Skocz do zawartości

silnik, regulator, pakiet czy ja?


sada

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W końcu mogę zadać pytanie.

W elektrykach jestem zupełnie zielony, więc na początek wybrałem zestaw pelikana alpha 1500 bez odbiornika i nadajnika.

Pierwszy lot zaliczyłem , ale coś jest nie tak.

Już przy ładowaniu pakietu PELIKAN RAY 1100 C20 , dołączoną ładowarką EC-0856 Balance Charger czas ładowania wydał mi się za długi (20 h).

Pierwszy lot trwał 5 minut i bez mieszania serwami i z krótkimi przerwami w pracy silnika.

W drugim locie silnik zdechł już po kilku sekundach wznoszenia.

W domu podłączyłem go znowu do ładowarki i znowu czas ładowania do zapalenia sie trzech diod na zielono wyniósł ok 20h.

I teraz najważniejsze:

Po podłączeniu pakietu do modelu zauważyłem , że silnik na maksymalnych obrotach kręci się do 12 sek, po czym obroty spadają do zera. Kiedy cofnę dzwignię gazu w nadajniku do zera i dam znowu na maxa to obroty znowu wzraztają na 12 sek i spadają.

Na średnich obrotach kręci długo.

Po minutowej próbie pakiet znowu ładuje się i po 40 min ciągle jedna dioda jest czerwona.

 

Nie wiem czy to normalne - chyba nie.

Jak sprawdzić co jest przyczyną?

Czy czas ładowania zawsze jest taki długi?

 

Bardzo proszę o każdą konstruktywną radę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, być może pakiet jest walnięty a i ładowarka też nie do końca jest ok.

Czas ładowania 20h jest o 10 razy za długi moim zdaniem.Nie używam takich ładowarek i nie wiem jak one ładują .

Podaj jeszcze kilka szczegółów jaki masz silnik i regiel bo pakiecik 20C to szału nie robi wygląda na to ,że pakiet nie daje rady z tym silnikiem???? :idea: :?:

Ale na 90% to będzie wina słabego pakietu,musisz dać od 25C w górę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co sie orientuje to powinno sie ladowac pradem 1C - czyli 1 godzina niezaleznie od rozmiaru pakietu. Prad dla ciebie powinien byc 1.5A, ladowarka podaje 1.2A. W przeciagu 75 minut ladowarka powinna dac 1500mah. Dlaczego to trwa wiecej?:

- ladowarka daje 1/20C - 0,075A - do sprawdzenia za pomoca tanich woltomierzy

- ladowarka szybko laduje ale nieudolnie balansuje (probuje wyrownac napiecie na kazdej celi) - u mnie to troche trwa (do 10 minut po osiagnieciu 12,60V)

- pakiet jest do :ass: - najlepiej sprawdzic na bardziej zaawansowanej ladowarce ktora mierzy prad podany do baterii, umie ja rozladowac i wyswietlic ilosc mAh

 

Jezeli uzywasz lipoli pamietaj o zasadach - napiecie nie powinno przekroczyc 4.2V na cele ani pojsc ponizej 3.0V (tu moge sie mylic ale 3.0 to chyba dolna bezpieczna granica, niektorzy nie wyladowuja ponizej 3.7)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za dotychczasowe rady i doprecyzowuje temat.

 

Wszystko było w zestawie więc nie było możliwości wybrzydzania, a zresztą się na tym nie znałem...

Pakiet ma jednak jak przeczytałem w instrukcji prąd rozładowania 25C a nie 20C, zmylił mnie napis G2.

Silnik ma znaki: c28-30 kv 1050

Regulator: 18A rsfr-h

 

proszę o dalszą diagnozę.

 

Adam_max: Dzięki jeśli nie uda mi się zdiagnozować online to chętnie skorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowarka taka jak tutaj:

 

http://www.headsuprc.com/servlet/the-1656/Emax-EC-dsh-0856-Balance-Charger/Detail

 

EC-0856 balance charger.

Nie da się chyba źle tego obsłużyć.

Są wyjścia na dwa rodzaje wtyczek: 4 i 3 pinowe.

W moim pakiecie jest 3 pinowa , więc wtykam i czekam aż wszystkie 3 diody zmienią kolor na zielony , wtedy odłączam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez tego się nie obejdzie (woltomierz) a jeszcze lepiej najprostszy choćby multimetr gdzie po pomiarze napięć w pierwszym rzędzie (!) można wpiąć amperomierz (najczęściej mają zakres 20 A/DC) i sprawdzić prąd ładowania, (zresztą chcąc latać elektrykami jest to sprzęt wręcz niezbędny, podobnie jak ładowarka z pomiarem władowanych mAh).

W/g specyfikacji ( http://tbmodel.en.made-in-china.com/product/NoXmnOUzEbWM/China-EC-0856-Balance-Charger.html ) Twoja ładowarka powinna ładować pakiet poniżej 2h "A 1600mah will take two hours, while a 2400 will take 3"

Te załączenia pracy silnika po zdjęciu gazu do zera wynikały z poprawnej pracy zabezpieczenia regulatora odcinającego napęd po spadku napięcia poniżej ustawionego progu i są jak najbardziej prawidłowe. Świadczą o tym, że ładunek elektryczny pakietu był z jakichś względów bardzo mały.

Możliwe są różne scenariusze

Jeśli po naładowaniu pakietu zmierzone napięcie na na wszystkich celach będzie prawidłowe, a silnik dalej zdechnie po kilkunastu sekundach, zmierz powtórnie napięcie, Jeśli stwierdzisz rozładowanie - pakiet utracił pojemność. Jeśli padła jedna cela - to albo jest ona uszkodzona, albo co mniej prawdopodobne balancer jej nie doładowuje (powinien to w zasadzie wskazać pomiar napięcia po naładowaniu).

Jeśli padły wszystkie - wiadomo.

Może się zdarzyć też tak, że pakiet jest niedoładowywany do maksymalnej pojemności, a ładowarka odcina, lub co najbardziej prawdopodobne ładuje jakimś szczątkowym prądem (o czym mógłby świadczyć bardzo długi czas ładowania) i jeszcze odcina przed końcem. To powinno wyjść w pomiarach - bez nich, to tylko zgadywanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem i kupiłem przyrządzik:

 

W pakiecie po naładowaniu jest 8,3V na wtyczce którą łączę do modelu.

Na wtyczce między pinami jest 4,11V 4,19V 8,3V

 

Na ładowarce bez podłączenia pakietu tak samo jak na pakiecie między sąsiednimi 4,3V a między zewnętrznymi 8,5V

 

Nie wiem jak zmierzyć prąd ładowania, na pewno w szereg, ale co wyprowadzić dodatkowe kabelki do przyrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.