jakubk Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Witam, Niby tak każdy będzie chwalił swój towar,ale kiedy się zastanowimy jaką pracę wykonuje kosiarka,podkaszarka czy piła łańcuchowa to nasuwa się pytanie ,w którym momencie silnik modelarski wykonuje tak ciężką pracę :?: :idea: moim zdaniem nie wykonuje tak ciężkiej pracy i w dodatku ma lepsze chłodzenie. Dla przykładu w figurach 3D. Już nie jeden silnik został "usmażony" w zawisie z powodu przegrzania, czego jednym z powodów może być zastosowanie nieodpowiedniego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Witam, Niby tak każdy będzie chwalił swój towar,ale kiedy się zastanowimy jaką pracę wykonuje kosiarka,podkaszarka czy piła łańcuchowa to nasuwa się pytanie ,w którym momencie silnik modelarski wykonuje tak ciężką pracę :?: :idea: moim zdaniem nie wykonuje tak ciężkiej pracy i w dodatku ma lepsze chłodzenie. Dla przykładu w figurach 3D. Już nie jeden silnik został "usmażony" w zawisie z powodu przegrzania, czego jednym z powodów może być zastosowanie nieodpowiedniego oleju. to jest raczej spowodowane zlym chlodzeniem i za mala obietoscia oleju w paliwie. Oleje ktore podales wyzej mozna stosowac w proporcjach 1:100 z racji dobrych wlasnosci smarnych. Jednak cieplo odprowadzane jest przez objetosc oleju ktora znajduje sie w paliwie, a im go mniej tym mniej ciepla jest odprowadzane. Mamy lepsze osiagi, ale malo kto zrobil probe co wytrzyma dluzej czy silnik na zwyklym oleju 2T w proporcji 1:50 czy na wyczynowym 1:100? Po za tym w dwusuwach sam wplyw oleju na chlodzenie jest pomijalny, bardziej sie to odnosi to samego skladu mieszanki. Do latania uzywam Mobil 2T pelny syntetyk, taki sam lalem dobrych pare lat do skutera, a prosze mi pokazac jakikolwiek silnik DA ktory przepracowal odpowiednik przebiegu 30000km (~ok 1000h pracy) i dalej jest w dobrej kondycji? Przy czym nie sadze ze zabudowany silnik z malym wentylatorem w skuterze uzywany podczas goracego lata ma lepsze chlodzenie niz silnik w modelu zabudowany bezposrednio za smiglem? Faktycznie silnik mozna przegrzac/zatrzec ale to wtedy jak oleju jest za malo albo nie ma chlodzenia, a nie z powodu ze olej byl typu husqwarna a nie belray. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Skutery,kosy kosiarki,piły pracują w brudzie ,pyle i to ciężko bardzo. Nikt specjalnie się nie przejmuje marką oleju ani bąblami w zbiorniku. Silniki pracują w tych maszynach długo i zazwyczaj bezawaryjnie. Silniki modelarskie są pieszczone,wielbione, dmuchane i chuchane. Pracują mało wysilone jak piszą koledzy na najlepszych olejach starannie mieszanych w dokładnych bardzo proporcjach.I co ? Ano to ,że bez względu na producenta i markę ciągle się grzeją ,psują i zacierają. Wydechy ciągle pękają i odpadają . O co tu chodzi ? Producenci robią z modelarzy żarty jakieś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Skutery,kosy kosiarki,piły pracują w brudzie ,pyle i to ciężko bardzo. Nikt specjalnie się nie przejmuje marką oleju ani bąblami w zbiorniku. Silniki pracują w tych maszynach długo i zazwyczaj bezawaryjnie. Silniki modelarskie są pieszczone,wielbione, dmuchane i chuchane. Pracują mało wysilone jak piszą koledzy na najlepszych olejach starannie mieszanych w dokładnych bardzo proporcjach.I co ? Ano to ,że bez względu na producenta i markę ciągle się grzeją ,psują i zacierają. Wydechy ciągle pękają i odpadają . O co tu chodzi ? Producenci robią z modelarzy żarty jakieś ? Silniki modelarskie osiągają moce o kilkadziesiąt procent wyższe niż ich odpowiedniki w podkaszarkach. A moc, to praca w jednostce czasu. Niech każdy sobie sam odpowie na pytanie jak to jest z tą pracą, i czy silnik, który oddaje mniej mocy na wale aby na pewno pracuje ciężej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jakubk Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 Witam, Proponuję zebranie informacji na temat : Jaki olej stosuję w modelarskich silnikach benzynowych? Napiszmy jaki olej stosujemy i w jakiej proporcji ,ile mamy nalotu na silniku, jak wygląda świeca, ile czasu w sumie stosujemy dany olej. (Pytanie do Admina -może to należy przenieść do oddzielnego wątku ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 A chodziło tylko o "pianę w zbiorniku" :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 22 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2011 A chodziło tylko o "pianę w zbiorniku" :devil: Witam, Proponuję zebranie informacji na temat : Jaki olej stosuję w modelarskich silnikach benzynowych? Napiszmy jaki olej stosujemy i w jakiej proporcji ,ile mamy nalotu na silniku, jak wygląda świeca, ile czasu w sumie stosujemy dany olej. (Pytanie do Admina -może to należy przenieść do oddzielnego wątku ?) i o to chodzi by piana :wink: pozostała w zbiorniku - dobry pomysł i przyda się potomnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi