Skocz do zawartości

Silnik lotniczy w samochodzie.


Kretobójca

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiałem się ostatnio nad różnicą w budowie silników modelarskich przeznaczonych do modeli latających i jeżdżących.

Myślałem, że skoro motory samochodowe osiągają o wiele większe obroty i moce, to mają zdecydowanie inną konstrukcję (łożyskowanie, tłok, cylinder).

Postanowiłem wykonać test i pozbyłem AP .09 Hornet śmigła i odpaliłem z samym kołpakiem.

Wyciągnął 26tyś. obrotów, gdy ze śmigłem 7x4 daje około 14tyś.

I teraz pytanie:

Jeśli uzbroił bym ten motor w odpowiedni radiator, to mógłbym go normalnie używać do napędzania samochodu RC?

Czy żywotność tak zastosowanego silnika drastycznie by spadła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Myślę że mógł byś :) Z tym że musiał byś zrobić takie rzeczy jak sprzęgło itp. wszystko zrobić idealnie prosto aby się trzymało kupy i nie rozleciało przy większych obrotach czy przy nagłym przyspieszeniu. Nawet wał 6mm w elektrycznym autku torowym potrafi pęknąć niemal bez powodu. Ja bym się w coś takiego nie bawił ,ale możesz sprobować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glowna roznica to kąty rozrządu. Silnik samochodowy jest tak zestrojony, aby osiagal swoja moc max w okolicach powiedzmy 25 tys obr/min, a lotniczy gdzies w granicach 14-18 tys obr/min. Twoj silnik przy 26 tysiacach nie potrafi wytworzyc zadnej mocy uzytkowej (napedza sam siebie plus decybele i cieplo), a przy 14 tys potrafi napedzac dodatkowo smiglo 7x4 dajac ciag w okolicach 0,65 kG, przy mocy ok 0,16 HP.

Nawet roznice miedzy silnikami RC i CL sa widoczne w kwestii kątów rozrządu (por. numery seryjne cylindów ST GS-51 RC i CL.) mimo iż pracują z podobnym obciązeniem.

Moc i moment obrotowy w kontekscie strat, mozliwosci ich zastosowania i ich stabilnosci, decydują o doborze silnika do konkretnych zastosowan. W praktyce sprawa jest prostsza, kazdy silnik jest opisany i zaopatrzony w odpowiedni osprzet: plaszcz wodny, zwiekszona powierzchnia chlodzenia glowicy i ... komentarz na forach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.