wichercat Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Witojcie, ta opowieść będzie jak serial brazylijski bo długo już trwa i długo trwać będzie. Ponad rok temu wpadłem na pomysł zbudowania własnymi ręcami corsarza z planów top flight. Jak się rzekło tak się stało i weszło w posiadanie planów z przygotowanymi pod laser wręgami kadłuba i skrzydeł..... Model ten więszy 2195 mm rozp. i 1703 dł. Silnik min. 50 cc ale może coś z 70 cc się obaczy. Ogólnie w trakcie żałowałem że nie kupiłem zestawu no ale....... Poniżej relacja z tego co do tej pory powstało: kokpit Obecnie walczę z napedami sterów wysokości: pręty które mam za nic nie mogę nagwintować twarde cholerstwa...może ktoś ma namiar na takie co się da gwintować muszą być długie ponad 80 cm. cdn.....
GiulioN Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Hmmm, zdjęcia się nie wyświetlają
Gmeracz Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 A może lepiej bowdeny? Użyłem w swoim F4U plastiki z prętem o przekroju gwiazdki i spisywały się świetnie. No i do pręta wkręcasz co chcesz.
wichercat Opublikowano 23 Września 2011 Autor Opublikowano 23 Września 2011 czy to coś takiego... http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_224&products_id=370 do tej wielkości będzie ok?
RobertK Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Noooooo Maciek , model od podstaw... :shock: Nie jestem zwolennikiem bowdenów ,ale jeśli chcesz koniecznie nagwintować te pręty to je rozhartuj. Nie wiem czy dobrze widze :roll: bo stary już jestem i ślepy trochę :| jako pancerz zastosowałeś wężyki Festo ???
wichercat Opublikowano 23 Września 2011 Autor Opublikowano 23 Września 2011 jako pancerz zastosowałeś wężyki Festo ??? takie akurat w pracy miałem całkiem całkiem muszę powiedzieć... :mrgreen: :mrgreen: a co do rozhartowania toooo jak radzisz to uczynić.... :mrgreen: Co do modelu od podstaw to kupa roboty głównie ze względu że wszystko na planach jest w calach i dobranie materiału to w większości manufaktura aby otrzymać wymiar....zobaczymy co z tego wyjdzie...... Do tego nie mam ani maski ani kabinki ani wlotów do skrzydeł do chłodnic oleju więc albo ajkoś sam to wystrugam albo trza ze stanów ściągnąć bo i tak główne podwozie robarta trzeba zamówić.....
RobertK Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 a co do rozhartowania toooo jak radzisz to uczynić.... :mrgreen: Nad palnikiem gazowym najprościej...
Grześ Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 Witam , Użyj rurek węglowych, wkleisz na żywicy śróbkę i zakęcisz snapa ,albo linek do napędu sterów. Grześ
kkdarch Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Witam Ja z moim F4U zatrzymałem się na pokrytym kadłubie i skrzydełkach jakieś dwa lata temu i teraz wisi sobie pod sufitem w piwnicy.Może uda mi się coś zrobić przez zimę.Na popychacze zastosowałem bowdeny i nie sądzę żeby były jakieś problemy.Nie mam jeszcze maski ale za to udało mi się wytłoczyć kabinkę która nie podoba mi się za bardzo i chyba zrobię nowe kopyto.Z czego będziesz robił maskę ? czy raczej zamówisz w stanach?
Major Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Nie wiem jakie masz te pręty, ale zawsze je mozesz odpuscic przez nagrzanie palnikiem. O jakiej śr mowa ?
