Skocz do zawartości

TowerPro 2408-21 niesamowicie się grzeje


Linean

Rekomendowane odpowiedzi

Siema

Mam silnik TowerPro 2408-21 i po ostatnim incydencie ( latałem przy silnym wietrze i tak zagrzało regulator ze odciął zasilanie i kretowałem ) silnikowi pociemniały zwoje , niektóre są całkowicie czarne , ale silnik pracuje tak samo . Problem w tym że niesamowicie się grzeje . Jeszcze po tym krecie nie latałem tylko wymieniłem oś i testuje "na sucho" , wiem ze wtedy się bardziej grzeje , ale po 20sec na połowie gazu silnik jest tak gorący że można się sparzyć . Nie wiem czy to nie przeszkadza w lataniu ( niby w locie większe chłodzenie itd. ) ale boje się wzbić wysoko i żeby mi silnik siadł . Posiadam śmigło zalecane przez producenta APC 8x4-E ( producent podaje 8x4 bez -E , wprawdzie nie wiem co to oznacza ) , lipola 3s 25C flightmaxa, regulator HK 25-30A ESC

 

 

 

Proszę najlepiej o stanowcze zdanie czy na tym latać czy stanowczo nie ? A jeżeli tak to czy są jakieś zagrożenia .

 

Silnik jest 2x mocniejszy niż wymaga mój model , więc spokojnie mogę latać na połowie gazu jeżeli będzie trzeba .Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna- 1.Za duże napięcie mu podajesz/2.masz za duże śmigło do silnika/ 3.jedno i drugie- Masz za duże śmigło do danego napięcia tzn silnik może pracować na takim śmigle, ale np na 2s a nie 3s lipo. Któreś z tych jest przyczyną, sam musisz dojść które, ponieważ nie znam tego silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pełne oznaczenie tego silnika to 2408-21 3( i tu nie wiem czy to traktować jak delta czy trójkąt - taki symbol). Silnik jest na 2-3s a jego obroty to 1700 kV. Na 3s zaleczane jest śmigło nawet 7' choć w opiniach na pod produktem opisują loty na 8' przy pakiecie 3s...

Kiedyś miałem bardzo podobnie w innym dzwonku - pierwsze uruchomienie powiedzmy po miesiącach leżenia, a tu zamiast kręcić się poszedł dym i zwoje zrobiły sie czarne. Też myślałem że spaliłem ale nic sienie stało, a co najwazniejsze nie mam pojęcia dlaczego tak się stało. Z silnikiem twoim jest coś nie tak to oczywiste, regulator masz odpowiedni bo silnik według specyfikacji powinien pobierać góra kilkanascie A. Może spróbuj na 7' by sprawdzić co się dzieje; jeśli nadal to samo to niestety zmiana silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TowerPro 2408-21 Black lub Gold to dzwonek powszechnie używany w ESA ze śmigłem 8x4 APC, GWS itp. zasilany pakietami 3s. W takiej konfiguracji nie ma prawa się tak grzać nawet podczas huraganu. Czasem jak się taśma wkręci w piastę .... ale to inna bajka.

Śmigło masz dobre, regiel na wyrost, pakiet też odpowiedni a z silnikami tak bywa.

Kup nowy - to w porywach 30zł.

A jeżeli tak to czy są jakieś zagrożenia .

 

Owszem - jak się silnik całkiem dodźga, może pociągnąć taki prąd, że zwęgli tranzystory w reglu a wtedy z lipolka zrobi się świeca dymna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem , ale jestem pewien że przed tym lotem się nie grzał , bardzo wiało , ale latał bez problemu choć zwoje pociemniały i teraz się grzeje , dodatkowo po locie który odbyłem przed chwilą odbyłem zauważyłem że lipol jest ciepły , a nie sprawdzałem tego wcześniej i tak pytam czy latanie sprawia ze bateria się grzeje ? ( nie są to jakieś niesamowite temperatury , ale trzymając w ręce odczuwa się gorąc )

 

Szukam identycznego silnika i narazie żadnych rewelacji cenowych jakby ktoś miał jakieś sklepy internetowe oferujące go tanio w polsce to był bym wdzięczny

Pozdr

 

Edit:

Wiem że niektóre silniki można przeplatać czy coś takiego , tzn zmieniać zwoje na nowe , czy w tym też da radę ? i jest na to jakiś określony poradnik czy mogę korzystać z dowolnego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że niektóre silniki można przeplatać czy coś takiego , tzn zmieniać zwoje na nowe , czy w tym też da radę ? i jest na to jakiś określony poradnik czy mogę korzystać z dowolnego ;]

Wszystko można przewinąć tylko obawiam się, że w tym przypadku jest to nieopłacalne, skoro tak się grzeje to nie wiadomo czy już magnesy nie dostały po tyłku - taniej wyjdzie kupić nowy. Właśnie wróciłem z lotniska, mówisz, że dopiero co odbyłeś lot, jesteś z Tarnowa, więc wnioskuję, że latasz poza lotniskiem klubowym, gdzie latasz? Zapraszamy na lotnisko - pomożemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba,że latał cały czas z wiatrem i silnik miał mało powietrza:P:P:P

Zastanów się trochę...

