robertus Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Masz kilka pcji do wyboru. 1. Możesz kupić mniejsze śmigło aby ciąg był w granicach 60-80% wagi samolotu (po amerykańsku w uncjach). 6x4 może być za małe, ale spróbuj. 2. Dać ten mniejszy pakiet 3s, który masz plus mniejsze śmigło jak w pkt1. 3. Kupić pakiet 2s (7,2V) + śmigło 10x4,7SF Czy masz w aparaturze ustawione też expo? Ja mam bardzo prostą i moja regulacja wychyleń polega na ustawieniu dźwigni na sterach. Dźwigienki są duże http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7093
Lomis Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 Czyli przy wadze modelu z pakietem 2s ok 520 gram wystarczy mi ciąg 310-420 gram. Ponieważ mam w tej chwili już dwa modele Toto i Delta ( o zbliżonej wadze) potrzebował bym jeszcze drugi silnik. Czy kupic: - słabszy TP2410-09 104 W 840kV czy - mocniejszy TP2409-18 180W 1000kV
robertus Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Do delty lepiej większe kV i mniejsze śmigło (7,8), do trenerka mniejsze kV ale śmigło większe, najlepiej Slow Fly (9,10) Taka ogólna uwaga, staraj się kupować jednorodny sprzęt. Nie musisz kupować do każdego modelu co innego. Jest pewna tolerancja w doborze aku-silnik-śmigło. Po kosztach to bym kupił mniejsze śmigło do tego co masz w totku i po sprawie. Aby było względnie mało przeróbek w samolocie to bym kupił pakiet 2s i śmigło 10x4,7SF. Ale czy taki pakiet 2S wykorzystasz gdzieś indziej? Pewnie nie. Każda opcja ma swoje wady i zalety Może kup pakiet 1300mAh będziesz miał 160g mniej a później przyda Ci się do kombata jakiegoś z EPP.
Lomis Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 w takim razie zrobie tak do TOTO silnik 2410-09 104W 840KV pakiet 2200 2s 20c smigło 10x4,7 do Delty silnik 2408-21 (aktualny) Pakiet 2650 3s 20c (aktualny) smigło 8x4
robertus Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Tak na marginesie. Po co Ci takie wielkie pakiety? Na 1300mAh latam 8-10minut i to jest wystarczająco długo aby się zmęczyć.
vowthyn Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 A tam zmęczyć, kwestia preferencji. W moim przypadku, jak coś nie jest w stanie wisieć minimum te 20 minut w powietrzu, to leży zupełnie poza zakresem moich zainteresowań. Dotychczasowy rekord osobisty to godzina w powietrzu, z apetytem na więcej :-) Inna sprawa, że trzeba ostrożnie dobierać pojemność akumulatora do modelu, bo nie zawsze więcej mAh przełoży się na więcej minut w powietrzu.
Lomis Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 Jako początkujący jestem napalony ....... myśle ze samolot powinien latać te 15 mnut. Ale to jest tylko moje zdanie
vowthyn Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Przy pierwszym (udanym) locie człowiek ląduje z wrażenia po 3-4 minutach. Przy trzecim tak samo. Przy dziesiątym już niekoniecznie. Uważam, że nawet pierwszy model powinien nam służyć jednak trochę dłużej, niż dziesięć lotów. Dlatego założenie, że powinien podołać 15 minutom lotu jest dość rozsądne. Tym bardziej, że warto mieć zapas bezpieczeństwa, a nie latać na styk do odcięcia i mieć tylko jedną szansę na podejście do lądowania.
Lomis Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 Mam nadzieję ze posłuzy, ustawia się do nego kolejka. Najmłodszy syn uparcie ćwiczy na symultorze, a i zona mocno dopinguje i jeździ ze mną na lotnisko
robertus Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Dlatego założenie, że powinien podołać 15 minutom lotu jest dość rozsądne.Dlatego mam kilka pakietów takich samych. Jest przerwa na siku a nie latać na styk do odcięcia i mieć tylko jedną szansę na podejście do lądowania.To prawda, na Lipolach lepiej nie latać do odcięcia. Ja latam na zegarek i to jest mniej więcej 75% rozładowania.
Lomis Opublikowano 30 Października 2011 Autor Opublikowano 30 Października 2011 No i po pierwszym locie TOTO stoi na warsztacie i jest pracowicie odbudowywany. Własciwie już odbudowany, tylko czeka na skromniejszą elektronikę ( patrz słabszy pakiet i smigła). Za to Delta lata i to całkiem dobrze, oczywiście pierwsze obowiązkowe krety zaliczone ( wytrzymała ta delta), Pieknie lata, cudnie szybuje. Na pakiecie 3S 2650 mAh latała 37 minut. Jak potrzeba pnie się pionowo w góre, a jak trzeba wolno i nisko tez daje rade . Teraz już wiem jak smakuje latanie :rotfl:
ARC Opublikowano 30 Października 2011 Opublikowano 30 Października 2011 Mnie taka Delta na pakiecie 3S 1300 mAh lata bez szaleństw 25 minut, na batce 2200 tylko 32 minuty, im większa bateria, tym więcej prądu zżera na wożenie siebie, no i trzeba szybciej lecieć. Tylko żeby ją wyważyć z 1300, musi leżeć na samym dziobie, chronię ją gąbką ;-).
Lomis Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Opublikowano 12 Listopada 2011 Wracam do tematu TOTO. Po wielu próbach z pakietmi 2s i 3s oraz słabszym silnikiem zbudowałem hamownię zrobiłem pomiary i szcześliwie udało się dobrać naped. Teraz mam konfiguracje i do powolnych ślimaczych lotów i do szybszego śmigania. Ale wyszedł nowy problem. Otóz Toto w locie jest niestabilny. Przy bezwietrznej pogodzie często zabuja skrzydłami, to wniesie sie raptem, to obnizy lot, jest można powiedzieć "niespokojny".Sprawdzłem i lotki i stery , nie maja luzów ( to mi przyszło do głowy) ale dalszych pomysłów brak. Na pogode nie moge tego zwalić bo latam tez Deltą i jest wszsytko ok
Rekomendowane odpowiedzi