Skocz do zawartości

Toto-0, rozważania na temat.......


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Serwo lotek montowane jest w dolnej części płata i mieści się w kadłubie.

Widać to na planach modelu. oczywiście można je zamontować z górnej strony płata, jedna zakłóca to moim zdaniem estetykę modelu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Doszły graty z HK i pojawił sie problem (przynajmniej dla mnie). podłaczyłem wszystko i ..serwa działąja a silnik nie. Zastanawiam sie czy dobrze podłaczyłem kabelki. Regulator z jednej strony powinien byc podłaczony do pakietu z drugiej do silnika a te cienkie kabelki do odbiornika ? tylko gdzie do odbiornika . na którys kanał ?? pomocy !!

Opublikowano

Dokładniej, chodzi o zaprogramowanie zakresu gazu. Ustawiasz drążek gazu na max i podłączasz zasilanie do regulatora. Po sekundzie regulator zapika, że załapał ustawienie to opuszczasz drążek gazu. Od teraz już działa sterowanie gazem.

Opublikowano

Człowiek się cieszy że po miesiacu oczekiwania doszło, a tu nie che działać. Dzięki Robertus zadziałało w sposób świadomy. ( w międzyczasie też zadziałało ale nie miałem pojęcia dla czego). Rozumię że teraz po każdym odłączenie pakietu nie bedzie juz trzeba programować regulatora.

Mam jeszcze jeden niepokojacy objaw. Uzwojenia silnika przy dodaniu gazu obracaja sie na osi, ruch ograniczają tylko kable . Czy to normalne zjawisko??

Opublikowano

Czyli klasyczny dzwonek. Jeśli Ci obciera o te grube kabelki to odsuń je delikatnie od wirującej części. Uzwojenie nie powinno się ruszać, tylko górna część. Tak jak pisze Misiek trzeba dokręcić małe torxy w podstawie. W moim podobnym silniku jest to klucz rozmiaru 1,5.

Opublikowano

Nie obciera, tylko uzwojenia czyli teoretycznie nieruchoma część silnika próbuje sie obrócić na osi oczywiście odwrotnie do kierunku obrotu silnika. Przed obrotem powstrzymują ją tyko kable ( te grube). Pytam bo nigdy przed tem nie używałem takich silników i wydaje mi się to niepokojące

Opublikowano

Więc je odkręć, wyjmij silnik z podstawy. Zobacz czy imbusy wchodzą dobrze do środka, może jest jaki opór. Na odkręconym silniku zobacz co się rusza. Kręcąc tą tuleją, która była w podstawie kręcisz również stojanem z uzwojeniami. To jest jedna całość.

Opublikowano

Rozebrałem silnik na kawałki. Okazało się ze stojan obraca sie na tulei którą mocuje sie do podstawy. Kropelka CA załatwiła problem. Teraz silnik pracuje jak trzeba

Opublikowano

No i odbył się pierwszy lot. Koledzy na lotnisku z wielką radościa wzieli się za oblatywanie. Pierwsza próba poszła znakomicie, model w ich rękach ganiał po niebie jak szalony. Wspólnymi siłami udało sie go wytrymować. Totek kręcił figury i było super, ale opionia była jedna "szatan.... trudno bedzię nim latać". wziełem byka za rogi i ....poleciałem . Początek był obiecujący. Model wzbil sie w górę, zrobił jedno koło a potem dzieki mojemu błedowi równie szybko runął na ziemie i eksplodował wyrzucajac w górę mnóstwo duzych odłamków. Po chwili okazało sie że to nie były odłamki tylko stado kaczek siedzących w trawie. Generalnie było wesoło , okalski i mnóstwo okrzyków. Po oględzinach okazalo się że model da sie naprawić niewielkim nakładem pracy.

Cały problem w tym że Totek zamiast latać powoli i dać mi szanse na reakcję latał jak szatan, był bardzo szybki a co za tym idzie bardzo zwrotny. Nie miałem szansy w konfrontacji z nim. Doradźcie co zrobić zeby był wolnym trenerkiem.

 

konfiguracja:

 

Waga do lotu 600 gr

silnik TP 113W 1400kV

śmigło 8x4

Pakiet 2650 mAh

 

Koledzy na lotnisku doradzili , zbuduj najprostrza deltę, jest bardzo wytrzymała. Tak tez zrobiłem. Delta w dwa popołudnia była gotowa do lotu. próbowalem ją sam wytrymowac ale poległem. Poczekam na specjalistów. W kazdym razie Delta zdała egzamin. Po paru potężnych kretach jest nietknięta i zdolna do lotów. :rotfl:

Opublikowano

Latasz na max obrotów? Może trenuj panowanie nad gazem ;)

Daj lżejszy pakiet, Model lżejszy = wolniejszy.

Ustaw mniejsze wychylenia szczególnie lotek.

Dałeś śmigło które generuje ciągu tyle co waga samolotu. Daj mniejsze zgodnie z tabelka na stronie http://www.headsuprc.com/servlet/the-1408/2408-dsh-21-dsh-A-Brushless-Motor-with/Detail

np 7x5 lub nawet 7x3,5.

Możesz zostawić śmigło lub dać nawet większe typu SF a zastosować pakiet 2s.

Opublikowano

Łatwo mówić, panuj, staram się panować nad wszystkim a najbardziej nad sobą;) myślałem o mniejszym smigle i silniku z mniejszym kv np

100W 840 kV lub 180W 1000 kV. Zmniejszenie pakietu na 3S 1800mAh da ubytek na wadze ok 70-80 gram. czy to wystarczy?

Szykuję zamówienie bo śmigła wyłamalem ;D

Z tego wynika że nie mam co zamawiać śmigieł większych niż 8cali i o wiekszym skoku niż 4

Kombinowac z przedziału 6x4 , 7x3.5 ,7x4.

wychylenia lotek ograniczyłem na aparaturze na 50 % pewno pójde jeszcze dalej

 

A oto fotki delty już po kilku katastrofach

 

Dołączona grafika

 

Jak widać trzyma sie dobrze

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.