Linean Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Siema Mam silnik TowerPro 2408-21 i po ostatnim incydencie ( latałem przy silnym wietrze i tak zagrzało regulator ze odciął zasilanie i kretowałem ) silnikowi pociemniały zwoje , niektóre są całkowicie czarne , ale silnik pracuje tak samo . Problem w tym że niesamowicie się grzeje . Jeszcze po tym krecie nie latałem tylko wymieniłem oś i testuje "na sucho" , wiem ze wtedy się bardziej grzeje , ale po 20sec na połowie gazu silnik jest tak gorący że można się sparzyć . Nie wiem czy to nie przeszkadza w lataniu ( niby w locie większe chłodzenie itd. ) ale boje się wzbić wysoko i żeby mi silnik siadł . Posiadam śmigło zalecane przez producenta APC 8x4-E ( producent podaje 8x4 bez -E , wprawdzie nie wiem co to oznacza ) , lipola 3s 25C flightmaxa, regulator HK 25-30A ESC Proszę najlepiej o stanowcze zdanie czy na tym latać czy stanowczo nie ? A jeżeli tak to czy są jakieś zagrożenia . Silnik jest 2x mocniejszy niż wymaga mój model , więc spokojnie mogę latać na połowie gazu jeżeli będzie trzeba .
pawel66 Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 Silnik jest już na skraju awarii, skoro mocno się grzeje to pobiera dużą moc. Możesz zniszczyć regulator. wniosek - latając prosisz się o awarię reszty wyposażenia
tomnow95 Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 Przyczyna- 1.Za duże napięcie mu podajesz/2.masz za duże śmigło do silnika/ 3.jedno i drugie- Masz za duże śmigło do danego napięcia tzn silnik może pracować na takim śmigle, ale np na 2s a nie 3s lipo. Któreś z tych jest przyczyną, sam musisz dojść które, ponieważ nie znam tego silnika. Pozdrawiam
Irek M Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 Czy pełne oznaczenie tego silnika to 2408-21 3( i tu nie wiem czy to traktować jak delta czy trójkąt - taki symbol). Silnik jest na 2-3s a jego obroty to 1700 kV. Na 3s zaleczane jest śmigło nawet 7' choć w opiniach na pod produktem opisują loty na 8' przy pakiecie 3s... Kiedyś miałem bardzo podobnie w innym dzwonku - pierwsze uruchomienie powiedzmy po miesiącach leżenia, a tu zamiast kręcić się poszedł dym i zwoje zrobiły sie czarne. Też myślałem że spaliłem ale nic sienie stało, a co najwazniejsze nie mam pojęcia dlaczego tak się stało. Z silnikiem twoim jest coś nie tak to oczywiste, regulator masz odpowiedni bo silnik według specyfikacji powinien pobierać góra kilkanascie A. Może spróbuj na 7' by sprawdzić co się dzieje; jeśli nadal to samo to niestety zmiana silnika.
andrzej_t Opublikowano 9 Lipca 2011 Opublikowano 9 Lipca 2011 TowerPro 2408-21 Black lub Gold to dzwonek powszechnie używany w ESA ze śmigłem 8x4 APC, GWS itp. zasilany pakietami 3s. W takiej konfiguracji nie ma prawa się tak grzać nawet podczas huraganu. Czasem jak się taśma wkręci w piastę .... ale to inna bajka. Śmigło masz dobre, regiel na wyrost, pakiet też odpowiedni a z silnikami tak bywa. Kup nowy - to w porywach 30zł. A jeżeli tak to czy są jakieś zagrożenia . Owszem - jak się silnik całkiem dodźga, może pociągnąć taki prąd, że zwęgli tranzystory w reglu a wtedy z lipolka zrobi się świeca dymna.
Linean Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Opublikowano 10 Lipca 2011 dzięki andrzej_t latałem podczas naprawdę mocnego huraganu i wtedy tak pociemniał i zaczął się grzać , polatam jeszcze na nim troszkę i kupię coś innego , i myślę że wszystko przetrwa pozdr
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 latałem podczas naprawdę mocnego huraganu To akurat warunki sprzyjające chłodzeniu, a nie przegrzaniu silnika.
tomnow95 Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Chyba,że latał cały czas z wiatrem i silnik miał mało powietrza:P:P:P
Linean Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Opublikowano 10 Lipca 2011 nie wiem , ale jestem pewien że przed tym lotem się nie grzał , bardzo wiało , ale latał bez problemu choć zwoje pociemniały i teraz się grzeje , dodatkowo po locie który odbyłem przed chwilą odbyłem zauważyłem że lipol jest ciepły , a nie sprawdzałem tego wcześniej i tak pytam czy latanie sprawia ze bateria się grzeje ? ( nie są to jakieś niesamowite temperatury , ale trzymając w ręce odczuwa się gorąc ) Szukam identycznego silnika i narazie żadnych rewelacji cenowych jakby ktoś miał jakieś sklepy internetowe oferujące go tanio w polsce to był bym wdzięczny Pozdr Edit: Wiem że niektóre silniki można przeplatać czy coś takiego , tzn zmieniać zwoje na nowe , czy w tym też da radę ? i jest na to jakiś określony poradnik czy mogę korzystać z dowolnego ;]
klaps6 Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Wiem że niektóre silniki można przeplatać czy coś takiego , tzn zmieniać zwoje na nowe , czy w tym też da radę ? i jest na to jakiś określony poradnik czy mogę korzystać z dowolnego ;] Wszystko można przewinąć tylko obawiam się, że w tym przypadku jest to nieopłacalne, skoro tak się grzeje to nie wiadomo czy już magnesy nie dostały po tyłku - taniej wyjdzie kupić nowy. Właśnie wróciłem z lotniska, mówisz, że dopiero co odbyłeś lot, jesteś z Tarnowa, więc wnioskuję, że latasz poza lotniskiem klubowym, gdzie latasz? Zapraszamy na lotnisko - pomożemy.