wichercat Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 kkdarch - a byłem ciekaw co z Twoim corsarzem teraz już wiem. Ja ostatnio się zabrałem bo chwilowo więcej wolnego czasu mam i tak jakoś zdjąłem go z półki i zacząłem coś strugać. Co do maski to bladego pojecia nie mam zobacze ale napewno sam jej nie zrobie bo nie umiem :oops: ale mam jednego kolege co może pomoże :devil: . Co do kabinki to zacząłem ją dzisiaj klecić jako całkiem od podstaw zew sklejki, balsy i końcowo oblaminuje i zobacze czy coś z tego wyjdzie.... Też jeszcze kupa roboty ogólnie szlifowanie szlifowanie itd itp....zobaczę na ile zapału mi starczy....ostatnio nawet silnik znalazłem na ebayu moki 75 w dobrej cenie i się tak zastanawiam...... Nie śpieszy mi się także pomalutku aż do skutku...... W tym roku chciałbym na gotowo już kadłub skończyć oszlifować i przygotować do laminowania. Ze skrzydłami zejdzie bo podwozia nie mam a i skrzydło które robiłem przy przeprowadzce mi się zniszczyło więc to jeszcze potrwa..... major - pręty coś ok. 3mm bo to calowe w dodatku :roll:
Gmeracz Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 czy to coś takiego... http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=1_224&products_id=370 do tej wielkości będzie ok? Dokładnie. Ryflowanie daje bardzo mały opór byle złapać zewnętrzny bowden w paru miejscach w kadłubie. A prowadzisz sobie jak i gdzie chcesz wewnątrz. Rozmiar jest oki.
wichercat Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 kkdarch jak zrobiłeś napęd dla steru kierunku i wysokości masz gdzieś może to uwiecznione na fotkach, w szczególności wysokość........
kkdarch Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 kkdarch jak zrobiłeś napęd dla steru kierunku i wysokości masz gdzieś może to uwiecznione na fotkach, w szczególności wysokość........Dokładnie tak jak w orginalnych planach,drut rozklepany na płasko w miejscu połączenia ze snapem.Niestety nie mogę zrobić zdjęć gdyż mam zaklejony tył. :ass: oczywiście w modelu ;D
wichercat Opublikowano 3 Października 2011 Autor Opublikowano 3 Października 2011 czyli rozumiem że rzklepałeś pręt i przewierciłeś go i zapiąłeś snapa ?
kkdarch Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Prawie bo na ten spłaszczony drut ( każda z połówek steru wysokości) wcisnąłem plastikowy element z oczkiem do snapa co by nie było zakłóceń od silnika benzynowego.
wichercat Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 a ten element kupowałeś czy dorabiałeś....
wichercat Opublikowano 7 Października 2011 Autor Opublikowano 7 Października 2011 prace troszkę utknęły w miejscy jedynie dokończyłem dół kadłuba (poszycia) i wykończenie kabiny... cdn....
wichercat Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Opublikowano 4 Maja 2012 ciąg dalszy powoli ale coś tam skrobie....wreszcie uporałem się z napędem sterów i obecnie wykańczam tyłeczek... a teraz co do pokrycia sterów koveralem. Jak juz poczytałem ale upewniam się nitrocelonem smarujemy przykładamy tkanine i jak wychnie to podgrzewamy ona się naciąga i wtedy nitro na całą powierzchnię - mój tłok rozumowania jest ok....
wichercat Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Opublikowano 24 Maja 2012 Dzisiaj dotarł silnik a raczej jego imitacja....... ....dopasowałem wstęnie dźwignie zaworowe ....i pokryłem koveralem ster kierunku... teraz mam pytanie bo chcę zrobić drzwi dla tylnego kółka.....i tak mam tkanine mam epidian 53 i czym posmarować aby się nie skleiło.... dzisiaj tj. 25.05 wylaminowałem klapy do kółka ogonowego 3 warstwy tkaniny grubszej (nie pamiętam jaka gramatura ) Obecnie dorabia wręgi do skrzydeł i TU MAM PYTANIE BO W PLANACH GŁÓWNE DŹWIGARY SĄ Z "BASSWOOD" CO JAK ZNALAZŁEM OZNACZA DREWNO LIPOWE - CZY MAM UŻYĆ TAKOWEGO CZY..............NO WŁĄSNIE DORADŹCIE PROSZĘ... cdn...
Rekomendowane odpowiedzi