Jump to content

Nowa protypowa platforma Venus z napolskimniebie.pl


Recommended Posts

Witam

 

wczoraj został oblatany prototyp platformy FPV o nazwie Venus.

Jest to konstrukcja zaprojektowana przez Marka R. a złożona przeze mnie.

Do pierwszego lotu niestety pogoda nam nie sprzyjała, mieliśmy przerwy w testach z powodu deszczyku, i zacinającego się serwa lotki. Mimo to testy naprawdę były udane.

Venus bo tak ją nazwaliśmy lata bardzo spokojnie i mam nadzieje ze jak model zostanie ukończony i uzbrojony w osprzęt FPV będę miał wielką frajdę z latania w goglach.

 

 

Dołączona grafika

 

I jeszcze krótki film

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=_XDGzxHI2u4&feature=player_detailpage

 

komentarze i opinie o modelu mile widziane

Link to comment
Share on other sites

Czy będzie w sprzedaży ?

 

Myślę ze tak, ale nie zależy to ode mnie tylko od Marka. Ja podjąłem się tylko montażu i drobnych modyfikacji wynikających z klejenia modelu w całość.

Na razie model wymaga jeszcze pewnych poprawek, malowania, kamerki wymiany wadliwego serwa no i dalszych testowych lotów.

Wczoraj niestety przeszkodził nam deszcz który dziś dalej pada.

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi o przewagę nad Ursusem to czas pokaże. Mam Ursusa ale w wersji L więc małej, w związku z tym dla mnie różnica będzie ogromna, przed wszystkim w nośności i wielkości no i na pewno w zasięgu.

 

rozpiętość 225 cm

waga na razie około 1,6 kg z dwoma pakietami 2200 a docelowo z osprzętem i malowaniem mam nadzieje że poniżej 2 kg

silnik Emax BL2220/07 KV1200 - 390W

do tego kamera Flycamone HD podpięta pod nadajnik i osd.

 

i jest to EPP

Link to comment
Share on other sites

Modelik bardzo zgrabny,idealny do latania dla relaksu przy dobrych warunkach terenowych

(dolnoplat) Inaczej wyglonda latanie w przygodnym terenie modelami FPV uklad gornoplata

wydaje sie mnie lepszy mniej narazony na uszkodzenia .

Nie mniej sylwetka modelu bardzo mnie sie podoba.

 

Pozdrawiam Wladek.

Link to comment
Share on other sites

jeśli chodzi o przewagę nad Ursusem to czas pokaże. Mam Ursusa ale w wersji L więc małej, w związku z tym dla mnie różnica będzie ogromna, przed wszystkim w nośności i wielkości no i na pewno w zasięgu.

 

rozpiętość 225 cm

waga na razie około 1,6 kg z dwoma pakietami 2200 a docelowo z osprzętem i malowaniem mam nadzieje że poniżej 2 kg

silnik Emax BL2220/07 KV1200 - 390W

do tego kamera Flycamone HD podpięta pod nadajnik i osd.

 

i jest to EPP

Ja mam URSUSA powiększonego z 180 do 220cm o masie ok 2.3 kg. ;-) Nie ukrywam, że trochę się z nim pomęczyłem ;-) Na pewno Ursus ma większa przestrzeń ładunkową. Fajnie by było zobaczyć bliższe zdjęcia nowej konstrukcji. Nie ukrywam, że mi się podoba takie rozwiązanie.

Z doświadczenia z URSUSEM wstawiłbym w płat aluminiową rurkę. Jakoś mam wrażenie, że to usztywnia skrzydło lepiej jak listewki sosnowe.

W sumie niewykluczone, że nabędę ten modelik ;-)

Tylko jest jeden problem...

Gdzie zamontować:

- Kamerę płytkową

- kamerę HD

- nadajnik Video... hmmmmm :rotfl:

 

Ps: Znalazłem przewagę nad URSUSEM... ten model jest o wiele łatwieszy do transportu ;-)

Link to comment
Share on other sites

kamerka flycamone hd służy mi do nagrywania jak i do przesyłania obrazu

montuje ją w kabinie w pozycji pionowej, reszta osprzętu również będzie montowana do pokrywy kabiny włącznie z lipolem do nadajnika co widać na zdjęciu

 

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

czołem

 

Venus jest wzorowany na Marco - bez dwóch zdań, ale z szacunku dla p. Janowskiego nie chciałem nazywać platformy imieniem Marco:

 

-po pierwsze: model nie jest makietą, Ma inny zarys kadłuba, kabiny, skrzydeł, usterzenia. Rysowałem go "z reki" - bez podpierania sie "oryginalną" sylwetką. W pierwotnej wersji rozważałem usterzenie klasyczne -ale wygrały względy estetyczne oraz łatwiejszy sposób wykonania całkowicie demontowalnego usterzenia.

