sebamor Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Witam, oto moja relacja z budowy Spada XIII z napolskimniebie.pl Od jakiegoś czasu latam w ESA WWII i naszło mnie w końcu aby zbudować coś do WWI. Spada, którego będę budował można nazwać wersją drugą poprzedniego Spada od Pana Marka, a to dlatego, ponieważ po konsultacji z Panem Markiem udało się wyeliminować słabe cechy zestawu, poprzez inny sposób budowy. Ale o tym niebawem... Standardowo zaczynamy od składu całego zestawu: Ja standardowo zawsze zaczynam od zaokrąglenia stateczników za pomocą nożyka łamanego, ponieważ jeżeli tutaj coś pomieszamy to ewentualne koszty naprawy będę najmniejsze. A poza tym musimy się wczuć w obrabiany materiał. Jeszcze dodam, że najlepiej robić to wkładami firmy OLFA, bo są ostre i bardzo wygodnie się nimi pracuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Prace szybko idą do przodu :mrgreen: : Klejenie płatów skrzydła: A teraz pierwsza modyfikacja, ponieważ kadłub modelu przy większych kretach lubił się łamać w miejscu krawędzi natarcia, przy pomocy kleju UHU Por został naklejony kawałek siatki zbrojeniowej. Oraz jak widać wyciąłem już boki maskujące o grubości 4mm: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 A jak pójdą węgle (szkło, bo Marek chyba to daje do zestawów) w kadłubie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 No faktycznie dzięki, zapomniałem a miałem to dać przed tą siatką. Zdecydowałem, że węgle pójdą przez siatkę. Potem jeszcze raz przejadę uhu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Nie przesadź z tym zbrojeniem. Wbrew pozorom te 550 g to wcale nie jest tak dużo. Może ci zabraknąć wagi, a jak zaliczysz porządnego kreta to nic Cię nie uratuje. Nie tu, to połamie się gdzie indziej. Ja już to przerabiałem. Takie pancerne kadłuby wcale nie są dobre, a dużo ważą. Trzeba to robić z głową, model ma pracować i być elastyczny a nie "betonowy". Lepiej dodaj ze 2 węgle da dziób, skoro Ci zależy, żeby model był mocniejszy niż tą siatkę. Pogadaj z Markiem, on Ci doradzi gdzie mądrze dodać wzmocnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Ustaliłem z Markiem, że dam tą siatkę, więc dałem, mówiąc szczersze to On mi tak doradził, ponieważ już to przetestował w swoim Spadzie. A właśnie dzięki tej siatce na uhu por model jest elastyczny. Dzięki za radę dotyczącą wagi. Jeszcze nie mam doświadczenia w WWI Od tego momentu oszczędzam na wadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 ...już to przetestował w swoim SadzieNie wiedziałem, że Marek lata w sadzie za domem. Slalom między jabłoniami? A tak na poważnie, skoro tak to ok. Marek ma różne "dziwne" patenty ale w ciemno można je brać i na pewno się sprawdzą. Zwróciłem na to uwagę bo nie było węgli, a one są najważniejsze. Marcin w zeszłym roku latał modelem bez prętów w kadłubie i kleił odłamany ogon kilka razy Powodzenia w budowie, na zawodach w Krakowie będzie sporo WWI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Slalom między jabłoniami? :mrgreen: W 2007 Piotrek z Tomkiem Malinowskim odbyli w Łasku nawet walkę między jabłoniami i pod nimi.Po chwili dołączył się Ecik :rotfl: Był to sad przy motelu w czasie zawodów.Reszta niestety była w "stanie" więc nie odważyli się. O dziwo żaden model nie wylądował na drzewie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 12 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 Literówka już zmieniona. Dzięki za słowa otuchy . Przerażają mnie jednak malowania owych Spadów. Tyle tych kolorów na jednym samolocie, że oczopląsu można dostać. I ja będę musiał każdy z tych kolorów dorabiać . Może zna ktoś jakieś ciekawe malowanie spada poza tym kolorowym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 12 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2011 skoro węgle/szkło/ jeszcze nie wklejone - to wklej je tuż ponad siatką powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 13 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2011 skoro węgle/szkło/ jeszcze nie wklejone - to wklej je tuż ponad siatką powodzenia Niestety tuż ponad brakło by miejsca, dlatego poszły pod siatką i wszystko ładnie się trzyma. Postępy z prac: Już wcześniej wspomniane pręty znalazły miejsce w kadłubie: Statecznik poziomy zyskał usztywnienie oraz połączenie połówek steru wysokości: Tutaj już sklejone ze sobą stateczniki: Oraz odbiornik: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 14 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Kadłub oklejony i będzie zaokrąglany: Już zokrąglony: Oraz przyklejone zostało do kadłuba usterzenie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 15 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 Dzisiaj polutowałem podwozie: Oraz powklejałem pręty w dolny płat i przykleiłem go do kadłuba: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 przyjemnie popatrzeć jak robota pali Ci się w rękach! widać że podpis "Pasja ponad wszystko" to nie puste słowa! oby tak dalej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Dziękuję za miłe słowa. Praca wrze i wczoraj dosyć dużo zrobiłem z racji weekendu. Zamontowałem silnik: Oraz regulator: Spad zyskał także drugi płacik: Miejsce na pakiecik: Zrobiłem też klapkę zasłaniającą pakiet: Ładnie wyszło, bo prawie nie widać, że coś tam robiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Na moje oko krzywo wklejone skrzydło i stateczniki , co widać na fotce z góry . Poza tym osłabienie skrzydła serwem wklejonym za zastrzałem to też też wątpliwie dobry pomysł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Skrzydło jest prosto, statecznik też. Po prostu zdjęcie jest robione nie idealnie z góry i dlatego się tak wydaje. Statecznik faktycznie jest trochę odgięty. Ale to dlatego, że ogon jest delikatnie wygięty w jedną stronę. Zaraz to poprawię :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 17 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Podwozie zamontowane, oraz zrobiona imitacja naciągu, która jednocześnie niesamowicie usztywniła oba płaty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alenik Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Wyglada naprawde dobrze! Prawdopodobnie uzywasz sprawdzonych patentów ale proponuje jako blokade koł oskórowany kawałek izolacji z kabla + delikatne go podgrzanie. Bedzie lzej i mniej problemow z pogubionymi srubkami etc... Pozdrawiam Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek rokowski Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 no Panie! pracowity dzień dzisiaj widze zaliczyłes:) Seba przetnij klapke zamykajaca od góry na pol i przednia część wklej na stałe dorób drugie stójki łączące górny płat z kadłubem -to doćć ważne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi