Skocz do zawartości

ASP FT160 ile to pali !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Silnik kręci tyle ile powinien i możesz liczyć jeszcze na pewien wzrost mocy po prawidłowym jego dotarciu. 18x8 to za duże śmigło do tego silnika, przy docieraniu nie jest wskazane przeciążanie silnika. Zobacz ile wykręca i na jakich śmigłach bliźniaczy OS FT160:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_2252380/tm.htm

Myślę, że powinieneś się skupić raczej na uzyskaniu maksymalnego ciągu statycznego a nie na uzyskaniu owych 9k

W sumie masz rację najistotniejszy jest ciąg a nie obroty. Najbardziej zależy mi na uzyskaniu takiego ciągu który pozwoli na swobodny lot modelu z przepustnicą otwartą na nie więcej niż 1/2 gazu. Z lektury tego forum wynika, że śmigło 17x6 lub 18x6 daje jakieś 5,9 do 6 kg ciągu i to by wystarczyło, bo model waży 6,2kg. Może podpowiesz, jaka była by różnica w ciągu między 17x6 a 17x8 chodzi oczywiście o teoretyczne wartości. Pytanie jeszcze czy śmigło dowolnego producenta da taki wynik. Z doświadczenia i powyższej lektury wiem, że mimo takich samych parametrów śmigła dają różnie wartości ciągu.
Opublikowano

Do Twojego modelu wybierałbym raczej śmigła o większej średnicy a mniejszym skoku z zakresu mniej więcej podanego przez producenta, bo to gwarantuje Ci pracę śmigła w odpowiednim zakresie obrotów.

Przez kolejne powiedzmy 5L paliwa latałbym na 17x6, potem spróbowałbym 18x6.

Opublikowano

Do Twojego modelu wybierałbym raczej śmigła o większej średnicy a mniejszym skoku z zakresu mniej więcej podanego przez producenta, bo to gwarantuje Ci pracę śmigła w odpowiednim zakresie obrotów.

Przez kolejne powiedzmy 5L paliwa latałbym na 17x6, potem spróbowałbym 18x6.

Ok. Sprawdzę w locie te śmigła:

http://www.ef3m.pl/311,smiglo-drewniane-vess-sport-17x6.html

http://www.ef3m.pl/367,smiglo-drewniane-vess-sport-18x6.html

Podobno są to śmigła o lepszej wydajności niż czeska konkurencja.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Żeby zakończyć temat motorek już dotarty i wyregulowany. :D Teraz na śmigle 17x6 przy lataniu z przepustnicą na ? gazu spalam 250ml na 12 minut lotu i jestem zadowolony.

Silnik wystarcza do makietowego latania (Taylorcraft ) i pali w sumie niewiele. Zbiornik o pojemności 500ml teoretycznie starcza na 24 min lotu, co jak dla mnie jest bardzo dobrym rezultatem i pozwala na bezstresowe minimum 15-to minutowe przebywanie w powietrzu. :jupi:

Opublikowano

Można jeszcze wyrzucić chiński szajs jakim jest ASP. Miałem dwa takie i obydwa wyrzucilem po kilku lotach. Do niczego się nie nadają. Nawet na półkę.

Opublikowano

Można jeszcze wyrzucić chiński szajs jakim jest ASP. Miałem dwa takie i obydwa wyrzucilem po kilku lotach. Do niczego się nie nadają. Nawet na półkę.

Podeślę Ci swój adres. Nawet za przesyłkę zapłacę :)

 

Pozdr.,

Michał

Opublikowano

Wylander, nie gadaj, ASP trzeba tylko precyzyjnie wyregulować, mam kilka i powiem tyle,: dotrzeć uregulować według instrukcji i dokładnie uregulować dyszę niskich obrotów. W niektórych ważne było t obrócenie śruby o nawet mniej niż 0,5 mm. Potem to już baka, przejście z niskich do wysokich jest wręcz szatańskie.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Silnik wystarcza do makietowego latania (Taylorcraft ) i pali w sumie niewiele

Darek, obiecałeś relację w półmakietach :D
No masz mnie jutro będzie relacja w półmakietach :lol:
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Przy przeróbce na benzyne mozna zastosowac stary gaźnik i pompę. napewno nie bedzie to tak grubaśnie wyglądalo jak przy gazniku walbro. No chyba ze ktoś kupi gaźnik od Saito FG 36 , ale drogi troche.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.