Paweł Rzedzicki Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Paweł jesteś pewien, że smarowanie jest z skrzyni korbowej tylko po przez łożysko włau głównego, czy bezpośrednio ze skrzyni - we wszystkich silnikach metanolowych czterotaktowych i nie ma nigdzie mikrokanalików?? Smarowanie w 4suwie żarowym bierze się stąd, że pierścień posiada zamek, przez który podczas sprężania mieszanki część jej przedostaje sie pod tłok, do skrzyni korbowej a stamtąd po popychaczach w rurkach spływa do klawiatury, część oleju rozchlapuje się po skrzyni korbowej, a nadmiar wylatuje przez króciec odpowietrzający.
darek.3333 Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Skoro rycyna miała zatykać mikrokanaliki , których nie ma jak się okazało także w 4t to czy do 4t też należy stosować rycynę? Jeśli tak to w jakich ilościach?
MASK Opublikowano 6 Lutego 2009 Opublikowano 6 Lutego 2009 Skoro rycyna miała zatykać mikrokanaliki , których nie ma jak się okazało także w 4t to czy do 4t też należy stosować rycynę? Jeśli tak to w jakich ilościach?Problem rycyny w 4t, to nagar na zaworach. O zatykaniu kanalików też nie słyszałem, chociaż bywają takowe. W 2T zresztą też. Stosować można, moim zdaniem nawet należy, ale jako 2-3 procentowy dodatek do paliwa. Warto przy okazji obalić mit, że YS zabrania stosowania rycyny w swoich silnikach. Nie zabrania.
BartekSz Opublikowano 12 Maja 2009 Opublikowano 12 Maja 2009 Co do stosowania rycyny jej duzym plusem co może sie wydawac dziwne jest własnie sadza która powstaje. Otóż np silniki pierścieniowe w większości nie podsiadaja na tłoku żadnych powłok typu chrom czy nikiel przez co są bardziej "szorstkie" na poziomie molekularnym. Węgiel wchodzi sobie w te otworki przy czym jako że sam jest dość miękki świetnie smaruje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.