Skocz do zawartości

F4U Corsair z planów Top Flight


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witojcie,

 

ta opowieść będzie jak serial brazylijski bo długo już trwa i długo trwać będzie.

 

Ponad rok temu wpadłem na pomysł zbudowania własnymi ręcami corsarza z planów top flight. Jak się rzekło tak się stało i weszło w posiadanie planów z przygotowanymi pod laser wręgami kadłuba i skrzydeł.....

 

Model ten więszy 2195 mm rozp. i 1703 dł. Silnik min. 50 cc ale może coś z 70 cc się obaczy.

 

 

Ogólnie w trakcie żałowałem że nie kupiłem zestawu no ale.......

 

Poniżej relacja z tego co do tej pory powstało:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

kokpit

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Obecnie walczę z napedami sterów wysokości: pręty które mam za nic nie mogę nagwintować twarde cholerstwa...może ktoś ma namiar na takie co się da gwintować muszą być długie ponad 80 cm.

 

cdn.....

Opublikowano

A może lepiej bowdeny? Użyłem w swoim F4U plastiki z prętem o przekroju gwiazdki i spisywały się świetnie. No i do pręta wkręcasz co chcesz.

Opublikowano

Noooooo Maciek , model od podstaw... :shock: Nie jestem zwolennikiem bowdenów ,ale jeśli chcesz koniecznie nagwintować te pręty to je rozhartuj. Nie wiem czy dobrze widze :roll: bo stary już jestem i ślepy trochę :| jako pancerz zastosowałeś wężyki Festo ???

Opublikowano

jako pancerz zastosowałeś wężyki Festo ???

takie akurat w pracy miałem całkiem całkiem muszę powiedzieć... :mrgreen: :mrgreen: a co do rozhartowania toooo jak radzisz to uczynić.... :mrgreen:

 

Co do modelu od podstaw to kupa roboty głównie ze względu że wszystko na planach jest w calach i dobranie materiału to w większości manufaktura aby otrzymać wymiar....zobaczymy co z tego wyjdzie...... :D

Do tego nie mam ani maski ani kabinki ani wlotów do skrzydeł do chłodnic oleju więc albo ajkoś sam to wystrugam albo trza ze stanów ściągnąć bo i tak główne podwozie robarta trzeba zamówić.....

Opublikowano

Witam

Ja z moim F4U zatrzymałem się na pokrytym kadłubie i skrzydełkach jakieś dwa lata temu i teraz wisi sobie pod sufitem w piwnicy.Może uda mi się coś zrobić przez zimę.Na popychacze zastosowałem bowdeny i nie sądzę żeby były jakieś problemy.Nie mam jeszcze maski ale za to udało mi się wytłoczyć kabinkę która nie podoba mi się za bardzo i chyba zrobię nowe kopyto.Z czego będziesz robił maskę ? czy raczej zamówisz w stanach?

Opublikowano

kkdarch - a byłem ciekaw co z Twoim corsarzem teraz już wiem. Ja ostatnio się zabrałem bo chwilowo więcej wolnego czasu mam i tak jakoś zdjąłem go z półki i zacząłem coś strugać. Co do maski to bladego pojecia nie mam zobacze ale napewno sam jej nie zrobie bo nie umiem :oops: ale mam jednego kolege co może pomoże :devil: . Co do kabinki to zacząłem ją dzisiaj klecić jako całkiem od podstaw zew sklejki, balsy i końcowo oblaminuje i zobacze czy coś z tego wyjdzie....

 

Też jeszcze kupa roboty ogólnie szlifowanie szlifowanie itd itp....zobaczę na ile zapału mi starczy....ostatnio nawet silnik znalazłem na ebayu moki 75 w dobrej cenie i się tak zastanawiam......

 

Nie śpieszy mi się także pomalutku aż do skutku......

 

W tym roku chciałbym na gotowo już kadłub skończyć oszlifować i przygotować do laminowania. Ze skrzydłami zejdzie bo podwozia nie mam a i skrzydło które robiłem przy przeprowadzce mi się zniszczyło więc to jeszcze potrwa.....

 

major - pręty coś ok. 3mm bo to calowe w dodatku :roll:

Opublikowano
kkdarch jak zrobiłeś napęd dla steru kierunku i wysokości masz gdzieś może to uwiecznione na fotkach, w szczególności wysokość........
Opublikowano

kkdarch jak zrobiłeś napęd dla steru kierunku i wysokości masz gdzieś może to uwiecznione na fotkach, w szczególności wysokość........

Dokładnie tak jak w orginalnych planach,drut rozklepany na płasko w miejscu połączenia ze snapem.Niestety nie mogę zrobić zdjęć gdyż mam zaklejony tył. :ass: oczywiście w modelu ;D
Opublikowano

Prawie bo na ten spłaszczony drut ( każda z połówek steru wysokości) wcisnąłem plastikowy element z oczkiem do snapa co by nie było zakłóceń od silnika benzynowego.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

ciąg dalszy powoli ale coś tam skrobie....wreszcie uporałem się z napędem sterów i obecnie wykańczam tyłeczek... ;)

 

Dołączona grafika

 

a teraz co do pokrycia sterów koveralem. Jak juz poczytałem ale upewniam się nitrocelonem smarujemy przykładamy tkanine i jak wychnie to podgrzewamy ona się naciąga i wtedy nitro na całą powierzchnię - mój tłok rozumowania jest ok.... :unsure:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj dotarł silnik a raczej jego imitacja.......

 

post-2362-0-85301000-1337869690_thumb.jpg

 

....dopasowałem wstęnie dźwignie zaworowe

 

post-2362-0-21381100-1337869511_thumb.jpg

 

....i pokryłem koveralem ster kierunku...

 

post-2362-0-33003300-1337869545_thumb.jpg

 

teraz mam pytanie bo chcę zrobić drzwi dla tylnego kółka.....i tak mam tkanine mam epidian 53 i czym posmarować aby się nie skleiło.... :)

 

dzisiaj tj. 25.05 wylaminowałem klapy do kółka ogonowego 3 warstwy tkaniny grubszej (nie pamiętam jaka gramatura ;) )

 

post-2362-0-77275500-1337948010_thumb.jpg

 

Obecnie dorabia wręgi do skrzydeł i TU MAM PYTANIE BO W PLANACH GŁÓWNE DŹWIGARY SĄ Z "BASSWOOD" CO JAK ZNALAZŁEM OZNACZA DREWNO LIPOWE - CZY MAM UŻYĆ TAKOWEGO CZY..............NO WŁĄSNIE DORADŹCIE PROSZĘ... :D

 

cdn...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.