 

-po drugie: nie chcę wyjść na narcyza zakochanego we własnym imieniu ;) (dla niezorientowanych w temacie źródłowym)

 

w platformie liczą sie rozwiązania konstrukcyjne: czyli sprowadzenie do absolutnego minimum elementów z alu i węgla (zakłócenia toru video) przy zachowaniu sztywnosci, lekkości i niezawodnosci konstrukcji oraz hmm... niska urazowość w czasie eksploatacji i łatwa naprawialność (kto miał styczność z epp ten wie o czym mówię ;)

Do tego doskonałość (upraszczając: zdolność do szybowania), duża przestrzeń ładunkowa, możliwośc instalacji w odpowiednim rozłożeniu podzespołów napędowych, rc, video etc

 

zastosowałem tutaj większość rozwiązań z Ursusa który zawojował całkiem ładnie świat -lata już w ok. 30-tu krajach: od Austalii, poprzez Stany, Chile, Kanadę, sporą część Europy:Belgię Francje , Niemcy Danię Hiszpanie, Grecje, Włochy, Austrie etc; Rosję aż po Azję :)

a kilka sztuk lata nawet w Polsce! chachacha :)))

 

 

 

Venus -nowy prototyp odbył żywcem 3 kilkuminutowe loty pomiędzy strugami deszczu

 

wrazenia z oblotu

-bardzo ładny, miękki start. Po dodaniu gazu model wstaje na koło główne i szybko sie rozpędza

do startu trzeba podeprzeć skrzydełko aby było w poziomie -to może lekki minus

nie musze jednak nikogo chyba przekonywać o ile mniejsze opory powietrza ma tego typu rozwiązanie. Kto nie wierzy neich sprawdzi na swoim modelu. Ja (my) sprawdziliśmy kiedyś na Ursusie :)

 

-bardzo stablilny lot mimo wiatru: rozpietość robi swoje;)

 

- przyzwoite szybowanie (bedzei lepiej jak model dostanie składane śmigło zamiast wiatrakującej dechy 10x4,7 ;)

 

- przy tej wadze i konfiguracji, utrzymanie poziomego lotu wymagało przepustnicy otwartej na poziomie 1/3 ( z czasem, po podpięciu kompeltnego OSD sprawdzimy ile to prądu)

 

-bardzo dobra sterowność w niskich zakresach prędkości - w czasie podchodzenia do lądowania. Aż trudno mi sobie wyobrazic co sie będzie działo po włączeniu klap :)

 

Opatrznosć czuwała nad nami w czasie oblotu! Zacinające się serwo lotki omal nie doprowadziło do katastrofy! :/ ufff!!

 

Podsumowując: Venus bardzo dobrze rokuje na przyszłość! :)

 

Wnioski pooblotowe sa przekuwane teraz przez Mariusza w postać kilku poprawek.

Końcem tygodnia - następna tura lotów testowych.

 

Potem część koncepcyjna i warsztatowa i wykonanie propotypu II

oraz dostowanie konstrukcji pod serię testową

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli wierzyć pilotowi latadeł w skali 1:1 z którym rozmawiałem niedawno to usterzenie motylkowe ma też tą zaletę, że taki płatowiec łatwiej wyprowadzić z korka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

witam

 

W środku tygodnia, na prawie pustym lotnisku modelarskim koło Kęt nakręciłem pierwszy film z nowego modelu.

Niestety jestem tylko początkującym pilotem o słabej pamięci :lol: więc nie zabrałem ze sobą na loty nadajnika video,

dlatego nie miałem kontroli nad stabilnością i parametrami lotu a kamerkę miałem niestety trochę za wysoko podniesioną

 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo interesuje mnie ten model,

Rozumiem ze jest to prototyp i potrzeba troche czasu do dopracowania,

o ile ma to byc produkt komercyjny.

Czy moge zapytac jaki profil skrzydla jest w prototypie i jaka jest powierzchnia skrzydla.

Czekam na obiektywne relacje z oblotow.

Wladek.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.