Wojtass_nt Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 A koszty paliwka do tej spalinki bierzesz pod uwagę?
Lomis Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 W bezpośrednim wyliczaniu nie brałem, ale jak pojadę polatać, to na paliwie moge kilka godzin a na pakiecie 10 minut, a jak bedę miał 2-3 pakiety to koszt wzrasta o jakies 30$ /pakiet. Według mnie elektryk ma sens do małych modeli, wtedy wyposażenie jest tanie i "na dłużej starcza". No chyba ze sie myle
Wojtass_nt Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 W bezpośrednim wyliczaniu nie brałem, ale jak pojadę polatać, to na paliwie moge kilka godzin a na pakiecie 10 minut, a jak bedę miał 2-3 pakiety to koszt wzrasta o jakies 30$ /pakiet. Według mnie elektryk ma sens do małych modeli, wtedy wyposażenie jest tanie i "na dłużej starcza". No chyba ze sie myle Za 300zł masz 3-4 pakiety do silnika około 600-700W. Zależy gdzie się kupuje. Bez forsowania ich czyli wyciągania z nich siódmych potów spokojnie polatasz na nich 2 sezony. A czy na 2 sezony za paliwko zapłacisz tylko około 300zł? Jeśli tylko będziesz miał dobrze wyważone śmigło, solidnie zamocowany silnik i dbał o to aby do silnika nie dostawała się ziemia, piasek i inne zanieczyszczenia to napęd starczy na bardzo bardzo długo.
pawel66 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Może zacznijmy od tego że taki duży depronowy model będzie latał jak gazeta :roll:
GiulioN Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Wojtek, do silnika 600-700W to już trzeba by było pakietów Kokam, a nie jakieś Turnigy Nano-Tech, a to już większy wydatek. Co do "gazetowego" latania, to co kto lubi, mi by pasował taki model
Lomis Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Za 300zł masz 3-4 pakiety do silnika około 600-700W. Zależy gdzie się kupuje. Jakie pakiety bys sugerował do silnika ok 500W i gdzie je najlepiej kupować
Wojtass_nt Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Może zacznijmy od tego że taki duży depronowy model będzie latał jak gazeta :roll:Co ma wielkość modelu i materiał z którego jest wykonany do latania jak gazeta? Wojtek, do silnika 600-700W to już trzeba by było pakietów Kokam, a nie jakieś Turnigy Nano-Tech, a to już większy wydatek. Co do "gazetowego" latania, to co kto lubi, mi by pasował taki modelCzym róznią się pakiety Kokam od Turnigy pomijając 2 krotnie wyższą cenę? Najpierw znajdźmy jakiś silnik odpowiedni, regulator a dopiero później pakiety Proponuję: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19025__Turnigy_G32_Brushless_Outrunner_600kv_.html Test Data: 14.8v - 13x4 prop - 16.5A - 1680g Thrust 14.8v - 14x10 prop - 46A - 2350g Thrust Regulator 80A I pakiet 5000 4s 25-30C jeśli chcesz polatać dłużej niż 10 minut. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__9179__Turnigy_5000mAh_4S_25C_Lipo_Pack.html
pawel66 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Wojtek, do silnika 600-700W to już trzeba by było pakietów Kokam głupota ... :x
Lomis Opublikowano 17 Września 2011 Autor Opublikowano 17 Września 2011 Dokładnie o tym pakiecie i o podobnym silniku myślałem A czy ktoś wie ile pali silnik S52A ?
Pawel_W Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 A kto tu mówił cos o dżwigarze z balsy :?: Chodzilo o to z czego ma być zbudowany, czyli o depron :| No stary, jak zrobisz skrzydło 260cm o cięciwie (na oko, bo dokładnie nie wiem) jakieś 30-35cm z dżwigarem z 12mm depronu, to naprawdę będziesz mistrzem :wink: Może zacznijmy od tego że taki duży depronowy model będzie latał jak gazeta :roll: Bzdura. Pojęcie obciążenia powierzchni nośnej znasz? Nikt nie mówi że taki model ma ważyć 600g. Wojtek, do silnika 600-700W to już trzeba by było pakietów Kokam, a nie jakieś Turnigy Nano-Tech Bzdura. Chiński pakieto powiedzmy 30-50C na 100% będzie tańszy niż Kokam i na pewno będzie lepszy (pod względem wydajności prądowej). Przykłądowo - w modelu Haikong Yak 55sp miałem silnik na 5s = ponad 20V, brał ok. 60A = 1200W. Zasilanie? 5s 3000mAh Zippy Flightmax 20C. W holówce mam 8S 5000mAh 20C też Flightmax czy Turnigy (nie pamiętam) i jakoś też problemu nie ma a holówka przelatała właśnie 2 sezon.
pyton Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 No stary, jak zrobisz skrzydło 260cm o cięciwie (na oko, bo dokładnie nie wiem) jakieś 30-35cm z dżwigarem z 12mm depronu, to naprawdę będziesz mistrzem Chodziło raczej o kadłub aby byl z depronu i w miare sie trzymał .Chyba nikt nie bedzie robił skrzydeł ,tak jak wyzej??Pawel_W "Widze ze szukasz dziury w całym" :?
Pawel_W Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 "Widze ze szukasz dziury w całym" :? Widzę, że nie widzisz tego przymrużonego oka z uśmiechem na końcu mojej wypowiedzi. A kto tu mówił cos o dżwigarze z balsy :?: Chodzilo o to z czego ma być zbudowany, czyli o depron :| Co do dźwigara z balsy, czytaj ze zrozumieniem. Padła sugestia, że powiększając model razy dwa trzeba pogrubić materiały razy dwa. Wyjaśniłem, że to bzdura, podając jako przykład balsowy dźwigar Extrima. Tu się mówi o dźwigarze z balsy. Nie szukam dziury w całym, tylko nie lubię jak głos w dyskusji zabierają ludzie nie mający o temacie pojęcia tylko po to żeby się odezwać, i nie mam na myśli Ciebie. Jakiś młody potem poczyta takie mądrości i zacznie kozaczyć, że zakłada się o stówę że ulotni model 2,5 kilo na silniku typu dzwonek i pakiecie 3s 2200... A jak przychodzi co do czego to tajemniczo znika... A wygrana przeze mnie stówa przepadła. Denerwuje mnie to i już. I jak już wcześniej wspomniałem - wspomnę raz jeszcze - w powyższej wypowiedzi nie mam na myśli Ciebie. Kadłub z depronu w takim modelu, wzmocniony kawałkiem sosny będzie pancerny i z powodzeniem wytrzyma. Skrzydło z depronowym pokryciem i żebrami, z balsowo - sosnowym pasem dźwigara również spokojnie wytrzyma. Moim zdaniem się uda, napęd dałbym chińsko - elektryczny No ale ja jestem zboczony pod tym względem - robię tylko modele na kilowaty.
pyton Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Yhym no ok, no domyslałem sie wkoncu po to sa te emotki co do kadłuba ja bym wiadomo wzmocnił sosna porzadnie no i ten podwójny depron moze zbytnio za gruby ale mozna zawsze oszlifowac częsc chociaz i nie musi byc 12mm moze byc 9
pawel66 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Wiem co to obciążenie powierzchni :wink: Cały czas mówimy o modelu 2.6m napędzanym silnikiem ok 700W czzyli z 3kg ciągu więc 3-4kg wagi co przy 2.6m da mega-gazetę :twisted: wszycy się rozumiemy? :mrgreen:
Vertigooo Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Oczywiście że da Mega gazetę, latam slowflyerami i jestem w stanie przewidzieć jak to będzie latać, to będzie dobry model jeżeli będzie ważył koło 2-2.5kg oczywiście będzie to model na kompletną ciszę czyli 0 wiatru. Takie modele dają naprawdę dużo zabawy ale są podatne na wiatr. Co do materiału proponuje kratownice sosnową 5/25mm pokrytą twardym wzbogacanym styropianem 1cm (biały z czarnymi kropkami). Na pewno niema sensu kleić dwóch warstw depronu, to zbędna waga. Styropian jest: -sztywniejszy. -lżejszy. -tańszy. -biały,przez co ładnie się maluje. -dobrze wchłania farby. ALE :twisted: Jest też bardziej kruchy, jest to bez znaczenia bo cały ciężar będzie przenosić kratownica. To tyle co mogę powiedzieć, dobrze by było zobaczyć jakiś obrys modelu co i jak wtedy było by lepiej się określić co do wzmocnień typu dzwigary, wręgi itd
Wojtass_nt Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Wzbogacany styropian? Toż to styropian pomagający biednym dzieciom
pyton Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Co do styropianu to jeden mały szkopuł. styropian sie wykrusza przy złym ladowaniu bedzie nie ciekawie :roll: nie ma sensu stosowanie styropianu -chyba ze na skrzydła ,a na niego fornir lub tasma pakowa!
pawel66 Opublikowano 17 Września 2011 Opublikowano 17 Września 2011 Odemnie jeszcze tyle że mogę się już zakładać ze ten model na 100% nigdy nie powstanie
Lomis Opublikowano 24 Września 2011 Autor Opublikowano 24 Września 2011 Siedzę nad projektem skrzydła. Ze wzgledu na jego rozmiary postanowiłem zrobić je w trzech cześciach tz. środek ok 50 cm mocowany do kadłuba i "końcówki" po 105 cm. Żebra depron 6mm, dźwigary sosna 10x6 mm, poszycie deprono 3 mm. I tu mam pytanie: jak połączyć ze soba te cześci, czy przy takiej wielkości wystarczą dwa (na stronę) sklejkowe łączniki czy może jakias inna metoda. I jak zabezpieczyć sie przed rozłączeniem płata podczas lotu
ultralajt Opublikowano 3 Listopada 2011 Opublikowano 3 Listopada 2011 Hi! Maybe this building thread could give you some ideas about construction, and flying capabilities. It is scaled up Marabu. Building review: http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?t=72370 FILM: Wing span 260 cm Weight 3 kg Minimum speed with flaps ~19 km/h Mitja
Rekomendowane odpowiedzi