mariuszwez Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Witam wczoraj został oblatany prototyp platformy FPV o nazwie Venus. Jest to konstrukcja zaprojektowana przez Marka R. a złożona przeze mnie. Do pierwszego lotu niestety pogoda nam nie sprzyjała, mieliśmy przerwy w testach z powodu deszczyku, i zacinającego się serwa lotki. Mimo to testy naprawdę były udane. Venus bo tak ją nazwaliśmy lata bardzo spokojnie i mam nadzieje ze jak model zostanie ukończony i uzbrojony w osprzęt FPV będę miał wielką frajdę z latania w goglach. I jeszcze krótki film http-~~-//www.youtube.com/watch?v=_XDGzxHI2u4&feature=player_detailpage komentarze i opinie o modelu mile widziane
fam0wned5 Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Bardzo ładny modelik i film A będzie on w sprzedaży Pozdrawiam.
mariuszwez Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Opublikowano 15 Maja 2011 Czy będzie w sprzedaży ? Myślę ze tak, ale nie zależy to ode mnie tylko od Marka. Ja podjąłem się tylko montażu i drobnych modyfikacji wynikających z klejenia modelu w całość. Na razie model wymaga jeszcze pewnych poprawek, malowania, kamerki wymiany wadliwego serwa no i dalszych testowych lotów. Wczoraj niestety przeszkodził nam deszcz który dziś dalej pada.
koszkin Opublikowano 15 Maja 2011 Opublikowano 15 Maja 2011 Fajny, podoba mi się. Czekam na info o sprzedaży.
labo Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Czemu Rudlicki??Trudniej uszkodzić? No chyba, że jeszcze "T".
miksell Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Model rewelacja, ale... jaka jest jego przewaga nad URUSEM?? ;-) Jakie parametry, rozpiętość, masa i powierzchnia skrzydeł. z jakiego materiału jest on wykonany? to chyba nie jest EPP : :roll:
mariuszwez Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Opublikowano 16 Maja 2011 jeśli chodzi o przewagę nad Ursusem to czas pokaże. Mam Ursusa ale w wersji L więc małej, w związku z tym dla mnie różnica będzie ogromna, przed wszystkim w nośności i wielkości no i na pewno w zasięgu. rozpiętość 225 cm waga na razie około 1,6 kg z dwoma pakietami 2200 a docelowo z osprzętem i malowaniem mam nadzieje że poniżej 2 kg silnik Emax BL2220/07 KV1200 - 390W do tego kamera Flycamone HD podpięta pod nadajnik i osd. i jest to EPP
Wladek Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 Modelik bardzo zgrabny,idealny do latania dla relaksu przy dobrych warunkach terenowych (dolnoplat) Inaczej wyglonda latanie w przygodnym terenie modelami FPV uklad gornoplata wydaje sie mnie lepszy mniej narazony na uszkodzenia . Nie mniej sylwetka modelu bardzo mnie sie podoba. Pozdrawiam Wladek.
miksell Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 jeśli chodzi o przewagę nad Ursusem to czas pokaże. Mam Ursusa ale w wersji L więc małej, w związku z tym dla mnie różnica będzie ogromna, przed wszystkim w nośności i wielkości no i na pewno w zasięgu. rozpiętość 225 cm waga na razie około 1,6 kg z dwoma pakietami 2200 a docelowo z osprzętem i malowaniem mam nadzieje że poniżej 2 kg silnik Emax BL2220/07 KV1200 - 390W do tego kamera Flycamone HD podpięta pod nadajnik i osd. i jest to EPP Ja mam URSUSA powiększonego z 180 do 220cm o masie ok 2.3 kg. ;-) Nie ukrywam, że trochę się z nim pomęczyłem ;-) Na pewno Ursus ma większa przestrzeń ładunkową. Fajnie by było zobaczyć bliższe zdjęcia nowej konstrukcji. Nie ukrywam, że mi się podoba takie rozwiązanie. Z doświadczenia z URSUSEM wstawiłbym w płat aluminiową rurkę. Jakoś mam wrażenie, że to usztywnia skrzydło lepiej jak listewki sosnowe. W sumie niewykluczone, że nabędę ten modelik ;-) Tylko jest jeden problem... Gdzie zamontować: - Kamerę płytkową - kamerę HD - nadajnik Video... hmmmmm :rotfl: Ps: Znalazłem przewagę nad URSUSEM... ten model jest o wiele łatwieszy do transportu ;-)
mariuszwez Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Opublikowano 16 Maja 2011 kamerka flycamone hd służy mi do nagrywania jak i do przesyłania obrazu montuje ją w kabinie w pozycji pionowej, reszta osprzętu również będzie montowana do pokrywy kabiny włącznie z lipolem do nadajnika co widać na zdjęciu
