Jump to content

Multiplex Acromaster


Recommended Posts

Chcialbym w tym miejscu rozpoczac watek budowy bardzo ciekawego modelu z pianki elapor - a mianowicie multiplexowego Acromastera:

acromaster.jpg

 

Wymiary sa nastepujace:

rozpiętość: 1095

długość: 1150

pow. płatów: 36,6 dm?

waga: ok 1000g

 

Wyposazenie jakie mam zamiar uzyc:

Silnik: 2818T/900

Regulator: CC 35A

Serwa: HS-56HB na lotki oraz hs-65HB na ogonie

Pakiet: FP 2170 25C

Odbiornik: FUTABA R146ip PCM 1024

 

Tak wyglada AM po wyjeciu z pudelka (zdjecie z rcgroups )

a880259-139-DSCF0418.JPG

 

A tak wyglada moj AM:

mojesamoloty-67-1.jpg

 

Postanowilem ze AM pokryje folia bowiem czytalem gdzies na forum ze dzieki temu lata duzo lepiej. Jednak aby zredukowac dodana wage postanowilem pobawic sie w azurowanie;]

Oto efekty:

Wyazurowana lotka:

mojesamoloty-62.jpg

 

Wyazurowany ster wysokosci:

mojesamoloty-65.jpg

 

Ster kierunku:

mojesamoloty-66.jpg

 

Wyazurowana dolna czesc skrzydla:

mojesamoloty-60.jpg

 

Nie wiem czy dobrze robie, utrata sztywnosci jest duzo mniejsza niz sie spodziewalem, mam nadzieje ze zrekompensuje mi to folia.

Mam jesze zamiar porobic dziurki w kadlubie, czekam na wage aby moc porownac ciezar przed i po azurowaniu.

Przed azurowaniem wszystkie elementy zostaly przeszlifowane papierem 240 oraz 400.

 

Mam zamiar zmiescic sie w wadze ponizej 1000g.

W tym celu wymienilem fabryczne dzwigary na wegiel , popychacze tez weglowe no i mam w sumie lekki silnik , pakiet i regielek wiec moze jakos dam rade.

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Solarfimem okleisz bez problemu i to bez balsalocku. (chyba by tylko przeszkadzał.

Tylko pamiętaj ,że to nie balsa i temperatura na minimum i króciutko bo zrobią się wżery od żelazka :(

Link to comment
Share on other sites

Mam zamiar zmiescic sie w wadze ponizej 1000g

Jeżeli zależy Ci bardzo na wadze to nie klej czasem elaporu UHU - porem. Użyj średniego CA (nie styro) i aktywatora tak jak to proponuje instrukcja. Sklejony w ten sposób model z elaporu jest znacznie lżejszy i wokół spoin nie łapie się brud i kurz. Po dwóch sezonach latania tak sklejonym MiniMagiem nie mam też żadnych zastrzeżeń co do jakości takiej spoiny.

Link to comment
Share on other sites

A może Acromastra zrobić na spalinkę? ;)

 

U mnie to odpada , jestem wielkim niemilosnikiem spalinek i jednoczesnie milosnikiem wszystkiego co ma w sobie silniczek elektryczny.

 

Jeżeli zależy Ci bardzo na wadze to nie klej czasem elaporu UHU - porem. Użyj średniego CA (nie styro) i aktywatora tak jak to proponuje instrukcja. Sklejony w ten sposób model z elaporu jest znacznie lżejszy i wokół spoin nie łapie się brud i kurz. Po dwóch sezonach latania tak sklejonym MiniMagiem nie mam też żadnych zastrzeżeń co do jakości takiej spoiny.

 

Wielkie dzieki za informacje. Chcialem skleic polowki kadluba UHU-Porem, reszte jednak mialem zamiar skleic gestym ca. W takim razie jednak uzyje tylko ca.

Czy roznica w wadze jest rzeczywiscie az tak duza ?

 

 

EDIT:

Co do acromastera na spaline to koledzy z niemiec juz takie proby poczynili:

Link do RC-Network

Link to comment
Share on other sites

Czy roznica w wadze jest rzeczywiscie az tak duza ?

Klejąc swojego MiniMaga CA + aktywator osiągnąłem wagę o 5g mniejszą niż podana przez producenta :D . Z forum Alexa i rcgroups wiem że niektórzy znacznie przekraczali tę wagę (podejrzewając Multiplexa o jej zaniżenie w informacji o modelu). Część tych modeli była klejona UHU - porem, przy innych nie było informacji o klejeniu.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam zamiar kupić ten model i bardzo interesuje mnie wszystko co go dotyczy.

Moje pytanka:

1. Jak szło szlifowanie elaporu? Czy dało się uzyskać dobrą gładkość i wygląd, tak nie pod folię?

2. Na rcgroups dopatrzyłem się 3 sposobów ulepszenia mocowania silnika: "pudełko" ze sklejki lub/i balsy (?), laminowanie na oryginalnym mocowaniu oraz wkładka wzmacniająca-przytrzymująca oryginalny uchwyt. Jak Ty zamierzasz rozwiązać mocowanie silnika?

PS

Mój angielski jest słaby, więc niestety niezbyt dobrze prześledziłem wątki na rcgroups.