Irek M Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Chyba,że latał cały czas z wiatrem i silnik miał mało powietrza:P:P:P Zastanów się trochę... To ,że gorący regulator to normalne w gorący dzień i gdy nie ma wentylacji w modelu. Wtedy pakiet również bywa bardziej niż ciepły - mój był prawie że parzący w dłonie. Jednak silnik nie powinien az tak się nagrzewać. Jesli wzrost temperatury nie był zależny od warunków atmosf. to przestań używac tego silnika zanim szkód nie będzie więcej. Próbowałeś na smigle 7' ?
Linean Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 klaps6 tak jestem z Tarnowa i latam poza lotniskiem ( nie daleko domu akurat mam teren wolny od zabudowań ) do lotniska mam trochę drogi i narazie na wyposażeniu mam jedną baterie na której polatam z 5/6min i tak nie za bardzo opłaca się jechać az na lotnisko żeby polatać te 5 min , poza tym jak narazie jedynym transportem do którego mieści się samolot to samochód ;] Latam na śmigle 8' bo 7' nie mam ale idę dziś zakupić ;p co powiecie na Emax-a http://www.emodel.pl/emax-silnik-cf-2822-p-39.html Czytałem o nich dużo i nie wiem czy go brać czy nie , bo mam na miejscu do kupienia
Irek M Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 co powiecie na Emax-a http://www.emodel.pl/emax-silnik-cf-2822-p-39.html Są osoby, ktore chwalą ten silnik ale ja już nigdy nie użyję ich. Dla mnie są słabe jesli chodzi o parametry i wybrałbym każdy inny "dzwonek" Moc statyczną jaka podają ja nie stwierdziłem na wadze. W temacie AquaStar reaktywacja na ostatniej lub przed ostatniej stronie zamieściłem link gdzie widać jak łódż latająca nie moze wejsć w ślizg na tym silniku oraz drugi link jak nagle zaczęła śmigać na "dzwonku" Turnigy też kV 1200. Dla mnie CF 2822 to szajs ale wybór należy do ciebie... :mrgreen:
Malker Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Fokker, miałeś Emaxa 2822 z HC czy kupiony w Polsce? Jaki miał kolor obudowy? Czerwony czy wpadający w róż? I jakie śmigło? Linean ! Zabezpiecz te goldy ! Sam prosisz się o spalenie silnika. Kiedyś mi w Emaxie 2822 obudowa przetarła 1 przewód i szła zwara, iskry z silnika i po kilku sekundach był potwornie gorący, na szczęście byłem nisko i zauważyłem, od razu wyłączyłem silnik i ślizgiem pod nogi, kawałek taśmy do zabezpieczenia i działa dalej :]
Linean Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 ja goldy po złączeniu zaklejam izolacją ;p , silnik nabyłem i będę go testował powiem jak się na nim lata
Irek M Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Fokker, miałeś Emaxa 2822 z HC czy kupiony w Polsce? Jaki miał kolor obudowy? Czerwony czy wpadający w róż? I jakie śmigło? Kupiony w Polsce albo w modele.sklep albo u Skalena gdy prowadził sklepik. Patrzac na kolor nie jest on ani czerwony ani wpadajacy w rózowy anodowany...Próba w wodzie smigło GWS 9' na wadze próba ciągu najróżniejsze włączając zalecane 10'.
Linean Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 No a więc chwile temu zakończyłem oblot na nowym silniku i śmigle GWS 9x4 bo takie uznałem za najlepsze i lata się bardzo dobrze , silnik nie grzeje się i co zauważyłem jest o wiele oszczędniejszy od poprzednika bo latałem na nim 12min na połowie gazu na pakiecie 1000 . Co do prędkości latania to nie zauważam różnicy , a powiedział bym nawet że emax z tą 9' jest szybszy . No ale cóż silnika nie ocenia się po jednym locie , i jak do teraz jestem z niego zadowolony . Odnośnie starego Towerka czy przeplecenie jest kosztowne ? Bo jeżeli to tylko wymiana drucika miedzianego to w wolnym czasie bym to zrobił i silnik może posłużył by mi w czymś innym . Pozdr
Adam P. Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Zależy jak cenisz swój czas. Spędzisz przy tym pewnie parę godzin a to monotonna robota. Na koniec może się okazać że w ogóle nie działa. Moim zdaniem szkoda nerwów za 30zł.
Linean Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 może masz rację , ale są wakacje i w brzydką pogodę nie zawsze jest co robić , a poza tym umiejętność przeplatania może się przydać ;] Więc zabiorę się za to i zrobię bez pośpiechu w wolnym czasie ;p
Rekomendowane odpowiedzi