitec HS-81MG i 2 x Hitec HS 65 HB

regulator 3F DYNAM 45A

regulator napięcia (BEC) VR-3

odbiornik REX 7 MPD 35 MHz

Waga około 1040g

Po pierwszych lotach dodałem na końcach skrzydeł plastikowe ślizgacze

i dodatkowo zabezpieczyłem końce skrzydeł i stateczników poziomych,

kawałkami przezroczystej taśmy samoprzylepnej.

Było to konieczne, gdyż w ostatniej fazie kołowania model potrafi gwałtownie zakręcić i zatrzeć końcem skrzydła lub statecznika o beton.

Model spełnia moje oczekiwania i jestem z niego zadowolony.

acro2bc6.jpg

Pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano

Ja w srode zanabylem drugiego acromastera - nad tym dziurawym trzeba troche posiedziec a jak na razie brak czasu mnie meczy. Przed chwila skonczylem go skladac - bez jakis wiekszych przerobek juz - jak instrukcja przykazala - i to co mnie bardzo cieszy to waga - z pakietem 2200 - 930 g :)

Jak zaloze pakiecik 1500 i smigielko skladane 13x6,5 to cos kolo 870 wyjdzie a silniczek prawie 2kg ciagu da :devil:

 

Przod wzmocnilem wsadzajac rownolegle do skrzydel precik weglowy 2mm.

Jak na razie problem z "wirujacym" silnikiem i odpadajacym dziobem sie nie pojawil - wszystko bardzo stabilne.

Niestety modek nie jest pomalowany - na razie caly bialy - moze niedlugo sie to zmieni.

 

Na jutro planuje jakies loty obloty - moze cos sie uda nakrecic lub fotke strzelic.

 

Mam tylko jedno pytanie - czy nie pojawil sie problem ze skrzydlami - czytalem na rcg ze po pewnym czasie to mocowanie "na wcisk" nie jest juz takie dokladnie i po locie lub w trakcie skrzydla lubia sie poluzowac. Mial Pan z tym jakies problemy - ja raczej model bede przewozic w calosci i mam nadzieje ze takie rzeczy mnie omina.

 

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Po ostatecznym złożeniu modelu, już więcej skrzydeł nie wyciągałem,

bo bałem się, że z czasem może się coś stać,

a do auta jakoś się w całości mieści.

Przed złożeniem te zatrzaskowe miejsca okleiłem taśmą aby były śliskie,

bo bez tego nawet wcisnąć tego do siebie nie bardzo mogłem.

 

Co do farby , to aerozolowy RC STYRO Acrylic bardzo słabo się trzyma i ściera,

natomiast akryle nakładane pędzelkiem całkiem dobrze wyglądają i są znacznie trwalsze.

Opublikowano

Pedzelki to nie moja broszka :)

Zamierzam psiknac elapor motipem - najpierw cienko podklad, pozniej jakis kolorek.

Mam nadzieje ze bedzie lekko, ladnie i latwo.

 

Zastanawiam sie czy nie zrobic przypadkiem zastrzalow bo obawiam sie ze usterzenie ogonowe moze nie byc wystarczajaco sztywne.

 

Latalem dzis modelem - a raczej walczylem z wiatrem - w sumie wykonalem pare nieciekawych lotow z miedzyladowaniami - musialem troszke zwiekszyc wychylenie silnika w dol - czy takie jak instrukcja przykazala bylo odpowiednie dla Pana?

 

Jak na razie o wlasciwosciach lotnych raczej niewiele mam do powiedzenia - wlasnie z powodu beznadziejnej pogody. Wiem tylko ze smigielko 12x6 mi w zupelnosci wystarcza, 13x6,5 to bedzie przerost formy nad trescia ale i tak sprobujemy. Model z pakietem 1500 lata zdecydowanie lepiej - i moje subiektywne odczucie - ma wiecej mocy ?:]

Opublikowano

Starałem się ustawić wszystkie kąty zgodnie z instrukcją.

Przy tych wszystkich obłościach, jakie ma ten model, bez specjalnego przyrządu

trudno powiedzieć czy to się udało.

Ciekawa strona o Acromasterze to: http://www.bungymania.com/acromaster/index2.html

niestety w większości tylko po francusku. Podają tam też parametry ustawienia silnika

i są one takie same w jednej osi, a mniejsze w drugiej niż w instrukcji (chyba, bo akurat nie chce mi się otworzyć ta strona).

Opublikowano

Jako ze bez latania zyc sie nie da i przedstawiam film z dzisiejszego wieczora - latnie na parkingu przed carrefourem - parking super oswietlony ale powsadzane rzadkami mlode drzewka co chwila :/

Troche wialo...

 

 

Przeciagniecie przy wychodzeniu z korkla plaskiego i delikatny crash :devil: Niestety smigielko sie nadlamalo i trzeba zalozyc nowe. Jutro biegne na poczte odebrac paczuszke z kolpaczkiem i smiglem skladanym 13x6,5 :) To na filmie to 12x6. Na pakiecie 1500 okolo 5 minut ostrego latania na 2170 ok 7 minut.

 

Jesli ktos szuka fajnego modelu do wyglupiania sie to z cala odpowiedzialnoscia moge polecic acromastera:)

 

Model w niedlugim czasie zostanie ladnie pomalowany wiec nastepny film z kolorowym acromasterkiem i przy ladnej pogodzie miejmy nadzieje :)

Opublikowano
nastepny film z kolorowym acromasterkiem i przy ladnej pogodzie miejmy nadzieje :)

 

Klamalem:

 

Pogoda brzydka, model niepomalowany ale i tak bylo ciekawie!

Polecam momenty w filmie: 1:35 ; 2:04 ; 3:03 Enjoy! :)

Opublikowano

Ładnie, bardzo ładnie.

Ja niestety tak nie potrafię. Mój Acromaster lata bardziej klasycznie. Z 3D problemy.

Nie wiem, czy jest to kwestia większej o 100g wagi, czy umiejętności, może odwagi,

a może wychyłów sterów (ze względu na brak szczeliny w zawiasach i fabryczne podcięcia krawędzi styku - ograniczone mechanicznie), max. około 45 stopni.

Mogę zrobić zawis czy lecieć nożowo, ale już z utrzymaniem go w zawisie lub z harierem mam problemy.

Model przemieszcza mi się w pionie lub myszkuje i przepada. Nie jest to chyba kwestia mocy, bo zawis jest możliwy na 2/3 mocy i bez problemu można go zamienić na wznoszenie.

Pogoda ostatnio nie sprzyja i ostatnie loty były niestety 1.11, teraz niestety tylko symulator.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Opublikowano

Może SC masz za bardzo do przodu?

 

Na RC Groups w dłuuuuuuuuuuuugim wątku o tym modelu był kawałek o wzmacnianiu przodu - wręgi silnikowej - podobno epp się wyrywa. Zaobserwowałeś coś takiego?

Opublikowano
Wszystko zrobione zgodnie z instrukcją, no prawie, bo wzmocniłem nieco rejon łoża silnika (wewnętrzne laminowanie z użyciem CA i 2 warstw tkaniny szklanej)

 

Przod wzmocnilem wsadzajac rownolegle do skrzydel precik weglowy 2mm.

Jak na razie problem z "wirujacym" silnikiem i odpadajacym dziobem sie nie pojawil - wszystko bardzo stabilne.

 

 

To nie jest epp tylko elapor!

Ja na razie - ok 20 lotow niczego takiego nie zaobserwowalem.

Latalem na smiglach 12x6 i 13x6,5.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.