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Jak szło szlifowanie elaporu? Czy dało się uzyskać dobrą gładkość i wygląd, tak nie pod folię?

 

Ja szlifowalem najpierw delikatnie 120, potem 240 i na koniec 400 i pozostal taki meszek. Dobrze jest czesci pozniej wyplukac w wodzie - troche sie tego usunie jednak wciaz uwazam ze lepiej nie szlifowac niz zostawic taki meszek. Jesli to Panski pierwszy multiplexowy model to latwo Pan zauwazy ze w oryginale powierzchnia jest sliska i nie trzeba jej szlifowac. Te "wypustki" od formy nie sa tego warte.

Niemniej jednak polecam pokrycie tego modelu folia - czytalem na rcgroups ze po 1 znacznie zwiekaszaja sie wlasnosci aerodynamiczne ,model lata stabilnie ,a po 2 wydluzyl sie czas lotu poprzez zmniejszenie oporow. Ja osobiscie przeciwny jestem wszyskim powierzchniom typu depron czy elapor i gdzie sie to tylko daje kryje folia.

 

 

Na rcgroups dopatrzyłem się 3 sposobów ulepszenia mocowania silnika: "pudełko" ze sklejki lub/i balsy (?), laminowanie na oryginalnym mocowaniu oraz wkładka wzmacniająca-przytrzymująca oryginalny uchwyt. Jak Ty zamierzasz rozwiązać mocowanie silnika?

 

 

 

Nie mam zamiaru specjalnie nic kombinowac. Ludzie maja problemy z dziobem bo uzwyaja silnikow za duzych krecacych smiglami nawet 14x...

Ja po pierwsze mam mniejszy silnik i bede uzywal smigla 13x... :D

Po drugie oprocz "zastawiki" plastikowej laczacej 2 czesci loza (fabryczna) dodaje weglowy precik. Po 3 calosc zostanie pokryta folia wiec mam nadzieje ze to wystarczy , dziob ewentualnie zostanie pokryty 2 warstwami.

 

atrząc na wagę (1kg) i rozpiętość (1000m) , to trochę latająca cegła :shock: :?

 

Przy powierzchni plata 36,6 dm2 wyjdzie obciazenie cos kolo 27 wiec nie najgorzej.

Model gdy jest zrobiony lekko lata bardzo ladnie :

- waga 850g ;]
Link to comment
Share on other sites

Bo te 150g różnicy to bardzo dużo .

Powinieneś dążyć do podobnego wyniku.

 

Szczerze to po cichu licze na 900g, jednak nie mam na razie pojecia ile udalo mi sie zaoszedzic na dziurach i ile bedzie wazyc folia.

Na RCgroups jeden koles jak pokryl folia to zyskal 140g :shock:

Link to comment
Share on other sites

Powazylem sobie troche i mi tak wyszlo, obok jest waga przed "dziurkowaniem"

 

Lotki - jedna 11,1g druga 10,4 .......................15g

Skrzydlo (cale plus klej) 62g.........................48+29+klej

kadlub czesc lewa -65g , prawa 68...................

ster kierunku 5,7g ................. 10,4

statecznik pionowy 6,5g ................. 8,57

Ster wysokosci (lewy i prawy) 5,3 5,4 ............ 7,9 7,7

statecznik poziomy 11 ............... 12

 

 

Troche sie zaoszczedzilo , zobaczymy ile wagi doda folia .

 

Najbardziej zadowolony jestem z wymiany fabrycznych dzwigarow na weglowe - zszedlem z waga z 60g na 33 :) - milo latwo i przyjemnie :D

 

Za model wezme sie ostro jakos w polowie wrzesnia.

 

Wazylem silniczek - z kablami 104g

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Z powodu mocnego najarania sie na artexowa katane - jestem zainteresowany modelem.

Stan taki jak na fotkach , plus wszystko to co bylo w zestawie plus wegiel na popychacze i weglowe dzwigary.

 

Cena - 400zl do bardzo niewielkiej negocjacji :P

 

???

 

Chcesz sprzedać to zapraszamy do Giełdy :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prawie skończyłem składanie swojego AcroMastera :D Wszystko zrobione zgodnie z instrukcją, no prawie, bo wzmocniłem nieco rejon łoża silnika (wewnętrzne laminowanie z użyciem CA i 2 warstw tkaniny szklanej), oraz nieco zmieniłem rozmieszczenie naklejek i trochę pomalowałem.

Moje wyposażenie:

silnik DUALSKY XM3536CA-8T Outrunner

śmigło GWS 12x6 HD PRO

akumulator 3s1p KOKAM 2100 mAh 30C

serwa 2 x Hitec HS-81MG i 2 x Hitec HS 65 HB

regulator 3F DYNAM 45A

regulator napięcia (BEC) VR-3

odbiornik REX 7 MPD 35 MHz

Waga całości to 1042g. Trochę ciąży tu regulator, który łącznie z zewnętrznym BEC, kablami i goldami 4mm waży 78g. Do zrobienia zostało jakieś mocowanie akumulatora oraz dopracowanie regulacji w nadajniku (zakresy wychyleń, expo itp.)

Przy nakładaniu naklejek powstało kilka zmarszczek. :?

Próbowałem usunąć je z użyciem suszarki, ale niewiele to dało. Czy jest na to jakiś dobry sposób :?:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.