dlmtb Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 Silnik kręci tyle ile powinien i możesz liczyć jeszcze na pewien wzrost mocy po prawidłowym jego dotarciu. 18x8 to za duże śmigło do tego silnika, przy docieraniu nie jest wskazane przeciążanie silnika. Zobacz ile wykręca i na jakich śmigłach bliźniaczy OS FT160: http://www.rcuniverse.com/forum/m_2252380/tm.htm Myślę, że powinieneś się skupić raczej na uzyskaniu maksymalnego ciągu statycznego a nie na uzyskaniu owych 9k W sumie masz rację najistotniejszy jest ciąg a nie obroty. Najbardziej zależy mi na uzyskaniu takiego ciągu który pozwoli na swobodny lot modelu z przepustnicą otwartą na nie więcej niż 1/2 gazu. Z lektury tego forum wynika, że śmigło 17x6 lub 18x6 daje jakieś 5,9 do 6 kg ciągu i to by wystarczyło, bo model waży 6,2kg. Może podpowiesz, jaka była by różnica w ciągu między 17x6 a 17x8 chodzi oczywiście o teoretyczne wartości. Pytanie jeszcze czy śmigło dowolnego producenta da taki wynik. Z doświadczenia i powyższej lektury wiem, że mimo takich samych parametrów śmigła dają różnie wartości ciągu.
MASK Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Do Twojego modelu wybierałbym raczej śmigła o większej średnicy a mniejszym skoku z zakresu mniej więcej podanego przez producenta, bo to gwarantuje Ci pracę śmigła w odpowiednim zakresie obrotów. Przez kolejne powiedzmy 5L paliwa latałbym na 17x6, potem spróbowałbym 18x6.
dlmtb Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 Do Twojego modelu wybierałbym raczej śmigła o większej średnicy a mniejszym skoku z zakresu mniej więcej podanego przez producenta, bo to gwarantuje Ci pracę śmigła w odpowiednim zakresie obrotów. Przez kolejne powiedzmy 5L paliwa latałbym na 17x6, potem spróbowałbym 18x6. Ok. Sprawdzę w locie te śmigła:http://www.ef3m.pl/311,smiglo-drewniane-vess-sport-17x6.html http://www.ef3m.pl/367,smiglo-drewniane-vess-sport-18x6.html Podobno są to śmigła o lepszej wydajności niż czeska konkurencja.
dlmtb Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2011 Żeby zakończyć temat motorek już dotarty i wyregulowany. Teraz na śmigle 17x6 przy lataniu z przepustnicą na ? gazu spalam 250ml na 12 minut lotu i jestem zadowolony. Silnik wystarcza do makietowego latania (Taylorcraft ) i pali w sumie niewiele. Zbiornik o pojemności 500ml teoretycznie starcza na 24 min lotu, co jak dla mnie jest bardzo dobrym rezultatem i pozwala na bezstresowe minimum 15-to minutowe przebywanie w powietrzu. :jupi:
Way Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Można jeszcze wyrzucić chiński szajs jakim jest ASP. Miałem dwa takie i obydwa wyrzucilem po kilku lotach. Do niczego się nie nadają. Nawet na półkę.
mikon Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Można jeszcze wyrzucić chiński szajs jakim jest ASP. Miałem dwa takie i obydwa wyrzucilem po kilku lotach. Do niczego się nie nadają. Nawet na półkę. Podeślę Ci swój adres. Nawet za przesyłkę zapłacę Pozdr., Michał
robas69 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Silnik wystarcza do makietowego latania (Taylorcraft ) i pali w sumie niewieleDarek, obiecałeś relację w półmakietach
pietka Opublikowano 20 Czerwca 2011 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Wylander, nie gadaj, ASP trzeba tylko precyzyjnie wyregulować, mam kilka i powiem tyle,: dotrzeć uregulować według instrukcji i dokładnie uregulować dyszę niskich obrotów. W niektórych ważne było t obrócenie śruby o nawet mniej niż 0,5 mm. Potem to już baka, przejście z niskich do wysokich jest wręcz szatańskie. Pozdrawiam Piotr
dlmtb Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2011 Silnik wystarcza do makietowego latania (Taylorcraft ) i pali w sumie niewieleDarek, obiecałeś relację w półmakietach No masz mnie jutro będzie relacja w półmakietach
Major Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Przy przeróbce na benzyne mozna zastosowac stary gaźnik i pompę. napewno nie bedzie to tak grubaśnie wyglądalo jak przy gazniku walbro. No chyba ze ktoś kupi gaźnik od Saito FG 36 , ale drogi troche.
Rekomendowane odpowiedzi