To ,że gorący regulator to normalne w gorący dzień i gdy nie ma wentylacji w modelu. Wtedy pakiet również bywa bardziej niż ciepły - mój był prawie że parzący w dłonie. Jednak silnik nie powinien az tak się nagrzewać. Jesli wzrost temperatury nie był zależny od warunków atmosf. to przestań używac tego silnika zanim szkód nie będzie więcej. Próbowałeś na smigle 7' ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klaps6 tak jestem z Tarnowa i latam poza lotniskiem ( nie daleko domu akurat mam teren wolny od zabudowań ) do lotniska mam trochę drogi i narazie na wyposażeniu mam jedną baterie na której polatam z 5/6min i tak nie za bardzo opłaca się jechać az na lotnisko żeby polatać te 5 min , poza tym jak narazie jedynym transportem do którego mieści się samolot to samochód ;]

 

Latam na śmigle 8' bo 7' nie mam ale idę dziś zakupić ;p

 

co powiecie na Emax-a http://www.emodel.pl/emax-silnik-cf-2822-p-39.html

Czytałem o nich dużo i nie wiem czy go brać czy nie , bo mam na miejscu do kupienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są osoby, ktore chwalą ten silnik ale ja już nigdy nie użyję ich. Dla mnie są słabe jesli chodzi o parametry i wybrałbym każdy inny "dzwonek" Moc statyczną jaka podają ja nie stwierdziłem na wadze. W temacie AquaStar reaktywacja na ostatniej lub przed ostatniej stronie zamieściłem link gdzie widać jak łódż latająca nie moze wejsć w ślizg na tym silniku oraz drugi link jak nagle zaczęła śmigać na "dzwonku" Turnigy też kV 1200. Dla mnie CF 2822 to szajs ale wybór należy do ciebie... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fokker, miałeś Emaxa 2822 z HC czy kupiony w Polsce? Jaki miał kolor obudowy? Czerwony czy wpadający w róż?

 

I jakie śmigło?

 

Linean ! Zabezpiecz te goldy ! Sam prosisz się o spalenie silnika.

 

Kiedyś mi w Emaxie 2822 obudowa przetarła 1 przewód i szła zwara, iskry z silnika i po kilku sekundach był potwornie gorący, na szczęście byłem nisko i zauważyłem, od razu wyłączyłem silnik i ślizgiem pod nogi, kawałek taśmy do zabezpieczenia i działa dalej :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fokker, miałeś Emaxa 2822 z HC czy kupiony w Polsce? Jaki miał kolor obudowy? Czerwony czy wpadający w róż?

 

I jakie śmigło?

Kupiony w Polsce albo w modele.sklep albo u Skalena gdy prowadził sklepik. Patrzac na kolor nie jest on ani czerwony ani wpadajacy w rózowy anodowany...Próba w wodzie smigło GWS 9' na wadze próba ciągu najróżniejsze włączając zalecane 10'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a więc chwile temu zakończyłem oblot na nowym silniku i śmigle GWS 9x4 bo takie uznałem za najlepsze i lata się bardzo dobrze , silnik nie grzeje się i co zauważyłem jest o wiele oszczędniejszy od poprzednika bo latałem na nim 12min na połowie gazu na pakiecie 1000 . Co do prędkości latania to nie zauważam różnicy , a powiedział bym nawet że emax z tą 9' jest szybszy . No ale cóż silnika nie ocenia się po jednym locie , i jak do teraz jestem z niego zadowolony .

 

Odnośnie starego Towerka czy przeplecenie jest kosztowne ? Bo jeżeli to tylko wymiana drucika miedzianego to w wolnym czasie bym to zrobił i silnik może posłużył by mi w czymś innym .

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz rację , ale są wakacje i w brzydką pogodę nie zawsze jest co robić , a poza tym umiejętność przeplatania może się przydać ;] Więc zabiorę się za to i zrobię bez pośpiechu w wolnym czasie ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.