marek rokowski Opublikowano 16 Maja 2011 Opublikowano 16 Maja 2011 czołem Venus jest wzorowany na Marco - bez dwóch zdań, ale z szacunku dla p. Janowskiego nie chciałem nazywać platformy imieniem Marco: -po pierwsze: model nie jest makietą, Ma inny zarys kadłuba, kabiny, skrzydeł, usterzenia. Rysowałem go "z reki" - bez podpierania sie "oryginalną" sylwetką. W pierwotnej wersji rozważałem usterzenie klasyczne -ale wygrały względy estetyczne oraz łatwiejszy sposób wykonania całkowicie demontowalnego usterzenia. -po drugie: nie chcę wyjść na narcyza zakochanego we własnym imieniu (dla niezorientowanych w temacie źródłowym) w platformie liczą sie rozwiązania konstrukcyjne: czyli sprowadzenie do absolutnego minimum elementów z alu i węgla (zakłócenia toru video) przy zachowaniu sztywnosci, lekkości i niezawodnosci konstrukcji oraz hmm... niska urazowość w czasie eksploatacji i łatwa naprawialność (kto miał styczność z epp ten wie o czym mówię Do tego doskonałość (upraszczając: zdolność do szybowania), duża przestrzeń ładunkowa, możliwośc instalacji w odpowiednim rozłożeniu podzespołów napędowych, rc, video etc zastosowałem tutaj większość rozwiązań z Ursusa który zawojował całkiem ładnie świat -lata już w ok. 30-tu krajach: od Austalii, poprzez Stany, Chile, Kanadę, sporą część Europy:Belgię Francje , Niemcy Danię Hiszpanie, Grecje, Włochy, Austrie etc; Rosję aż po Azję a kilka sztuk lata nawet w Polsce! chachacha )) Venus -nowy prototyp odbył żywcem 3 kilkuminutowe loty pomiędzy strugami deszczu wrazenia z oblotu -bardzo ładny, miękki start. Po dodaniu gazu model wstaje na koło główne i szybko sie rozpędza do startu trzeba podeprzeć skrzydełko aby było w poziomie -to może lekki minus nie musze jednak nikogo chyba przekonywać o ile mniejsze opory powietrza ma tego typu rozwiązanie. Kto nie wierzy neich sprawdzi na swoim modelu. Ja (my) sprawdziliśmy kiedyś na Ursusie -bardzo stablilny lot mimo wiatru: rozpietość robi swoje;) - przyzwoite szybowanie (bedzei lepiej jak model dostanie składane śmigło zamiast wiatrakującej dechy 10x4,7 - przy tej wadze i konfiguracji, utrzymanie poziomego lotu wymagało przepustnicy otwartej na poziomie 1/3 ( z czasem, po podpięciu kompeltnego OSD sprawdzimy ile to prądu) -bardzo dobra sterowność w niskich zakresach prędkości - w czasie podchodzenia do lądowania. Aż trudno mi sobie wyobrazic co sie będzie działo po włączeniu klap Opatrznosć czuwała nad nami w czasie oblotu! Zacinające się serwo lotki omal nie doprowadziło do katastrofy! :/ ufff!! Podsumowując: Venus bardzo dobrze rokuje na przyszłość! Wnioski pooblotowe sa przekuwane teraz przez Mariusza w postać kilku poprawek. Końcem tygodnia - następna tura lotów testowych. Potem część koncepcyjna i warsztatowa i wykonanie propotypu II oraz dostowanie konstrukcji pod serię testową
moriq Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 Jeżeli wierzyć pilotowi latadeł w skali 1:1 z którym rozmawiałem niedawno to usterzenie motylkowe ma też tą zaletę, że taki płatowiec łatwiej wyprowadzić z korka.
miksell Opublikowano 17 Maja 2011 Opublikowano 17 Maja 2011 A jaka będzie orientacyjna cena tego latadła?? ;-)
mariuszwez Opublikowano 29 Maja 2011 Autor Opublikowano 29 Maja 2011 witam W środku tygodnia, na prawie pustym lotnisku modelarskim koło Kęt nakręciłem pierwszy film z nowego modelu. Niestety jestem tylko początkującym pilotem o słabej pamięci więc nie zabrałem ze sobą na loty nadajnika video, dlatego nie miałem kontroli nad stabilnością i parametrami lotu a kamerkę miałem niestety trochę za wysoko podniesioną
mariuszwez Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2011 Czemu silnik ma odgłos jak spalina?? kamerka jest częściowo wbudowana w kabinę z epp i mikrofon jest umiejscowiony w piance. Widocznie epp tak ciekawie przenosi dźwięki.
miksell Opublikowano 2 Czerwca 2011 Opublikowano 2 Czerwca 2011 A może zdjęcie propozycji montażu kamerki?? ;-)
mariuszwez Opublikowano 2 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2011 A może zdjęcie propozycji montażu kamerki?? ;-) przecież widać na poprzedniej stronie forum wpiętą kamerę, wystaje z kabiny
Wladek Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Bardzo interesuje mnie ten model, Rozumiem ze jest to prototyp i potrzeba troche czasu do dopracowania, o ile ma to byc produkt komercyjny. Czy moge zapytac jaki profil skrzydla jest w prototypie i jaka jest powierzchnia skrzydla. Czekam na obiektywne relacje z oblotow. Wladek.
Rekomendowane odpowiedzi