Skocz do zawartości

Os Max FS 120


MironRC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

mam pytanie do specjalistów od "starszych" silników :) interesuje mnie dysza z 4-tego zdjęcia, do czego służy i jak ma być obsłużona? mam podłączyć wężyk i wypuścić poza kadłub?

może ktoś w ogóle miał ten silnik?

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest o rozmiarze 120 to musi mieć więcej niż 90 - ja akurat mam ją w Fokkerze. Wracając do króćca to wydaje mi się, że koś z forum podawał, że może on służyć również do podawania ciśnienia do instalacji dymotwórczej ale nie odnajdę tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie mam problem z odpaleniem tego silnika. Iglica wolnych obrotów była wykręcona, więc ciężko mi ją odpowiednio ustawić. W instrukcji obsługi ASP/Magnum 91 4T znalazłem, że iglica wolnych obrotów powinna być wykręcona na 4,25 obrotu a wysokich 2,5. Przy takich ustawieniach silnik po zassaniu paliwa od razu i gaśnie. O co chodzi?

 

Ps: instalacja paliwowa sprawdzona, żarzenie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z odpaleniem tego silnika. Iglica wolnych obrotów była wykręcona, więc ciężko mi ją odpowiednio ustawić. W instrukcji obsługi ASP/Magnum 91 4T znalazłem, że iglica wolnych obrotów powinna być wykręcona na 4,25 obrotu a wysokich 2,5. Przy takich ustawieniach silnik po zassaniu paliwa od razu i gaśnie. O co chodzi?

 

Ps: instalacja paliwowa sprawdzona, żarzenie działa.

Jeżeli łatwo odpala a później gaśnie to najprawdopodobniej jest przelany. Jeżeli odpalasz na powiedzmy 1/3 - 1/4 gazu to po prostu wkręć bardziej iglicę "wolnych" (próbuj dokręcać po 1/4 obr i obserwuj skutki).

Rozumiem że świecę masz właściwą do 4t?

 

Pozdr.,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw, przy dostatecznie wykręconej iglicy wolnych, ustalamy całkowite zamknięcie przepustnicy. Jeśli jest ono regulowane, regulujemy tak, aby przy oporze, przepustnica tylko co, całkowicie zamykała prześwit. (później do tej pozycji ustawimy gaszenie w nadajniku)

Teraz, cały czas przytrzymując przepustnicę cofniętą do oporu, wkręcamy delikatnie iglicę do chwili, kiedy wyczujemy, że jej stożek zakleszcza się już w dyszy. W tej chwili, przy domykaniu i uchylaniu przepustnicy czujemy, że przy domkniętej iglica się lekko zakleszcza w dyszy (jeśli oring jest luźny, to iglica się tu nawet rozregulowuje). Musimy teraz iglicę wykręcić tylko na tyle, żeby tego zakleszczania nie było.

Teraz regulujemy już tylko iglicą główną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musimy teraz iglicę wykręcić tylko na tyle, żeby tego zakleszczania nie było.

Teraz regulujemy już tylko iglicą główną.

Piszesz to dla FS120 czy ogólnie?

Bo taka "regulacja" zmieniać się będzie z silnika na silnik, generalnie obie iglice powinny być ustawiane "na objawy" a nie "na obroty (iglicy)"...

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten zaprzecza działaniom maszynom tego typu. Dzisiaj z kolegą z forum próbowaliśmy go uruchomić. Objawy są dość dziwne. Po odkręceniu iglicy ''wolnych'' obrotów na maxa silnik zapala ale potem trzeba dla wkręcenia wysokich obrotów iglice wolnych obrotów wkręcić.

Wkręcenie daje efekt tylko w momencie pracy silnika natomiast odpalić się już nie da.

 

Odpaliłem i wyregulowałem sporo 4T-ów, ten mimo, że Os Max jest bardzo dziwny. Pewnie wróci do nadawcy. Chyba, że wspólnie coś wymyślimy. :win

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ten zaprzecza działaniom maszynom tego typu. Dzisiaj z kolegą z forum próbowaliśmy go uruchomić. Objawy są dość dziwne. Po odkręceniu iglicy ''wolnych'' obrotów na maxa silnik zapala ale potem trzeba dla wkręcenia wysokich obrotów iglice wolnych obrotów wkręcić.

Wkręcenie daje efekt tylko w momencie pracy silnika natomiast odpalić się już nie da.

 

Odpaliłem i wyregulowałem sporo 4T-ów, ten mimo, że Os Max jest bardzo dziwny. Pewnie wróci do nadawcy. Chyba, że wspólnie coś wymyślimy. :win

Przede wszystkim sprawdźcie drożność przewodów paliwowych, czy nic nie jest przytkane ani załamane, oraz czy wężyk ssący nie spadł/nie jest uszkodzony (dziurawy).

 

Inna rzecz, silnik ze zbyt bogatą mieszanką jest łatwiejszy do odpalenia; mieszanka w sam raz lub ciut uboższa normalne odpalenie będzie utrudniać.

Zobacz czy w ustawieniu dla którego pracuje poprawnie a nie możecie odpalić pomoże w odpaleniu przytkanie tłumika w momencie kręcenia rozrusznikiem - powinno zwiększyć ciśnienie paliwa i chwilowo wzbogacić mieszankę.

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.