Kretobójca Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Zastanawiałem się ostatnio nad różnicą w budowie silników modelarskich przeznaczonych do modeli latających i jeżdżących. Myślałem, że skoro motory samochodowe osiągają o wiele większe obroty i moce, to mają zdecydowanie inną konstrukcję (łożyskowanie, tłok, cylinder). Postanowiłem wykonać test i pozbyłem AP .09 Hornet śmigła i odpaliłem z samym kołpakiem. Wyciągnął 26tyś. obrotów, gdy ze śmigłem 7x4 daje około 14tyś. I teraz pytanie: Jeśli uzbroił bym ten motor w odpowiedni radiator, to mógłbym go normalnie używać do napędzania samochodu RC? Czy żywotność tak zastosowanego silnika drastycznie by spadła?
TEQ Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Myślę że mógł byś Z tym że musiał byś zrobić takie rzeczy jak sprzęgło itp. wszystko zrobić idealnie prosto aby się trzymało kupy i nie rozleciało przy większych obrotach czy przy nagłym przyspieszeniu. Nawet wał 6mm w elektrycznym autku torowym potrafi pęknąć niemal bez powodu. Ja bym się w coś takiego nie bawił ,ale możesz sprobować
motyl Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Wyciągnął 26tyś. obrotów jak to zmierzyłeś ??
Kretobójca Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Mikrofon+oscyloskop. Ogólnie, to nie chcę się bawić w samochodziki, tylko teoretyzuję.
MASK Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Glowna roznica to kąty rozrządu. Silnik samochodowy jest tak zestrojony, aby osiagal swoja moc max w okolicach powiedzmy 25 tys obr/min, a lotniczy gdzies w granicach 14-18 tys obr/min. Twoj silnik przy 26 tysiacach nie potrafi wytworzyc zadnej mocy uzytkowej (napedza sam siebie plus decybele i cieplo), a przy 14 tys potrafi napedzac dodatkowo smiglo 7x4 dajac ciag w okolicach 0,65 kG, przy mocy ok 0,16 HP. Nawet roznice miedzy silnikami RC i CL sa widoczne w kwestii kątów rozrządu (por. numery seryjne cylindów ST GS-51 RC i CL.) mimo iż pracują z podobnym obciązeniem. Moc i moment obrotowy w kontekscie strat, mozliwosci ich zastosowania i ich stabilnosci, decydują o doborze silnika do konkretnych zastosowan. W praktyce sprawa jest prostsza, kazdy silnik jest opisany i zaopatrzony w odpowiedni osprzet: plaszcz wodny, zwiekszona powierzchnia chlodzenia glowicy i ... komentarz na forach :mrgreen:
Kretobójca Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2007 Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.