Skocz do zawartości

silnik E-max cf 2822


piotr22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chce przerobić swojego szybowca na motoszybowca . Model z serwami waży 0,5 kg .

Zamierzam do niego dać silnik e-max cf 2822 . Myślicie że wygeneruje on odpowiedni ciąg, czy może być ciężko . Silnik powinien dać 1 kg ciągu żeby było ok .

 

Użyć tego silnika czy dać coś mocniejszego .

 

Szybowiec to pelikan o rozpietosci ok 2 metrow ( treningowy ) . Mam silnik cf 2822 przy moich akrobatach i jest ok , ale co do szybowca nie jestem pewien .

 

Proszę o pomoc .

 

Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie ze to nie akrobat ;) . Czy nadwyżkę mocy to nie jestem pewien bo model + 2 serwa waży 0,5 kg . Jeżeli wcisnę do niego jeszcze kolejne 2 serwa na lotki baterię odbiornik itd. to Waga całego modelu może być równa ciągowi silnika . A chyba każdy wolalby mieć trochę zapasu . ;)

 

Jakie śmigło ( składane oczywiście ) polecacie do tego silnika? Najlepiej żeby dawało tak z 1 kg ciągu ;p .

 

Proszę o propozycję .

 

Czy ktoś z was używa tego silnika w swoim motoszybowcu o podobnej masie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EH Piotrze pierwsza rzecz , uzupełnij profil, bo nie wiem czy gadam z 10 latkiem, czy starszym osobnikiem.

 

Z Emaxa nie wyciągniesz 1000g ciągu, jest to po prostu nie możliwe... znajomy w szybowcu (caly laminat) używa zwykłego dzwonka, czyli mniej wiecej jak emax , pod kątem 70% ciągnie laminatowego potwora w górę. Wiesz co, nie wiem jaki tam kołpak będzie Ci pasował, bo nie miałem tego modelu, ale śmigło 7x5+ kołpak powinno w miarę to grać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sobie ze to nie akrobat ;) . Czy nadwyżkę mocy to nie jestem pewien bo model + 2 serwa waży 0,5 kg . Jeżeli wcisnę do niego jeszcze kolejne 2 serwa na lotki baterię odbiornik itd. to Waga całego modelu może być równa ciągowi silnika . A chyba każdy wolalby mieć trochę zapasu . ;)

 

Jakie śmigło ( składane oczywiście ) polecacie do tego silnika? Najlepiej żeby dawało tak z 1 kg ciągu ;p .

 

Proszę o propozycję .

 

Czy ktoś z was używa tego silnika w swoim motoszybowcu o podobnej masie ?

A po co ci 100% ciągu? Budujesz śmigłowiec, żeby się na śmigle wznosił? :D

 

Do motoszybowca ciąg 40% masy jest wystarczający. Model ma latać na skrzydłach, nie na silniku.

 

Trenerki, motoszybowce zadowalają się ciągiem 30-50% masy własnej.

 

Sugeruję silnik o małym kv, rzędu 800-1200kv, ok 150-200W, Dostosowany do możliwie dużego śmigła i oczywiście śmigło składane i regulator z hamulcem.

 

Sama masa to trochę mało danych. Jeżeli jest to rzutek, to czy jest on przystosowany do zamocowania napędu? Nie będzie za delikatny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten silniczek w "minimagu" multiplexa i na śmigle 10X4,7 może nie wisiał ale startował praktycznie z miejsca. Do spokojnego latania wystarczało 9X5.

Potem zastosowałem ten silnik w modelu "szybowcopodobnym" o rozp 1,5m z profilem Clark Y używałem składanego śmigła 8X6 i model ten nosił na grzbiecie telefon SE C702 ważący chyba ok 200g tak że w sumie ważyło to ok 1kg.

Myślę że jak założysz do niego 9X5 albo 9X6 to spokojnie pociągnie taki szybowiec, oczywiście nie pionowo w górę.Poniżej zamieściłem link do filmu.

Filmik może nie najlepszy ale widać że mimo niewielkich rozmiarów ten silniczek naprawdę może dać sporo ciągu, i nie pobiera dużo prądu, dzięki temu nie trzeba jakiegoś dużego i ciężkiego pakietu.

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po dzisiejszym lądowaniu, po którym spadło śmigło z pro-saver'a Emax 2822 przestał pracować. Przy maksymalnym podawanym prądzie przez parę sekund pika i wykonuje parustopniowe obroty w lewo i w prawo, po czym przestaje w ogóle reagować. Niestety to już trzeci silnik, który ma takie objawy. Wiecie cóż to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszym lądowaniu, po którym spadło śmigło z pro-saver'a Emax 2822 przestał pracować. Przy maksymalnym podawanym prądzie przez parę sekund pika i wykonuje parustopniowe obroty w lewo i w prawo, po czym przestaje w ogóle reagować. Niestety to już trzeci silnik, który ma takie objawy. Wiecie cóż to jest?

Sprawdź kable zaraz przy silniku. Myślę ze jakiś jest przerwany. Miałem to samo z silnikiem Turbo Jeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.