Skocz do zawartości

Dywagacje na temat śmigła składanego?


Cimek

Rekomendowane odpowiedzi

No to panowie tak. Jest sobie taki Kołpaczek Multiplexa (do EGP) ma on 55mm ,więc jak by nie patrzeć 2cale, oś silnika nie dochodzi do łopatek, więc jak?. Według producenta silnik załóżmy Emax 2822 na zasilaniu 3s max śmigło 9x5, to gdybym teraz tak założył do tego jeszcze kołpak wyszło by 11x5? I teraz panowie zauważyłem że ile ludzi tyle opinii? A więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw błędy, bo zaraz ci ktoś wytknie ten półmetrowy kołpak... :wink:

 

W przypadku śmigieł składanych, kołpak nie liczy się. Jeżeli producent silnika podaje śmigło 9x5 - kupujesz łopatki 9x5 i montujesz. Bez przejmowania się kołpakiem.

Kołpak nie jest elementem czynnym i nie stawia wielkiego oporu w czasie ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo skok zawsze będzie ten sam.

Czy aby na pewno?

 

------------------

 

Łopatka śmigła Aeronaut 10,5x6 ma długość, od punktu zamocowania do kołpaka do końcówki 112,8 mm, czyli 4,44cala.

 

--------------------

 

Jak zamontujemy inny kołpak niż przewidział producent łopatek, to skok też się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to taki problem zmierzyć długość łopatek i samemu wykoncypować. Np. łopatki Graupnera 9x6 mają po 9,6cm. Dwie razem 19,2cm, czyli 7,6cala. Jak widać do 9 cali brakuje im prawie dwóch cali. I teraz-wszystkie śmigła składane mają wymiar podawany razem z łącznikiem kołpaka. A nie tak jak Madrian pisze. Zresztą na stronach z danymi śmigieł dobrych producentów są podawane wymiary długości łączników kołpaków. Są zawsze doliczane, i mają różne dlugości łączników dla różnych długości śmigieł. Im dłuższe łopatki, tym dłuższy łącznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, może się dokształcę:

Łopata śmigła posiada część "roboczą" i część "bierną" (fragment od osi obrotu śmigła do początku obszaru faktycznie wytwarzającego siłę nośną). Jak wszyscy wiedzą, kąt natarcia zmienia się wraz z odległością od osi obrotu (maleje, bo prędkość liniowa rośnie). Zatem jaki kąt natarcia (czyli wynikowo skok śmigła) jest podawany przez wytwórców śmigieł? Maksymalny? Średni? W połowie promienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, może się dokształcę:

Łopata śmigła posiada część "roboczą" i część "bierną" (fragment od osi obrotu śmigła do początku obszaru faktycznie wytwarzającego siłę nośną). Jak wszyscy wiedzą, kąt natarcia zmienia się wraz z odległością od osi obrotu (maleje, bo prędkość liniowa rośnie). Zatem jaki kąt natarcia (czyli wynikowo skok śmigła) jest podawany przez wytwórców śmigieł? Maksymalny? Średni? W połowie promienia?

Wszystkie jakie podałeś - takie same - tzn skok bo kąty maleją wraz ze wzrostem promienia - popatrz na rysunek Huberta -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.