Krzycho Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Witam. Posiadam Mini Titana E325 sil.standardowy TT OBL 29/35-10H 3500KV zębatka 13T regulator standart ACE BLC-40 i zewnętrzny BEC.Pakiety po 5 lotach 2220 25C waga modelu 910g 40 lotów wykonałem latając w normalu,ale wkońcu wczoraj trzeba było zrobić pierwszy krok z IDLE UP więc przełączyłem magiczny przełącznik no i odrazu inne latanie stabilniej,żwawiej,szybciej ,a do tego czas lotu tylko 5min ,ale silnik,pakiet ciepły regulator ciut cieplejszy nie to co w normalu. .Dziś podkusiło mnie zrobić Backflipa no jakoś zrobiłem nawet trzy takie koślawe wyszły tylko zauważyłem dziwne zjawisko. Po daniu max drążka do góry czy do dołu ta reakcja jest spowolniona o jakieś tam setne sekundy i jak by brakowało mu trochę mocy Ustawienia Gaz: 100 inh 85 inh 100 Skok: liniowo od -10 d0 +10 Regulator programowałem wg instrukcji: 1. Bartery protection – funkcja oznaczona jako 1 dzwięk -Light discharge protection for Li-Po/Li-Ion -Standard discharge protection for Li-PO/Li-Ion <---to ustawienie mam -Heawy discharge protection for Li-PO/Li-Ion 2. Motor timing – funkcja oznaczona jako 2 dzwięki -Auto timing -Soft timing<----- to ustawienie mam -Hard timinig 3. Brake mode - funkcja oznaczona jako 3 dzwięki -No brake<----to ustawienie mam -Soft brake -Hard brake 4. Throttle sensitivity - funkcja oznaczona jako 4 dzwięki -Soft throttle respone -Standard throttle respone<----- to ustawienie mam -Quick throttle respone 5. Flying Mode - funkcja oznaczona jako 5 dzwięków -Airplane mode -Helicopter mode with governor -Helicopter mode without governor<----- to ustawienie mam Czy można którąś funkcję zmienić,żeby była szybsza reakcja na róch drążka ,ale czas lotu się nie zmienił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekJ Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Jakiś przyciężki ten e325... Ustawienie nr 4 na "Quick". Cudów nie ma: zużycie energii wzrośnie. To może nie wystarczyć ale warto spróbować. Może na tarczę trzeba szybsze i mocniejsze serwa, może mocniejszy napęd - okaże się jeśli ustalisz czy obroty mocno spadają kiedy dajesz kopa. Czy te podane dla skoku -10 do +10 to wartości w stopniach (zmierzonych kątomierzem do łopat)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 4 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Jakiś przyciężki ten e325... Ustawienie nr 4 na "Quick". Cudów nie ma: zużycie energii wzrośnie. To może nie wystarczyć ale warto spróbować. Może na tarczę trzeba szybsze i mocniejsze serwa, może mocniejszy napęd - okaże się jeśli ustalisz czy obroty mocno spadają kiedy dajesz kopa. Czy te podane dla skoku -10 do +10 to wartości w stopniach (zmierzonych kątomierzem do łopat)? Ciężki bo pakiet waży 188g+flymentor+alu wyposażenie+bec+serwo ogona cyfrowe S9257+malowana kabina. Na tarczy 3xHS65 MG Jak wykonuję szybkie ruchy gazem to czuć takie przydławienie. Kąty mierzone kątomierzem z poziomiczkami w stopniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeszekJ Opublikowano 4 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Flymentor może wprowadzać opóźnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wodzu 7 Opublikowano 5 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2011 Zrób krzywą gazu 100 inh 90 inh 100 a po paru lotach podnieś z 90 na 95.Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomnow95 Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Czuc przydlawienie bo silnik za slaby. Tez tak mialem. Ona ma bodajze 240wat. A jakacznies agresywniejsze 3d to takjak mnie nie wystarczy silnik 400wat:) Zmien motor i bedzie spokoj. Regiel jet mocny i wydoli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Czuc przydlawienie bo silnik za slaby. Tez tak mialem. Ona ma bodajze 240wat. A jakacznies agresywniejsze 3d to takjak mnie nie wystarczy silnik 400wat:) Zmien motor i bedzie spokoj. Regiel jet mocny i wydoli. No tak tylko jaki silnik bo w skorpionach się łożyska sypią w X500 tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Malker Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 No tak tylko jaki silnik bo w skorpionach się łożyska sypią w X500 tak samo To już wiem dlaczego nagrali swój oficjalny film jak wymieniać łożyska :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebus Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 tak naprawdę nie powinno się za bardzo pracować drążkiem GAZU w max i min wychyleniach , podczas wykonywania figur nie używa się maksymalnych wychyleń. Proponuję Ci zwiększyć kąty główne w opcji swash mix dla PITCH tak aby uzyskać +12,0,-12 w idlu. Kolejną rzeczą jest twoja czułość na drążek pochylenia i przechylenia. Nie wiem jakie masz kąty ustawione właśnie dla cykliki (bo nie wiem czy wiesz ale podczas regulacji śmigłowca to też się ustawia) w przypadku takiego małego jakieś 8-9 stopni. spróbuj to zrobić w sposób następujący.... wystartuj modelem.... zrób fikołka i zobacz jak szybko się obraca, potem wyląduj ...wejdź w opcję swash mix i zwiększaj wartości dla AILE i ELEV o 2 punkty tak aby dolna tarcza bardziej się przechylała.... i znowu podnieś i sprawdź czy jest szybciej... i rób tak dopóki nie bedzie cię satysfakcjonowała predkość obracania śmiglowca.... Później po tym możesz ustawić samą czułość reakcji drążka (przechyłu i pochyłu) tak aby był bardziej czuły na dotyk --- PO PROSTU EXPO minusowe dla AILE i ELEV --------- model będzie się obracać z prędkością jaką sobie ustawiłeś w poprzednim kroku ale nie będziesz musiał drążkiem wychylać po całości. Drąg będzie bardziej czuły w centrum. UWAGA! MODEL BĘDZIE MNIEJ STABILNY PO TYCH ZABIEGACH I BARDZIEJ NARWANY. AHA ustawienia regla.... daj sobie gaz 100 po całości - ja bym tak zrobił i tak latam REGIEL SIĘ NIE MĘCZY BO NIE MUSI PRACOWAĆ i regulować napięcia w różnych zakresach Bat protection ja bym ustawił na wysokie - ogólnie pakiety do 3.80 /3.70 na celle rozladowywuj bo to zdrowo dla nich Motor timing daj na AUTO Brake masz dobrze 4.Throttle sens ustaw na QUICK RESPONSE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Więc tak. W ustawieniach aparatury mam dla Idle up 1punkt 13% -10st jeśli zjadę do 0% uzyskam jakieś -14% 3punkt 50% 0% 5punkt 89% +10st jeśli podciągne do góry to uzyskam jakieś +14st Dla D&R liniowo dla EXPO wychylenie 85% a można kombinować do 125% Rzeczywiście ten fikołek trwał jakieś 3sek długo jakoś I jeszcze jedną rzecz zauważyłem.Chciałem ustawić teraz Gaz dla idle up liniowo 100% i ta linia na wyświetlaczu wygląda prosto gdy jest 90-100-100-100-100 Jeśli dam te 100 na początku to jest nieliniowy wykres czego mam się trzymać wykresu czy liczb? Mam MX12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebus Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Więc tak. W ustawieniach aparatury mam dla Idle up 1punkt 13% -10st jeśli zjadę do 0% uzyskam jakieś -14% 3punkt 50% 0% 5punkt 89% +10st jeśli podciągne do góry to uzyskam jakieś +14st Dla D&R liniowo dla EXPO wychylenie 85% a można kombinować do 125% Rzeczywiście ten fikołek trwał jakieś 3sek długo jakoś I jeszcze jedną rzecz zauważyłem.Chciałem ustawić teraz Gaz dla idle up liniowo 100% i ta linia na wyświetlaczu wygląda prosto gdy jest 90-100-100-100-100 Jeśli dam te 100 na początku to jest nieliniowy wykres czego mam się trzymać wykresu czy liczb? Mam MX12 co ty kąty na głowicy całe uzyskujesz w krzywej pitch? dla IDLA ? Krzywa ma byc liniowo w górę 0, 25, 50,75,100 i kąt łopat dla krzywej Stunt(IDLE UP) MA BYĆ w pozycji 0=12st, 25=inh,50=0st,75=inh,100=12st jak w 0 masz 0st na łopatach(drążek gazu na środku) , a kąty przy krzywej liniowej tak jak wyżej napisalem w górnym i dolnym zakresie są takie same to tylko zwiększasz je lub zmniejszasz w opcji SWASH MIX jeżeli expo masz na 85 ustawione to być może to też jest przyczyna ....... expo zaczyna się zazwyczaj expo ustawia się na 0 .... no jak ktoś początkujący jest to na 25% można żeby taki narwany nie był Aha nie sugeruj się wykresem .... ma być 100 po całości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 jeżeli expo masz na 85 ustawione to być może to też jest przyczyna ....... expo zaczyna się zazwyczaj expo ustawia się na 0 .... no jak ktoś początkujący jest to na 25% można żeby taki narwany nie był Ale EXPO u mnie to jest(wydaje mi się )zakres wychyleń każdego serwa czyli im większy tym większe wychylenie ramienia serwa,a D&R to czułość na ruch? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebus Opublikowano 6 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Zakres wychylen serw ustawia się też w travel adiust inaczej EPA czyli endpointy DR ma być na 100% i to jest zakres wychyleń serw a expo dla ciebie 25% lub 0 jak wolisz EXPO to czułość drążka.... inaczej zakrzywienie krzywej drążka http://www.youtube.com/watch?v=V9vWmRncdws Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 6 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2011 Zakres wychylen serw ustawia się też w travel adiust inaczej EPA czyli endpointy DR ma być na 100% i to jest zakres wychyleń serw a expo dla ciebie 25% lub 0 jak wolisz EXPO to czułość drążka.... inaczej zakrzywienie krzywej drążka Wszystko się zgadza moja pomyłka.Jak oblatam sprzęt to dam znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gmeracz Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Hejka. MT to moja ulubiona no i na prawdę dobra maszynka do mielenia powietrza. Wytrzymuje wiele i na wiele też pozwala. Wycisnąłem z niego sensowne 2800 i wydawałoby się, że to koniec. Ale gdy doszedł do 3200 rozsypała mi się alu skrzynka na ogonie Ale widok manewrów przy 3100 bezcenny Więc można na prawdę dużo. 4:30 przy 3D to norma, maks w lekkim locie na 3S 2800 to chyba 12 minut (najlepsze dla niego pakiety na świecie z HK bo małe, pojemne, lekkie i tanie). Powiem ci od siebie (co uzupełni trochę Sebusa) że tu mamy do dyspozycji bardzo wiele kombinacji oprócz zmiany silnika - tylko setupami. Mogę zasugerować np. takie setupy, gdy pod idle1 dajesz kąty +-10, pod idle2 +-12 i przy tych samych krzywych gazu i... teścisz. Poza tym polecam test typu I1=I2 ale w I2 dodajesz większe expo przy obrotach rzędu 2800 i łopatach węglach oczywiście, bo to już nie żarty. Dajesz w I2 duala na plus dla większej czułości, ale expo trochę na minus aby w środku drąga był spokojniejszy. Inaczej fika jak głupi przy zawisie i wyprowadzeniu z figur. Reszta to bajka, cud miód i... 4D Oczywiście mówię tu w sytuacji, gdy masz w głowicy na kompensatorach kulki maks na zewnątrz Nie dość tego - po jakimś czasie zmniejszyłem setupy bo okazało się, że... już nie muszę tyle dawać gazem 8) Przychodzi praktyka, setupy na 10 stopni wystarczają itd. Aha, od wersji V2 wiele części pasuje, ale są tańsze. Bo nowe. I często lepiej te kupić choć to de facto to samo. Zrobiłem wszystkie możliwe konwersje i obecnie pakowałbym się tylko w jedno - alu ogon + zielone flybara + podwozie gorilla. Reszta śmiga oki. PS. Łożyska w Scorpionach się nie sypią, jeżeli je smarujemy. Mam kilka różnych po kilkuset lotach i śmigają. Firma robi olej do tych łożysk = rewelka! Ale wały są różne, czasem hartowane a czasem miękkie. PS2. Przy obrotach pow. 2800 sam się krzywi oryginalny wał. Te hartowane są mocniejsze. Puste w środku są równie dobre co pełne. PS3. Niektóre tanie alu-huby głowicy potrafią być krzywe i z lekkim biciem. Do 2600 to nie problem, potem się krzywi wał główny... PS4. Dlaczego nikt tu nie może postawić chociaż browarka za tyle wiedzy... chlip... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 12 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ostatnio próbowałem różne ustawienia od kątów 8st do 12st różne ustawienia regla i obr.silnika szybkie ruchy drążkiem gazu w dużym zakresie i w małym takimi schodkami ale dalej jest takie przydławienie. Fikołków nie próbowałem bo nie chciałem jak na razie ryzykować. Mam jeszcze dwie możliwości --wstawić silnik Turnigy Typhoon 450H 2215H który mam na stanie lub kupić coś mocniejszego? --kupić pakiety co najmniej 35C? Co byście mogli doradzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oki188 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 A może by tak kolega włączył "governor" do lotów 3D ustawiony na 85% mocy silnika zawsze będzie te 15% aby wyrównać obroty silnika w razie gwałtownego dodania gazu. Co do pakietów to z doświadczeń z elektrykami wiem że 30C to absolutne minimum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgruszka Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 witam nie wiem czy już czasem ktoś tego nie napisał (nie mam czasu czytać wszystkiego) ale podzielę się moją wiedzą do lotów w IDLEUP kąty -9 do +9 nie więcej bo silnik zawsze będzie się dławił możesz spróbować dać mniejszą zębatkę atakującą np. 12T lub 11T a za to podnieść obroty na silniku bo silniki 3f mają największą sprawność w najwyższych zakresach obrotów pakiet minimum 40C jeszcze jest technika robienia backflip'ów... na początku też dławiłem silnik... polatasz trochę, poeksperymentujesz to znajdziesz ten złoty środek.... rafal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eptita Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Rafał obroty podnieść na Throttle curve czy na mój chłopski rozum da sie Timingiem na ESC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 13 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Mam jeszcze pytanie bo będę odciążał model i uzyskam 890g z tych 910g Dodatkowo zamontowałem zewnętrzny bec ale regulator ma i tak swój wewnętrzny. Jak będę chciałbym zdemontować go i latać w idle przy obrotach 95 95 95 95 95 to nie będzie się grzał za bardzo? czy lepiej zostawić zewnętrzny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi