robertus Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Do tej pory miałem taki zestaw. akumulator 1300mAh 25C/50C regulator Emax 18A silnik Emax 2822 śmigło 10x4,7SF Kupiłem z HK dwa akumulatory 1300mAh 25C/35C, naładowałem oba. Na starym wylatałem 7 minut (latam na zegarek) Wymieniłem na nowy z HK, polatałem niecałe 5 minut i regulator odciął silnik. Zwiększenie mocy powyżej 1/2 zakresu wywoływało charczenie z silnika i jego wyłączenie. Wymieniłem na kolejny nowy i nawet nie poleciałem, za mało mocy było do lotu a silnik już zaczynał charczeć i się wyłączać. Na początek pytanie, czy tak właśnie regulator wyłącza silnik, że są takie dźwięki a potem odcięcie? Drugie pytanie: Co się zdieje na tych bateriach, Wiem, że maksymalny prąd chwilowy mają mniejszy niż ten co mam: 35C vs 50C, ale nominalny jest 25C a to i tak jest więcej niż regulator 18A. Regulator po lotach nigdy nie był gorący, to samo silnik. Są po prostu ciepłe, nie parzą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cimek Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 A spróbuj na mniejszym śmigle, bądź timing w regulatorze inny ustaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Na początek pytanie, czy tak właśnie regulator wyłącza silnik, że są takie dźwięki a potem odcięcie?Zwykłe odcięcie jest bezszelestne Więc to mi nie wygląda na efekt słabego akumulatora, tylko zgubienia synchronizacji silnik/regulator. Drugie pytanie: Co się zdieje na tych bateriach,Nowe pakiety prawdopodobnie są dużo lepsze od starego. Wyobraź sobie, że wchodzisz po drabinie. Tym razem robisz to dużo szybciej i Ci się nogi poplątały, więc spadasz z drabiny z odgłosem dududududududududud.... ten jazgot silnika, to właśnie brak synchronizacji. Inne śmigło, inny timing - sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 na mniejszym śmigle jest jakby trochę lepiej. Na timingu LOW jest najgorzej, najlepiej na Hi, choć i tak powyżej 3/4 zaczyna rzęzić. Na poprzednim akumulatorze jest tak samo, więc akumulator odpada. Pozostaje podejrzany regulator lub silnik. bez śmigła nie ma takich objawów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Te 18 A regulatora pewnie nie wytrzymuje. Wskazany jest 25-30A. Silnik, podają pobiera max.16A Teoretycznie powinno być dobrze, praktyka co innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy245 Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 a sprawdź czy czasem jeden drucik przy silniczku się nie urwał ja tak miałem że na wolnych obrotach chodził a jak dodałem gazu to właśnie charczał i wyłączał się okazało się że jeden drucik pękł przy silniczku zlutowałem i wszystko było już dobrze dokładnie sprawdź może to jest to ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 Chyba znalazłem winowajcę. Tak jak Jarek sugerował, zdemontowałem silnik i znalazłem trzy żyłki z jednego przewodu urwane tuż przy silniczku. Nie dam rady tego polutować, to jest takie maciupkie i do tego w tak beznadziejnym miejscu. :shock: Edit. Jest już nowy silnik. Su-26 wraca do służby. Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi