piotr22 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Witam. Chce przerobić swojego szybowca na motoszybowca . Model z serwami waży 0,5 kg . Zamierzam do niego dać silnik e-max cf 2822 . Myślicie że wygeneruje on odpowiedni ciąg, czy może być ciężko . Silnik powinien dać 1 kg ciągu żeby było ok . Użyć tego silnika czy dać coś mocniejszego . Szybowiec to pelikan o rozpietosci ok 2 metrow ( treningowy ) . Mam silnik cf 2822 przy moich akrobatach i jest ok , ale co do szybowca nie jestem pewien . Proszę o pomoc . Pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Szybowiec panie to nie akrobat, pamiętaj o tym. Emax 2822 w zupełności Ci wystarczy Emax zazwyczaj ma okolo 700-800 g Ciągu, więc nawet nadmiar mocy masz; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr22 Opublikowano 4 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Zdaje sobie ze to nie akrobat . Czy nadwyżkę mocy to nie jestem pewien bo model + 2 serwa waży 0,5 kg . Jeżeli wcisnę do niego jeszcze kolejne 2 serwa na lotki baterię odbiornik itd. to Waga całego modelu może być równa ciągowi silnika . A chyba każdy wolalby mieć trochę zapasu . Jakie śmigło ( składane oczywiście ) polecacie do tego silnika? Najlepiej żeby dawało tak z 1 kg ciągu ;p . Proszę o propozycję . Czy ktoś z was używa tego silnika w swoim motoszybowcu o podobnej masie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 EH Piotrze pierwsza rzecz , uzupełnij profil, bo nie wiem czy gadam z 10 latkiem, czy starszym osobnikiem. Z Emaxa nie wyciągniesz 1000g ciągu, jest to po prostu nie możliwe... znajomy w szybowcu (caly laminat) używa zwykłego dzwonka, czyli mniej wiecej jak emax , pod kątem 70% ciągnie laminatowego potwora w górę. Wiesz co, nie wiem jaki tam kołpak będzie Ci pasował, bo nie miałem tego modelu, ale śmigło 7x5+ kołpak powinno w miarę to grać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Zdaje sobie ze to nie akrobat . Czy nadwyżkę mocy to nie jestem pewien bo model + 2 serwa waży 0,5 kg . Jeżeli wcisnę do niego jeszcze kolejne 2 serwa na lotki baterię odbiornik itd. to Waga całego modelu może być równa ciągowi silnika . A chyba każdy wolalby mieć trochę zapasu . Jakie śmigło ( składane oczywiście ) polecacie do tego silnika? Najlepiej żeby dawało tak z 1 kg ciągu ;p . Proszę o propozycję . Czy ktoś z was używa tego silnika w swoim motoszybowcu o podobnej masie ? A po co ci 100% ciągu? Budujesz śmigłowiec, żeby się na śmigle wznosił? Do motoszybowca ciąg 40% masy jest wystarczający. Model ma latać na skrzydłach, nie na silniku. Trenerki, motoszybowce zadowalają się ciągiem 30-50% masy własnej. Sugeruję silnik o małym kv, rzędu 800-1200kv, ok 150-200W, Dostosowany do możliwie dużego śmigła i oczywiście śmigło składane i regulator z hamulcem. Sama masa to trochę mało danych. Jeżeli jest to rzutek, to czy jest on przystosowany do zamocowania napędu? Nie będzie za delikatny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 To nie rzutek, tylko model F3J/M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szwarc Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Miałem ten silniczek w "minimagu" multiplexa i na śmigle 10X4,7 może nie wisiał ale startował praktycznie z miejsca. Do spokojnego latania wystarczało 9X5. Potem zastosowałem ten silnik w modelu "szybowcopodobnym" o rozp 1,5m z profilem Clark Y używałem składanego śmigła 8X6 i model ten nosił na grzbiecie telefon SE C702 ważący chyba ok 200g tak że w sumie ważyło to ok 1kg. Myślę że jak założysz do niego 9X5 albo 9X6 to spokojnie pociągnie taki szybowiec, oczywiście nie pionowo w górę.Poniżej zamieściłem link do filmu. Filmik może nie najlepszy ale widać że mimo niewielkich rozmiarów ten silniczek naprawdę może dać sporo ciągu, i nie pobiera dużo prądu, dzięki temu nie trzeba jakiegoś dużego i ciężkiego pakietu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Po dzisiejszym lądowaniu, po którym spadło śmigło z pro-saver'a Emax 2822 przestał pracować. Przy maksymalnym podawanym prądzie przez parę sekund pika i wykonuje parustopniowe obroty w lewo i w prawo, po czym przestaje w ogóle reagować. Niestety to już trzeci silnik, który ma takie objawy. Wiecie cóż to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniello Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Po dzisiejszym lądowaniu, po którym spadło śmigło z pro-saver'a Emax 2822 przestał pracować. Przy maksymalnym podawanym prądzie przez parę sekund pika i wykonuje parustopniowe obroty w lewo i w prawo, po czym przestaje w ogóle reagować. Niestety to już trzeci silnik, który ma takie objawy. Wiecie cóż to jest? Sprawdź kable zaraz przy silniku. Myślę ze jakiś jest przerwany. Miałem to samo z silnikiem Turbo Jeta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Prawdopodobnie przerwa w jednej z faz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Prawdopodobnie przerwa w jednej z fazA jak to naprawić:-)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz K. Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Tylko przewinięcie.Proponuję też przelutować goldy wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Albo poprawić lutowania złączy albo jak to nie pomoże to przewinąć silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2011 Witam, czy ma ktoś rysunek jak nawijany jest fabrycznie E-max 2822, oraz jakie ma połączenie. Jedyne co wiem, to tyle, że jest nawijany wiązką 3 drucików, po 15 zwoi na ząb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi