Skocz do zawartości

Krotka prezentacja - Barakuda Modellot


Marcin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka fotek mojej Barakudy. Wlasciwie to nic nowego nie wniosę do tematu.

 

Skrzydla HS 82MG i HS 125MG, ogon 82MG

 

Naped Turnigy 3548, regiel 60A Turnigy Sentry, smigielko 13x6.5 (duuze) i zasilanie 3s 2200 20C (pewno pojdzie do wymiany na wieksze C)

 

Waga koncowa nie przekroczy 2300.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

A 4s się zmieści ? To daj - nie będziesz żałował. To model z temperamentem, nie może się wczołgiwać na pułap.....Masą się nie przejmuj, to nie jest "J". Silnik też wejdzie w zakres lepszej sprawności !

Fajnie się prezentuje - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barakuda gotowa. 2400 do lotu. Wywazona z 4s praktycznie bez grama ołowiu na 112mm od natarcia (producent zaleca 110 wiec jest super - jak sie doladuje pakiet to wiecej prądu obciąży dziób ;) Musialem tylko przykleic 5g pod serwo lotki w lewym skrzydle, bo model przechyla na prawo.

 

Jutro albo w sobote oblot :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odbył się spontaniczny oblot. Czasu starczylo akurat na jeden kontrolny lot.

 

Kilka spostrzeżeń:

 

Model wywazony wg producenta troche za bardzo ciągnął na dziób. Muszę cos pomyslec, i cofnac SC o kilka mm.

 

Koniecznie musze zwazyc skrzydla. Model dosc mocno sciagal na prawe skrzydlo.

 

Lądowania bez butterfly to masakra - przelecialem caly pas, model niesie sie niesamowicie. Sam butterfly bardzo skuteczny.

 

Zastosowany naped ciagnie model ostro w gore nawet na pol gazu wiec jest ok.

 

Ogolnie podsumowujac - 4 z plusem dla modelu. Musze jeszcze wymyslic jak zabezpieczyc skrzydla przed rozsunięciem się w locie i mozna latać.

 

A, i jeszcze musze ja jakos dokolorować. Czarne pasy na dolnej powierzchni skrzydla plus pomarańczowe koncowki skrzydel u góry powinny wystarczyć :)

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taśma zdaje egzamin w Barakudzie. Skrzydła na bagnet i ładnie taśmą na górze. Będzie dobrze.

Co do ŚĆ to ja miałem 114-115 mm. Wydawało się być dobrze w wersji szybowcowej.

Co do tego opadania na skrzydło.

Ja miałem to samo:

1. Waga skrzydeł do sprawdzenia i masy wyrównaj. Ja dołożyłem w jednym trochę ołowiu na końcówkę. W wcisnąłem plasterek między forniry. Jak odchylisz lotkę to na końcówce płata w miejscu wycięcia lotki od środka będzie nie zaszpachlowany, widoczny rdzeń styro. I tam łatwo w ten trójkącik wcisnąć wałki lub plasterki ołowiu.

2. V-ka musi być równo ustawiona. Generalnie te zmocowanie producenta bywa nieproste, więc sprawdź czy jest symetrycznie i czy odległości od końcówki skrzydeł do końcówk V-ki są jednakowe. Na fotce widzę że od tyłu patrząc lewy statecznik jest niżej. Czyli to do wyrównania. I to dość sporo. Norma w tym modelu.

3. Jak to nie pomoże to jest opcja jeszcze przesunięcia kołków ustalających za bagnetem skrzydeł. Wyrabiasz otwór iglakiem w górę lub w dół delikatnie o milimetry i wypełniasz mikrobalonem to co zostało aby nie było luzu.

 

Gratuluję udanych lotów.

Uwaga na prędkość bo się może korkować bez ostrzeżenia. Ale z silnikiem nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś powalczylem z ogonem. Wymagal bardzo malej podkladki z kawalka balsy usztywnionej na CA ale jest juz teraz rowno. Wczesniej, przy skrzydlach poziomo, roznica koncowek V nad ziemią wynosila ponad 3cm!

 

Dorobilem jeszcze pasy, zeby bylo ja troche lepiej widac na niebie i wlasciwie to tyle... :)

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.