Skocz do zawartości

ESC Budget 30A - słaby hamulec


korneliusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Kupiłem ostatnio do swojego EGP nowy regulator: Budget 30A, postępując zgodnie z instrukcją próbowałem skonfigurować na lotnisku hamulec, jednakże nie zauważam żadnej różnicy pomiędzy trybami soft i hard - obie opcje, gdy kręcę śmigłem ręką niby nieznacznie hamują silnik, ale zdecydowanie za słabo, bo podczas lotu śmigło ciągle się kręci...

 

Miał ktoś taki lub podobny problem z tym regulatorem, albo z jakimś innym? Wada regulatora, a może one tak słabo po prostu hamują?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Również posiadam regulator Budgeta 30A, i nie zauważam różnicy między włączonym a wyłączonym hamulcem, on już tak ma, ale mimo wad służył mi bardzo długo, i kolejny będzie taki sam-BUDGET:), ja osobiście polecam, regiel nie do zajechania, chyba że koś tak jak ja zewrze go:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ma bo on...nie ma hamulca! Ja ma Budget 50A. Niestety nie zauwazyłem tego kupując, a przy latającym skrzydle i stałym smigle jest konieczny. 115zł za mój to nie jest mało więc do tanich nie należy.

Przy okazji: gdy dam drążek na pełen gaz to silnik jakby zwalnia po sek czy dwóch i jest już tak do końca. Masz tak samo czy to mój jest walnięty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryby soft i hard, nie różnią się siłą zahamowania. Różnica polega na sposobie załączania hamowania. Soft, miękko, siła hamowania narasta, a hard włącza sie natychmiast. Softa stosujemy np. przy stosowaniu przekładni, by nagłe zahamowanie nie uszkodziło trybów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle teoria. Ja też mam budget 50a i absolutnie nie nadaje się tam gdzie potrzeby jest hamulec. Niezależnie od ustawienia - off, soft, hard po ustawieniu obrotów na min. śmigło dalej się kręci dopóki samolot (EGP) jest w powietrzu. I nie jest to sprawa trymowania gazu tylko właśnie niedziałającego hamulca. Mój przy pełnym gazie nie zwalnia po paru sekundach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darek - nie zwalnia i nie zwolni bo jak zauważyłeś nie ma hamulca. U mnie miał siedzieć w latajacym skrzydle więc muszę mieć hamulec. A jak Twój zachowuje sie gdy dasz drążkiem max gaz? Wszystko normalnie czy tak jak u mnie zwalnia i tak juz zostaje?

Chyba będę musiał reklamować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie udało się zrobić działąjącego hamulca to może niech uwzględnią w instrukcji, próbowałem nawet znaleźć stronę producenta i napisać co myślę, ale wszystko pewnie w PRC - i tak nikt nie odpowie.

 

Irek, napisałem, że mój nie zwalnia po paru sekundach na pełnym gazie :) Tylko ja mam spory zapas mocy i może dlatego. Testujesz pod obciążeniem, czy bez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowany w domu, a wczoraj w locie z silnikiem turbo Jet c3536 - dzieje sie to samo. Też mam zapas mocy ale wyraznie czuć max gaz i po chwili8 nieco słabszy ale nie słaby. widać to chyba na filmie, który umiesciłem w temacie Hamulec w latajacym skrzydle - Stratos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ja kupiłem swojego 40A do motoszybowca 2,6 m ze składanym śmigłem. W opisie na stronie sklepu był opis że ma programowalny hamulec, zresztą w manualu również. Przysłali regulator ale hamulca brak - śmigiełko pięknie się obracało cały czas więc latanie to bani. Odesłałem jako reklamacja, przysłali kolejny i to samo. Więc ostatecznie odesłałem i jego i dostałem zwrot kasy bo cała seria tak miała wg, sprzedawcy. Sklep za takie podejście ma u mnie duży plus. Więc jeśli zależy wam na hamulcu to go reklamujcie a najlepiej wymieńcie na innej firmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.