Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Chce przerobić swojego szybowca na motoszybowca . Model z serwami waży 0,5 kg .

Zamierzam do niego dać silnik e-max cf 2822 . Myślicie że wygeneruje on odpowiedni ciąg, czy może być ciężko . Silnik powinien dać 1 kg ciągu żeby było ok .

 

Użyć tego silnika czy dać coś mocniejszego .

 

Szybowiec to pelikan o rozpietosci ok 2 metrow ( treningowy ) . Mam silnik cf 2822 przy moich akrobatach i jest ok , ale co do szybowca nie jestem pewien .

 

Proszę o pomoc .

 

Pozdrawiam .

Opublikowano

Szybowiec panie to nie akrobat, pamiętaj o tym. Emax 2822 w zupełności Ci wystarczy :) Emax zazwyczaj ma okolo 700-800 g Ciągu, więc nawet nadmiar mocy masz; )

Opublikowano

Zdaje sobie ze to nie akrobat ;) . Czy nadwyżkę mocy to nie jestem pewien bo model + 2 serwa waży 0,5 kg . Jeżeli wcisnę do niego jeszcze kolejne 2 serwa na lotki baterię odbiornik itd. to Waga całego modelu może być równa ciągowi silnika . A chyba każdy wolalby mieć trochę zapasu . ;)

 

Jakie śmigło ( składane oczywiście ) polecacie do tego silnika? Najlepiej żeby dawało tak z 1 kg ciągu ;p .

 

Proszę o propozycję .

 

Czy ktoś z was używa tego silnika w swoim motoszybowcu o podobnej masie ?

Opublikowano

EH Piotrze pierwsza rzecz , uzupełnij profil, bo nie wiem czy gadam z 10 latkiem, czy starszym osobnikiem.

 

Z Emaxa nie wyciągniesz 1000g ciągu, jest to po prostu nie możliwe... znajomy w szybowcu (caly laminat) używa zwykłego dzwonka, czyli mniej wiecej jak emax , pod kątem 70% ciągnie laminatowego potwora w górę. Wiesz co, nie wiem jaki tam kołpak będzie Ci pasował, bo nie miałem tego modelu, ale śmigło 7x5+ kołpak powinno w miarę to grać.

Opublikowano

Zdaje sobie ze to nie akrobat ;) . Czy nadwyżkę mocy to nie jestem pewien bo model + 2 serwa waży 0,5 kg . Jeżeli wcisnę do niego jeszcze kolejne 2 serwa na lotki baterię odbiornik itd. to Waga całego modelu może być równa ciągowi silnika . A chyba każdy wolalby mieć trochę zapasu . ;)

 

Jakie śmigło ( składane oczywiście ) polecacie do tego silnika? Najlepiej żeby dawało tak z 1 kg ciągu ;p .

 

Proszę o propozycję .

 

Czy ktoś z was używa tego silnika w swoim motoszybowcu o podobnej masie ?

A po co ci 100% ciągu? Budujesz śmigłowiec, żeby się na śmigle wznosił? :D

 

Do motoszybowca ciąg 40% masy jest wystarczający. Model ma latać na skrzydłach, nie na silniku.

 

Trenerki, motoszybowce zadowalają się ciągiem 30-50% masy własnej.

 

Sugeruję silnik o małym kv, rzędu 800-1200kv, ok 150-200W, Dostosowany do możliwie dużego śmigła i oczywiście śmigło składane i regulator z hamulcem.

 

Sama masa to trochę mało danych. Jeżeli jest to rzutek, to czy jest on przystosowany do zamocowania napędu? Nie będzie za delikatny?

Opublikowano

Miałem ten silniczek w "minimagu" multiplexa i na śmigle 10X4,7 może nie wisiał ale startował praktycznie z miejsca. Do spokojnego latania wystarczało 9X5.

Potem zastosowałem ten silnik w modelu "szybowcopodobnym" o rozp 1,5m z profilem Clark Y używałem składanego śmigła 8X6 i model ten nosił na grzbiecie telefon SE C702 ważący chyba ok 200g tak że w sumie ważyło to ok 1kg.

Myślę że jak założysz do niego 9X5 albo 9X6 to spokojnie pociągnie taki szybowiec, oczywiście nie pionowo w górę.Poniżej zamieściłem link do filmu.

Filmik może nie najlepszy ale widać że mimo niewielkich rozmiarów ten silniczek naprawdę może dać sporo ciągu, i nie pobiera dużo prądu, dzięki temu nie trzeba jakiegoś dużego i ciężkiego pakietu.

Pozdrawiam

 

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po dzisiejszym lądowaniu, po którym spadło śmigło z pro-saver'a Emax 2822 przestał pracować. Przy maksymalnym podawanym prądzie przez parę sekund pika i wykonuje parustopniowe obroty w lewo i w prawo, po czym przestaje w ogóle reagować. Niestety to już trzeci silnik, który ma takie objawy. Wiecie cóż to jest?

Opublikowano

Po dzisiejszym lądowaniu, po którym spadło śmigło z pro-saver'a Emax 2822 przestał pracować. Przy maksymalnym podawanym prądzie przez parę sekund pika i wykonuje parustopniowe obroty w lewo i w prawo, po czym przestaje w ogóle reagować. Niestety to już trzeci silnik, który ma takie objawy. Wiecie cóż to jest?

Sprawdź kable zaraz przy silniku. Myślę ze jakiś jest przerwany. Miałem to samo z silnikiem Turbo Jeta.

Opublikowano

Witam, czy ma ktoś rysunek jak nawijany jest fabrycznie E-max 2822, oraz jakie ma połączenie. Jedyne co wiem, to tyle, że jest nawijany wiązką 3 drucików, po 15 zwoi na ząb.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.