Skocz do zawartości

Silnik lotniczy w samochodzie.


Kretobójca

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiałem się ostatnio nad różnicą w budowie silników modelarskich przeznaczonych do modeli latających i jeżdżących.

Myślałem, że skoro motory samochodowe osiągają o wiele większe obroty i moce, to mają zdecydowanie inną konstrukcję (łożyskowanie, tłok, cylinder).

Postanowiłem wykonać test i pozbyłem AP .09 Hornet śmigła i odpaliłem z samym kołpakiem.

Wyciągnął 26tyś. obrotów, gdy ze śmigłem 7x4 daje około 14tyś.

I teraz pytanie:

Jeśli uzbroił bym ten motor w odpowiedni radiator, to mógłbym go normalnie używać do napędzania samochodu RC?

Czy żywotność tak zastosowanego silnika drastycznie by spadła?

Opublikowano

Myślę że mógł byś :) Z tym że musiał byś zrobić takie rzeczy jak sprzęgło itp. wszystko zrobić idealnie prosto aby się trzymało kupy i nie rozleciało przy większych obrotach czy przy nagłym przyspieszeniu. Nawet wał 6mm w elektrycznym autku torowym potrafi pęknąć niemal bez powodu. Ja bym się w coś takiego nie bawił ,ale możesz sprobować :)

Opublikowano

Glowna roznica to kąty rozrządu. Silnik samochodowy jest tak zestrojony, aby osiagal swoja moc max w okolicach powiedzmy 25 tys obr/min, a lotniczy gdzies w granicach 14-18 tys obr/min. Twoj silnik przy 26 tysiacach nie potrafi wytworzyc zadnej mocy uzytkowej (napedza sam siebie plus decybele i cieplo), a przy 14 tys potrafi napedzac dodatkowo smiglo 7x4 dajac ciag w okolicach 0,65 kG, przy mocy ok 0,16 HP.

Nawet roznice miedzy silnikami RC i CL sa widoczne w kwestii kątów rozrządu (por. numery seryjne cylindów ST GS-51 RC i CL.) mimo iż pracują z podobnym obciązeniem.

Moc i moment obrotowy w kontekscie strat, mozliwosci ich zastosowania i ich stabilnosci, decydują o doborze silnika do konkretnych zastosowan. W praktyce sprawa jest prostsza, kazdy silnik jest opisany i zaopatrzony w odpowiedni osprzet: plaszcz wodny, zwiekszona powierzchnia chlodzenia glowicy i ... komentarz na forach :mrgreen:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.