tomcat144 Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Witam wszystkich. Po udanym debiucie z napędem pchającym w F-16 przyszedł czas na coś większego. Źródło planów parjets.com Pytanie do kolegów jaki silnik by polecali do tego modelu ? Obecna waga modelu z baterią 2200 i reglem 40A to 620g + ewentualny silnik i parę gramów na kabinę i ewentualne laminowanie lub pokrywanie folią Zastanawiałem się ponownie nad Emaxem CF 2812 z zastosowaniem śmigła 7x6 (ciąg 720g) wtedy waga do ciągu wyszłaby 1:1. Może zna ktoś inne rozwiązanie? Coś co by pozwoliło na kręcenie pionowych akrobacji ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Poczytaj i pooglądaj filmik tutaj ,Obawiam się że nie osiągnie się takich parametrów jak podają sklepy a na tym śmigle silnik się grzeje odrobinę za mocno (mi nawet ściemniało uzwojenie latając na takim śmigle po jednym locie ) Ale w sumie jestem zadowolony z tego silnika tylko jeszcze sprawdzę jak lata na 7x4 lub7x5. Skoro śmigiełko w :ass: to jak pogodzisz je ze statecznikiem pionowym? wystawisz wysunięty mocno do tyłu silnik by śmigło ominęło statecznik? nie będzie to wyglądało ciekawie przykład - http://www.rcgroups.com/forums/attachment.php?attachmentid=2007078. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszkin Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Świetny jest!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Zgodzę się ze Sławkiem. Nie jest to dobry model do napędu pchającego. Z turbinką EDF byłby znacznie ciekawszy, ale teraz już po mleku. Sugeruję wstawić silnik klasycznie - do dziobu. W locie i tak nie będzie to tak mocno widoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 18 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2011 Szkoda że nie możesz "już" zamontować EDF'A ,wtedy taki 64mm ,byłby idealny... A zatem szukaj coś w granicach 1kg~ Lepiej mieć troszkę zapasu mocy, niż kleić modelik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2011 Kochani Jakby to powiedział mistrz Yoda: wiem że EDF godniejszy modelu odrzutowca jest jednakże wydajniejszy i tańszy będzie on madrian Nie jest to dobry model do napędu pchającego. Z turbinką EDF byłby znacznie ciekawszy, ale teraz już po mleku. Sugeruję wstawić silnik klasycznie - do dziobu. W locie i tak nie będzie to tak mocno widoczne. Wymogłaby to zupełnie innego podejścia do budowy. Z założenia miało to być śmigło pchające. W locie śmigła i tak nie widać. W tym przypadku ze względu na ułożenie steru silnik będzie na belce, ale myślę że podczas pokazu dynamicznego nie powinno to razić oka. Śmigło ciągnące nie wchodzi w grę jak dla mnie za duże odejście o realistyki lotu:) Obecnie rozważam ten silnik: Silnik 3F EMAX GT 2210/09 http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=3668 Ktoś może miał z nim styczność? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcat144 Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2011 Model oblatany Szczegóły tutaj: http://www.pfmrc.eu/viewtopic.php?p=382509#382509 Pozostała kwestia malowania. Obecnie testuję szpachlowanie depronu szpachlówką akrylową do ścian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi