PWisnia Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Witam Kupiłem w hobbykingu taki silnik do modelu Cessna 480 pelikana http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5688 i regulator http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15205. Oryginalny silnik grzał się po chwili tak mocno, że topiło się od niego plastikowe łoże. Kiedy założyłem nowy silnik razem z nowym regulatorem zakupione hk problem jest ten sam - silnik bardzo mocno się grzeje. Śmigło zakładam na nie oryginalne jakie było z Cessną z oznaczeniem 8X8,5E. W czym mogę miec problem. Dodam, że do regulatora zakupiłem też kartę do programowania. Jak bardzo grzeją się takie silniki? Czy po locie są one bardzo gorące to znaczy czy dadzą się dotknąc palcem? Może jestem po prostu przewrażliwiony. Dziękuję i Pozdrawiam
dziobak Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Może słabe chłodzenie silnika. Zdejmij owiewkę i spróbuj bez niej. Jeżeli to coś da ,to trzeba będzie powiększyć otwory wlotowe w owiewce .
PWisnia Opublikowano 19 Maja 2011 Autor Opublikowano 19 Maja 2011 Witam. Testy robię bez owiewki w domu. W regulatorze reguluje się jeszcze częstotliwośc pracy silnika i kąt wyprzedzenia. Jak powinienem to ustawic dla tego silnika. Częstotliwośc do wyboru to 8 i 16Hz a timing low, high albo auto.
KrzysiekB. Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 ja miałem identyczny problem z identycznym silnikiem. najprawdopodobniej to wina łożysk - ale niestety tego nie sprawdziłem
Łukasz K. Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Ja mam ten silnik(2217) w extrimie.Z lekko bijącym śmigłem,po 10 minutach lotu na pełnym gazie silnik jest leciutko cieply.Regulator to hk 25a
PWisnia Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 A jakie masz śmigło do tego silnika i jaki pakiet? W cessnie silnik jest montowany w plastikowym łożu za wręgą i może to jest przyczyną, że się nie chłodzi i jest gorący. Jaki ustawiłeś kąt wyprzedzenia i częstotliwośc?
Wojtass_nt Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Zmień śmigło na 10x5 jeśli używasz 3 cell LiPo i nie lataj nieustająco na pełnym gazie.
PWisnia Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Jeżeli spróbował bym latac na 2s lipo to jakie śmigło polecacie do tej Cessny?
Qbatus Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Testy robię bez owiewki w domu. Sam zaśmigłowy strumień powietrza nie zapewni dostatecznego chłodzenia, potrzebny jest mocniejszy przepływ powietrza. Zresztą zawsze na ziemi, kiedy model jest nie ruchomy silnik pobiera więcej prądu niż w powietrzu. Musisz zrobić test w locie, wtedy będziesz wiedział co się tak na prawdę dzieje.
Nebeb Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 ja mam silnik : Turnigy 2209/28 1050kV., twój i mój są z jednej "rodziny", mój z śmigłem 9x5 i regulatorem z HK 30A po 12minutowym locie jest lekko ciepły, silnik montowany za wręgą.
Łukasz K. Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Mój silnik ma śmigło 10x5,10x4,7 i ostatnio 9x5(ale tutaj się grzał troche)
PWisnia Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Opublikowano 21 Maja 2011 Dzisiaj podłączyłem do regulatora amperomierz i zmierzyłem jaki prąd pobiera silnik. Na oryginalnym śmigle jakie było z cessna 8X8,5 na pakiecie 3s pobierał 15A. Założyłem GWS 9X5 i prąd spadł do 9A i silnik się nie grzeje. Jak myślicie czy to śmigło będzie odpowiednie do tej Cessny??
Rekomendowane odpowiedzi