Zielony Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Witam. Zakupiłem ASW 28 z HobbyKing. Byłem dzisiaj na pierwszym oblocie, niestety nieudany. Po wyrzuceniu samolotu w każdy możliwy sposób samolot spadał i przekręcał się w lewo. Po wypuszczeniu samolotu bez włączonego silnika samolot spadał bo 3-4 metrach. Bateria w samolocie to http://www.helipad.pl/pak...v_20c-3630.html czy nie jest za ciężka dla tego samolotu. Po daniu max obrotów silnika model nie chciał lecieć do góry. Z góry Dzięki Pozdro
ppompka Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Link nie działa, przekierowuje na główną stronę Helipadu
Maciek22 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Bateria jest idealna do tego samolotu .Proponuję wyważyć odpowiednio szybowiec i żeby stery były równe . Jak to nie pomoże to przyczyną może być nie odpowiedni wykłon i skłon silnika .Ja wczoraj pierwszy raz poleciałem ASW 15 też bez wykłonu silnika i cały czas mi skręcał ,ale teraz dałem już podkładki i powinno być ok
Zielony Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 To ta bateria http://www.helipad.pl/pakiet_max_force_1100mah_111v_20c-3630.html Teraz jak sprawdzałem jeszcze raz to silnik odpalił dałem na max obroty to po chwili obroty się zmniejszają do zera. Może problem leży po stronie baterii niby jest naładowana ale posiadam najtańszą ładowarkę hobbyking więc pewnie nie bardzo można jej wierzyć
Maciek22 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Może być regulator zepsuty ,albo nie wyrabia prądowo .Jak ten z zestawu to marnej jakości na pewno jest .Podładuj jeszcze akumulator i wtedy zobacz
Zielony Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 Aku ładuję już jakiś czas cały czas świecą zielone diody czyli (niby) bateria naładowana. A innej baterii do sprawdzenia nie mam. A silnika nie ruszałem jest tak jak był zamontowany po wyciągnięciu z pudełka.
ppompka Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Jeśli masz tą taką ładowarkę z przezroczystą niebieska obudowa, to dopiero jak zgaśnie zielona lampka to pakiet jest naładowany. Ale objawy z tym zmniejszaniem obrotów, to książkowo pasują do zbyt mało wydajnego pakietu. Rozumiem że model wyrzucasz przed siebie a nie do góry?
Zielony Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 Tak przed siebie. Starałem się pod wiatr ale wczoraj na polu próżno było go szukać. Rzucałem parę razy z górki ale i tak spadał po chwili na dół. A ładowarka to ta -> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6507__Turnigy_2-3_Cell_Lipoly_Balance%2FCharger.html
ppompka Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 A wszystkie stery masz dobrze poustawiane, bez rewersów? Próbowałęś model wyrzucać bez silnika? Może po prostu słabo wyrzucasz?
madrian Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Spróbuj wypuścić model bez silnika. Tzn. bez włączonego silnika, nie zdemontowanego... Model tak wypuszczony powinien polecieć prosto, stale i równo opadając - bez pompowania lub nadmiernego zadzierania (i bez pomocy z tytułu sterowania). Jeżeli to osiągniesz - to masz dobrze wyważony i ustawiony model. Będziesz się mógł zająć silnikiem. Pakiet możesz sprawdzić w każdej chwili zwykłym miernikiem napięcia, nawet takim za 10zł z promocji. http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRYevaYus01-os_G5Pvsxw45LEzxiMpJbiqQmDgmtF8TT3Ut8DAFA Mierzysz napięcie na głównych zaciskach, a potem na złączu serwisowym, na poszczególnych celach. Napięcie główne ma być sumą napięć cel (dla pakietu naładowanego 4,2V na celę), a napięcie cel powinno być równe i mieścić się w przedziale 4,2V (naładowany) do 3V (rozładowany) I to już bardzo dużo mówi o kondycji pakietu - w każdym razie więcej niż to czy pali się zielona dioda, czy nie. Wyłączanie zasilania silnika, sugeruje że pakiet nie jest do końca sprawny - regulator odcina zasilanie napędu, żeby zostawić energię dla serw i odbiornika (na lądowanie). Mając wyważony model, ze sprawdzonym pakietem - przejdź do ustawiania silnika. Ale nie ma co tego ustawiać, jak nie masz wyważonego modelu i sprawnego zasilania.
moriq Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 bez włączonego silnika samolot spadał bo 3-4 metrach jak to rozumieć? Pojęcie "spadał" jest trochę mało precyzyjne, może opisz jak model się zachowuje bo tak to masa postów i nic z tego nie wynika. Napisz czy przechyla się w dół i wali dziobem w ziemię, czy leci do góry, zatrzymuje się na chwilę i dopiero wali się w dół, czy może obraca się względem swojej podłużnej osi na któryś bok i upada na skrzydło?
Nebeb Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Leci prosto i łagodnie opada, nie zadziera nosa do góry, po prostu szybuje - nie wiem jak to inaczej opisać.
moriq Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 ee... to czyj to model bo widzę odpowiedź od innej osoby niż autor wątku?! Swoją drogą jak się ma "łagodne opadanie" do "spadał po 3-4 metrach"?
Zielony Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Opublikowano 12 Lipca 2011 Rzucałem z każdej możliwej pozycji kucając i stojąc. Kiedy wyrzucam samolot bez silnika to wali dziobem w ziemie a kiedy z silnikiem to po chwili przekręca się na lewo no i po chwili spotkanie z ziemią Tylko że uderza dziobem nie skrzydłem
moriq Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 To spróbuj przesunąć środek ciężkości do tyłu, np przez cofnięcie baterii w kierunku ogona. Regulację modelu rób o ile to możliwe przy w miarę bezwietrznej pogodzie.
Rafciu Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 ja obstawiam na przeciążony przód i źle wkręcone łoże. Może ściągać na lewo gdy silnik i/lub jego łoże jest odchylone o kilka stopni w lewo zamiast w prawo, może też zbyt w dół. Miałem tak w modelu Cessny Pelikana. Strasznie znosiło ją w lewo i nie mogłem tego wyregulować w locie trymerami. Okazało się że łoże było źle ustawione. Poprawienie pomogło i lata bajecznie Nie wiem czy to pomoże w zrozumieniu mojego opisu, ale jeżeli kreska | jest osią wzdłuż modelu, a ty masz silnik wkręcony \| mniej więcej tak (oś silnika to ta kreska pod ukośna) Oś powinna być tak |/ +-
Zielony Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Opublikowano 12 Lipca 2011 Problem z tym że bateria jest na tyle długa że nie mogę jej w żadną stronę przesunąć a ogólnie bateria z tego co zauważyłem jest bardziej po lewej stronie niż prawej. Może w tym leżeć problem ??
moriq Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 wklej trochę ołowiu jak najdalej na ogonie, przybędzie Ci ileś gram ale dzięki temu cofniesz środek ciężkości. Ewentualnie daj lżejszą baterię o mniejszej pojemności.
Rekomendowane odpowiedzi