sada Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Witam! W końcu mogę zadać pytanie. W elektrykach jestem zupełnie zielony, więc na początek wybrałem zestaw pelikana alpha 1500 bez odbiornika i nadajnika. Pierwszy lot zaliczyłem , ale coś jest nie tak. Już przy ładowaniu pakietu PELIKAN RAY 1100 C20 , dołączoną ładowarką EC-0856 Balance Charger czas ładowania wydał mi się za długi (20 h). Pierwszy lot trwał 5 minut i bez mieszania serwami i z krótkimi przerwami w pracy silnika. W drugim locie silnik zdechł już po kilku sekundach wznoszenia. W domu podłączyłem go znowu do ładowarki i znowu czas ładowania do zapalenia sie trzech diod na zielono wyniósł ok 20h. I teraz najważniejsze: Po podłączeniu pakietu do modelu zauważyłem , że silnik na maksymalnych obrotach kręci się do 12 sek, po czym obroty spadają do zera. Kiedy cofnę dzwignię gazu w nadajniku do zera i dam znowu na maxa to obroty znowu wzraztają na 12 sek i spadają. Na średnich obrotach kręci długo. Po minutowej próbie pakiet znowu ładuje się i po 40 min ciągle jedna dioda jest czerwona. Nie wiem czy to normalne - chyba nie. Jak sprawdzić co jest przyczyną? Czy czas ładowania zawsze jest taki długi? Bardzo proszę o każdą konstruktywną radę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Hmm, być może pakiet jest walnięty a i ładowarka też nie do końca jest ok. Czas ładowania 20h jest o 10 razy za długi moim zdaniem.Nie używam takich ładowarek i nie wiem jak one ładują . Podaj jeszcze kilka szczegółów jaki masz silnik i regiel bo pakiecik 20C to szału nie robi wygląda na to ,że pakiet nie daje rady z tym silnikiem???? :idea: :?: Ale na 90% to będzie wina słabego pakietu,musisz dać od 25C w górę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Za tydzień w weekend będę w Strzelinie, daleko nie masz więc jak chcesz możesz podjechać sprawdzę co jest nie tak. Tylko daj znać wcześniej to zabiorę swoje graty. Podaj jaki masz cały zestaw, bo może pakiet źle dobrany jak pisze kolega wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xader Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Z tego co sie orientuje to powinno sie ladowac pradem 1C - czyli 1 godzina niezaleznie od rozmiaru pakietu. Prad dla ciebie powinien byc 1.5A, ladowarka podaje 1.2A. W przeciagu 75 minut ladowarka powinna dac 1500mah. Dlaczego to trwa wiecej?: - ladowarka daje 1/20C - 0,075A - do sprawdzenia za pomoca tanich woltomierzy - ladowarka szybko laduje ale nieudolnie balansuje (probuje wyrownac napiecie na kazdej celi) - u mnie to troche trwa (do 10 minut po osiagnieciu 12,60V) - pakiet jest do :ass: - najlepiej sprawdzic na bardziej zaawansowanej ladowarce ktora mierzy prad podany do baterii, umie ja rozladowac i wyswietlic ilosc mAh Jezeli uzywasz lipoli pamietaj o zasadach - napiecie nie powinno przekroczyc 4.2V na cele ani pojsc ponizej 3.0V (tu moge sie mylic ale 3.0 to chyba dolna bezpieczna granica, niektorzy nie wyladowuja ponizej 3.7) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dzięki wszystkim za dotychczasowe rady i doprecyzowuje temat. Wszystko było w zestawie więc nie było możliwości wybrzydzania, a zresztą się na tym nie znałem... Pakiet ma jednak jak przeczytałem w instrukcji prąd rozładowania 25C a nie 20C, zmylił mnie napis G2. Silnik ma znaki: c28-30 kv 1050 Regulator: 18A rsfr-h proszę o dalszą diagnozę. Adam_max: Dzięki jeśli nie uda mi się zdiagnozować online to chętnie skorzystam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Według mnie walnięta ładowarka lub źle ją obsługujesz, na razie jej nie używaj. Podaj typ tej ładowarki i opisz dokładnie jak jej używasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Ładowarka taka jak tutaj: http://www.headsuprc.com/servlet/the-1656/Emax-EC-dsh-0856-Balance-Charger/Detail EC-0856 balance charger. Nie da się chyba źle tego obsłużyć. Są wyjścia na dwa rodzaje wtyczek: 4 i 3 pinowe. W moim pakiecie jest 3 pinowa , więc wtykam i czekam aż wszystkie 3 diody zmienią kolor na zielony , wtedy odłączam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 "...Connect the charger to a standard 110/120 volt outlet..." Jeżeli to faktycznie taka sama, a ty ja podłączyłeś do gniazdka 230V, to juz wiesz co się stało. Radziłbym nie używać na razie tej ładowarki do czasu sprawdzenia jej przez kogoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 To nie to. Podałem linka może z amerykańskej wersji. Moja kupiona jest w czeskim sklepie, zresztą jest na niej napis: INPUT: AC 100-240V OUTPUT: DC 1,2A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Trzeba przemierzyć niestety, ciężko zgadywać na odległość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 A jakie masz końcowe napięcie na każdej z cel po tym "20 godzinnym" ładowaniu? PS. Temat raczej nadaje się tu: http://pfmrc.eu/viewforum.php?f=54 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 nie mam niestety voltomierza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Bez woltomierza (choćby za 15 PLN z marketu) albo choćby czegoś takiego http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6589 ciężko będzie diagnozować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 OK! kupię woltomierz i się odezwę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Bez tego się nie obejdzie (woltomierz) a jeszcze lepiej najprostszy choćby multimetr gdzie po pomiarze napięć w pierwszym rzędzie (!) można wpiąć amperomierz (najczęściej mają zakres 20 A/DC) i sprawdzić prąd ładowania, (zresztą chcąc latać elektrykami jest to sprzęt wręcz niezbędny, podobnie jak ładowarka z pomiarem władowanych mAh). W/g specyfikacji ( http://tbmodel.en.made-in-china.com/product/NoXmnOUzEbWM/China-EC-0856-Balance-Charger.html ) Twoja ładowarka powinna ładować pakiet poniżej 2h "A 1600mah will take two hours, while a 2400 will take 3" Te załączenia pracy silnika po zdjęciu gazu do zera wynikały z poprawnej pracy zabezpieczenia regulatora odcinającego napęd po spadku napięcia poniżej ustawionego progu i są jak najbardziej prawidłowe. Świadczą o tym, że ładunek elektryczny pakietu był z jakichś względów bardzo mały. Możliwe są różne scenariusze Jeśli po naładowaniu pakietu zmierzone napięcie na na wszystkich celach będzie prawidłowe, a silnik dalej zdechnie po kilkunastu sekundach, zmierz powtórnie napięcie, Jeśli stwierdzisz rozładowanie - pakiet utracił pojemność. Jeśli padła jedna cela - to albo jest ona uszkodzona, albo co mniej prawdopodobne balancer jej nie doładowuje (powinien to w zasadzie wskazać pomiar napięcia po naładowaniu). Jeśli padły wszystkie - wiadomo. Może się zdarzyć też tak, że pakiet jest niedoładowywany do maksymalnej pojemności, a ładowarka odcina, lub co najbardziej prawdopodobne ładuje jakimś szczątkowym prądem (o czym mógłby świadczyć bardzo długi czas ładowania) i jeszcze odcina przed końcem. To powinno wyjść w pomiarach - bez nich, to tylko zgadywanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Wróciłem i kupiłem przyrządzik: W pakiecie po naładowaniu jest 8,3V na wtyczce którą łączę do modelu. Na wtyczce między pinami jest 4,11V 4,19V 8,3V Na ładowarce bez podłączenia pakietu tak samo jak na pakiecie między sąsiednimi 4,3V a między zewnętrznymi 8,5V Nie wiem jak zmierzyć prąd ładowania, na pewno w szereg, ale co wyprowadzić dodatkowe kabelki do przyrządu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Musisz go włączyć szeregowo w układ prąd ładowania musi przepływać przez amperomierz chyba że masz coś takiego http://www.atel.com.pl/produkt.php?hash=03948 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Dorobiłem drugą wtyczkę i podłączyłem jakoś amperomierz, na zakresie do 10A wskazał przyrząd 0,01 . Jeśli coś nie schrzaniłem to chyba ładowarka rzeczywiście daje jakieś resztki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 No niestety musisz kupić lepszą ładowarkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sada Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Bardzo dziękuję wszystkim , wygląda na to , że ładowarka ładuje bardzo małym prądem i w dodatku nie do końca . pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi